|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-03-2018, 21:21 | #21 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Lekkie szarpanie
Cytat:
|
|
24-03-2018, 17:58 | #22 |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 24-01-2018
Skąd: Radomsko
Model: S-Max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 6
|
Odp: Lekkie szarpanie
Przepraszam TDCI
|
25-03-2018, 07:56 | #23 | |
ford::beginner
Imię: patryk
Zarejestrowany: 04-05-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Ford S-Max convers+ st titanum
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 20
|
Odp: Lekkie szarpanie
Cytat:
mechanik (nieautoryzowany serwis ford sławek) zdiagnowoał mi to przy regeneracji turbo. koszt 2500 mi powiedział z częściami i robocizną ale to cena egr wraz z kolektorem tak zaleca wymianę a inne zamienniki mogą działać tak samo na tak duży samochód |
|
25-03-2018, 08:13 | #24 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Lekkie szarpanie
Jak dobrze pamietam, to koszt samego EGR-u do 1.8 tdci to okolo 1300 PLN. Osobiscie najpierw bym go zaslepil, zeby sprawdzic czy wymiana jest potrzebna. Dlugotrwala jazda z zaslepionym egr-em nie jest niebezpieczna w silnikach bez DPF-u. Po wymianie zaworu egr nalezy skasowac adaptacje wykonane przez sterownik pod zawor wymieniany, zeby mogl wykonac adaptacje pod nowy. Chyba nawet Forscanem da sie to ogarnac. 1000 zeta za wymiane egr-u nawet w tym silniku to troszke pszesada jak dla mnie. Ale faktycznie jest troszke zabawy, bo go dziady zintegrowali z kolektorem. Jak dobrze pamietam gniazdo brzybka jest w kolektorze
|
25-03-2018, 13:34 | #25 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-11-2017
Skąd: Poznań
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 39
|
Odp: Lekkie szarpanie
Cytat:
|
|
25-03-2018, 15:07 | #26 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-12-2007
Skąd: Wyszków
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 476
|
Odp: Lekkie szarpanie
W czystej teorii EGR odpowiada za dopalanie tlenków azotu, i przez mniejszą ilość tlenu obniża symbolicznie temperaturę spalania, czyli zaślepienie zaworu powinno wręcz ułatwić życie DPF-owi, więcej tlenu = efektywniejsze spalanie, ale to tyko wiedza teoretyczna.
|
25-03-2018, 15:48 | #27 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Lekkie szarpanie
Tlenkow azotu sie nie dopala. Azot laczy sie z tlenem w wysokich temperarutach, czyli np w komorze spalania silnika. EGR jest po to aby zmniejszyc ilosc tlenu w cylindrze. W gazach ze spalania mieszanki jest go mniej niz w powietrzu atmosferycznym. Czytaj mniej tlenu = mninej tlenkow azotu. Z DPF-em to ma tyle wspolnego, ze zaslepiony EGR obniza temperature gazow wydechowych, a do wypalania filtra czastek jest potrzebna wysoka temperatura. Czytaj- jesli duzo jezdzisz po miescie to ciezej bedzie wypalic filtr. Dodatkowo zima EGR, a w zasadzie jego chlodnica, pomaga szybsze rozgrzanie silnika. Co nie zmienia faktu, ze ja mam u siebie zaslepiony, dla swietego spokoju juz od 4 lat.
|
25-03-2018, 18:17 | #28 |
ford::specialist
Imię: Michał
Zarejestrowany: 09-08-2017
Skąd: Chodzież
Model: S-max mk2/Grand C-max/Fiesta
Silnik: 2.0 tdci 180KM / 1.6 tdci 115KM / 1.0 82KM
Rocznik: 2016r/2011r/2017r
Postów: 622
|
Odp: Lekkie szarpanie
I jak wnioskuje filtr dpf posiadasz nadal.. ?
|
25-03-2018, 18:43 | #29 | ||
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-12-2007
Skąd: Wyszków
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 476
|
Odp: Lekkie szarpanie
Cytat:
Cytat:
Ja osobiście nie ma DPFa i to mnie cieszy, ale rozmawiając z ludźmi którzy dłubią różne diesle nawet do 300KM mówią, żeby raczej wywalenie EGRa robić razem z amputacją DPFa. |
||
25-03-2018, 18:45 | #30 | |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: Lekkie szarpanie
Cytat:
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
|