![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Ruda Śląska
Model: Galaxy MK1 / Fiesta MK5
Silnik: 2.0+LPG/1.3
Rocznik: 1998/2002
Postów: 60
|
![]()
Wczoraj po 12km jeździe autostradą (ok 150km/h) po zjechaniu na zjeździe moje Galaxy nierówno pracowało, po otwaciu maski okazało się że na silniku (na pokrywie i wogóle od góry) jest olej, całkiem sporo. Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby mnie oświecic co może byc powodem tego typu usterki? Silnik zapala normalnie, ale chodzi nierówno.
Silnik 2.0DOHC 8V Trochę już rozkręciłem, olej wywaliło filtrem powietrza, koledzy jest może gdzieś instrukcja jak ściągnąc głowicę z tego silnika? Ostatnio edytowane przez TGMONDEO ; 28-04-2018 o 10:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-07-2011
Skąd: Chorzów
Model: Galaxy
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 1996
Postów: 339
|
![]()
Na takie pytanie jest jedna odpowiedz gdzieś poleciało i tyle .
Odma , odpowietrzenie skrzyni , separator oleju , czujnik wałka w pokrywie , uszczelka pod pokrywą zaworów , uszczelka głowicy - to tylko tak z grubsza miejsca z których może wylatywać olej . Znalezienie miejsca wycieku to jedno ale trzeba znaleźć przyczynę dlaczego wypchnęło olej . Nierówna praca nic dobrego nie wróży . |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 24-08-2017
Skąd: polska
Model: focus
Silnik: 1800
Rocznik: 2004
Postów: 97
|
![]()
jesteś pewny że z filtra, a nie odmy na pokrywie ?? +,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Ruda Śląska
Model: Galaxy MK1 / Fiesta MK5
Silnik: 2.0+LPG/1.3
Rocznik: 1998/2002
Postów: 60
|
![]()
Nie wiem skąd leci, z filtra wylałem sporo, no i sam wkład przesiąknięty olejem jest. Samochód strasznie kopci.
W tej chwili jestem na takim etapie że rozebrałem wszystko wokół głowicy i utknąłem na jej wykręceniu bo nie mam TORX'ów Jutro skocze do sklepu po klucze i zrzucę tą głowicę, nigdy tego nie robiłem :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Ruda Śląska
Model: Galaxy MK1 / Fiesta MK5
Silnik: 2.0+LPG/1.3
Rocznik: 1998/2002
Postów: 60
|
![]()
Panowie, pytanie typowo teoretyczne:
Czy jeśli w jednym z cylindrów nie ma iskry to: - na wysokich obrotach 3-4tyś silnik może wypychac olej do filtra? - silnik może kopcic na biało? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::average
![]() Imię: tomek
Zarejestrowany: 24-08-2017
Skąd: polska
Model: focus
Silnik: 1800
Rocznik: 2004
Postów: 97
|
![]()
nie i nie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
![]()
szczerze mowiac to za bardzo nie wiem jakim sposobem mogl sie dostac olej do filtra powietrza
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Ruda Śląska
Model: Galaxy MK1 / Fiesta MK5
Silnik: 2.0+LPG/1.3
Rocznik: 1998/2002
Postów: 60
|
![]()
Dziś zmierzyłem kompresję, na 3 cylindrze 0.
Głowica zrzucona - wypalony tłok i uszkodzony cylinder :-( Co byście zrobili na moim miejscu? - reanimować? - wymiana silnika? - złomować i kupić innego? Dodam tylko tyle, że wóz jest zadbany i robione jest wszystko na bieżąco - prócz silnika igiełka pomimo swojego wieku ( 1998 ) Ostatnio edytowane przez TGMONDEO ; 12-05-2018 o 14:21 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
![]()
drugi motor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 24-03-2006
Skąd: Ruda Śląska
Model: Galaxy MK1 / Fiesta MK5
Silnik: 2.0+LPG/1.3
Rocznik: 1998/2002
Postów: 60
|
![]()
A wsadzać taki sam 2.0 8V? Bo słyszałem że można ponoć wrzucić 2.3 i nie robi się żadnych innych przeróbek, może byłoby lepiej taki włożyć?
Jeśli 2.3 to jaki dokładnie? Jest jakiś konkretny który podejdzie w zamian za 2.0 DOHC 8V tak, że cały osprzęt (kolektory, alternator, kompresor z klimy itp, itd) będzie można bez problemu przekręcić? |
![]() |
![]() |