|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-04-2018, 21:41 | #981 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Nawet od Volvo pasuje. Z tego co zrozumiałem i gdzieś na forum w czyjejś wypowiedzi znalazłem (przepraszam, ale nie wiem kto to pisał), to działa tak:
C851-1 (black - czarny) - stały plus na C102-5 - jest zawsze, zasila jeszcze inne obwody C851-2 (brown - brązowy) - sygnał modulowany na C103-9 Teraz sygnał modulowany to sygnał o regulowanym wypełnieniu, który steruje 3 mosfetami wewnątrz nagrzewnicy. Im większe wypełnienie impulsów, tym większą moc osiągamy. W ten sposób GEM może sterować mocą grzania zależnie od nadwyżki z alternatora. Jeśli w tym miejscu jest niemodulowany plus, grzałka będzie chodziła z pełną mocą. Dodatkowo na schemacie C851-1 (ten ze stałym plusem) jest podpisany jako IGN więc wnioskuję, że sygnał tam pojawia się dopiero po zapłonie. Czyli jeśli kluczyków nie ma w stacyjce, nie powinien się tam pojawić żaden sygnał. Stąd, idąc za moim rozumowaniem, u Ciebie jest: a) C851-1 jest plus POMIMO zapłonu - to pierwszy błąd ale nie powinien doprowadzić do działania nagrzewnicy, bo wymagany jest też: b) C851-2 jest stały plus, czyli nagrzewnica myśli, że ma dać 100% mocy. c) C851 jest sprawne, ale uszkodzona jest nagrzewnica, mosfety są przebite i grzeją bez względu na sterowanie - a napięcie mają zawsze, bo przewód "mocowy" idzie bezpośrednio z akumulatora (przez bezpiecznik) Czyli jeśli na wyłączonej stacyjce na C851-1 albo -2 masz jakiekolwiek +12V to wina raczej leży po stronie GEMu (może coś po drodze, przetarta wiązka, przegryziona itd.) A jeśli tam nie masz zasilania, a mimo to nagrzewnica pracuje, to ja bym obstawiał problem z nią samą. |
07-04-2018, 20:49 | #982 |
ford::beginner
Imię: Sławomir
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Włoclawek
Model: focus MKII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Dziś zabrałem się dopiero za sprawdzenie tych przewodów.Na wyłączonej stacyjce mam tylko 12v na czerwonym grubym przewodzie.A jak włączę stacyjkę na kontrolki to dopiero pojawia sie 12v na jednym z tych cienkich przewodów.Wychodzi na to że jednak tak nagrzewnica jest uszkodzona tylko ciekawe co jest w niej uszkodzone.Dodam że indeks grzałki mam taki jak: 6G91-18K463-DA i jest firmy VISTEON. Od mondeo mk4 ta grzałka jest, w pierwszych postach są wymienione indeksy grzałek i nie spotkałem takiej jak moja.
Ostatnio edytowane przez slawek2021 ; 07-04-2018 o 21:41 |
08-04-2018, 22:10 | #983 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Mosfety mogą być przebite, wówczas niezależnie od napięcia podanego na ich bazę będą przewodzić (np. tylko jeden może być uszkodzony, wówczas będzie ciągle włączona 1/3 mocy). Ale to taki mój strzał... Nie mam niestety schematu samej nagrzewnicy więc to trochę inżynieria wsteczna...
|
09-04-2018, 17:41 | #984 |
ford::beginner
Imię: Sławomir
Zarejestrowany: 23-02-2014
Skąd: Włoclawek
Model: focus MKII
Silnik: 1.8TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 32
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
A jest taka możliwość że nagrzewnica pochodzi od anglika i dlatego ona nie chce współpracować oraz na dodatek ma inny indeks części?. Jeszcze nie spotkałem nagrzewnicy o takim indeksie na allegro.W sumie dużo nie dałem za tą nagrzewnice bo 45+16 zl przesyłka , ale dobrze by było jakoś ją naprawić i zamontować. Bedę dalej szukał przyczyny.
|
09-04-2018, 22:44 | #985 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Z pierwszą nagrzewnicą walczyłem... dwa miesiące! Softy, kable, bezpieczniki, ruskie forum... i nic!
W końcu dałem koledze do sprawdzenia...i był padnięta !##!#!# Druga odpaliła od strzału. PS. Nis sprawdzisz jej inaczej, bo jest PWMem sterowana.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
10-04-2018, 04:33 | #986 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
No da się ją sprawdzić "na stole", podejrzewam że jak ktoś ogarnia elektronikę to by sobie poradził z naprawą bo urządzenie nie jest skomplikowane.
Natomiast biorąc pod uwagę stosunkowo niską cenę za sztukę i bądź co bądź pewne ryzyko (to jednak wciąż 700w grzałka podłączona na stałe do prądu) nie wiem czy by mi się chciało bawić. Myślę, że możesz ją wyjąć i podłączyć samo zasilanie. Jeśli będzie grzała, będziesz miał dowód dla sprzedawcy że jest uszkodzona. Jeśli nie kupowałeś jej dawno temu czy od jakiejś przypadkowej osoby która już zniknęła to powinno się dać ją zwrócić. Zawsze to trochę kasy odzyskane... |
10-04-2018, 09:24 | #987 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
NIE BĘDZIE GRZAŁA!!!
Ona jest sterowana PWMem. To nie grzałka do wody... Najlepiej odesłać jak można i wymienić na nową używkę - jak pisałem niżej.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
10-04-2018, 09:43 | #988 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Powiedz mi co się stanie jeśli na wejście PWM damy stały sygnał +12V?
Idąc dalej - co się stanie, jeśli na wejście PWM damy stały sygnał 0V? Odpowiem według swojej znajomości zasady działania PWM (skoryguj mnie jeśli inaczej to działa dla tych nagrzewnic!). Przy +12V nagrzewnica będzie pracowała ze 100% mocą Przy 0V nagrzewnica będzie pracowała z 0% mocy. Więc skoro mamy możliwość sterowania (ubogą bo ubogą, bo zaledwie zero-jedynkową) nagrzewnicą, to czy nie możemy ustalić dzięki temu jej niesprawności? Moim zdaniem tak, ale znowu - popraw mnie jeśli mówię nieprawdę. Wystarczy podłączyć zasilanie nagrzewnicy (+12V gruby czerwony i masę gruby czarny kabel), na IGN dać +12V (zapłon) i przy masie podanej na PWM powinniśmy mieć zimną nagrzewnicę. Podłączenie +12V do PWM powinno dać nam pełną moc grzania nagrzewnicy. Grzanie przy 0V na PWM jest dowodem niesprawności, a taką sytuację opisuje @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez hindus ; 10-04-2018 o 09:49 |
10-04-2018, 14:08 | #989 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
OK. Teoria super zgadza się.
W takim razie dokładnie podaj pod które kable podpiąć co, aby nie spalić. Ja po prostu nie miałem schematu, ani algorytmu. Nie wiem czy jest sterowana 12V czy może 5V w maxie. Po prostu nie miałem takiej wiedzy wówczas. Pzdr.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
10-04-2018, 14:18 | #990 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
|