|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-05-2018, 14:22 | #1 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 11-12-2017
Skąd: Szczecin
Model: transit
Silnik: 2.2 100KM
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow ROZWIĄZANIE
Cześć Panowie,
Kiedyś już pytałem i polecono jechać do serwisu. Uczyniłem to ale efektów żadnych. Stukanie, klepanie, dźwięk starego diesla w zakresie obrotów 1500-1800. Przy zamkniętych oknach tego nie słuchać specjalne. Przy otwartych jest gorzej. Byłem w serwisie Forda, wykonali próbę przelewowa oraz okazało się, że ktoś zamienił wtryskiwacze miejscami więc wykonano ich kodowanie/programowanie. Żadnych błędów, po probie przelewowej nie stwierdzono aby któryś wtryskiwacz nie domagał. Zapłaciłem 450 zł i efektów żadnych. Mam w przyszłym tygodniu podjechać na kolejne sprawdzenie. Środek do czyszczenia wtryskiwaczy dodany dwukrotnie i zmian nie zauważyłem. Czasami przy mocno rozgrzanym silniku dźwięk jest prawie nie słyszalny. Powyżej tych obrotów wszystko elegancko, silnik pracuje idealnie. Czasami również przy nierozgrzanym silniku pojawiają się drobne szarpnięcia. Macie pomysły? Pozdrawiam i miłego weekendu! Ostatnio edytowane przez Maserti ; 21-05-2018 o 20:30 |
11-05-2018, 15:31 | #2 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Cytat:
Poszukałbym kumatego serwisu z IDS-em i zrobił kalibrację układu wtryskowego. Sprawdzałeś w ASO, czy ciebie obejmowała akcja serwisowa wymiany softu i czy jeżeli obejmowała, to była wykonana? Generalnie jeżeli to nie pomoże, i silnik mocno by grzechotał, oddałbym wtryski do sprawdzenia na stół do licencjonowanego serwisu.
__________________
Zgredzik |
|
12-05-2018, 09:10 | #3 | |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 11-12-2017
Skąd: Szczecin
Model: transit
Silnik: 2.2 100KM
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Cytat:
Widziałem na rachunku informacje o IDS więc nie wiem czy. Właśnie nie dokonali takiej kalibracji w tym serwisie. A powiedz mi gdzie mogę się dowiedzieć czy obejmuje mnie ta akcja serwisowa? Mam jechac na poprawkę więc zobaczymy i zapytam o tą akcję serwisowa. |
|
12-05-2018, 13:09 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
13-05-2018, 15:51 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
A to czasem czujnik spalania stukowego nie odpowiada za samoadaptacje w tym silniku?
|
14-05-2018, 15:56 | #6 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 11-12-2017
Skąd: Szczecin
Model: transit
Silnik: 2.2 100KM
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Witajcie ponownie.
Przestałam dwa filmy gdzie jako tako słychać w czym tkwi problem. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] P.S dołączam również zdjęcie z pytaniem od czego jest ta wtyczka? |
14-05-2018, 17:28 | #7 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,994
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Oddałbym wszystkie wtryski do sprawdzenia do dobrej autoryzowanej firmy.
__________________
Zgredzik |
21-05-2018, 20:27 | #8 |
ford::beginner
Imię: Jakub
Zarejestrowany: 11-12-2017
Skąd: Szczecin
Model: transit
Silnik: 2.2 100KM
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: Klepanie, stukanie 1500-1800 obrotow
Witam,
Rozwiązanie problemu : Z racji tego, że samochód nie może stać tylko musi jeździć została podjęta decyzja o wymianie czwartego wtryskiwacza (zachowywał się najdziwniej przy podglądzie na korekty to raz a dwa to był po prostu strzał). Okazało się, że samochód pracuje teraz jak nowy. Odzyskał trochę mocy a zarówno stukanie na zimnym jak i ciepłym silniku zniknęło. Ostatnio edytowane przez Maserti ; 21-05-2018 o 20:30 |