![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-10-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0tdci 130km AZBA
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
Witam. Od jakiegoś czasu, kiedy zrobiło się naprawdę ciepło, moje mondeo ma jakieś dziwne zachwiania temperatury. Na wstępie dodam, że mam zaktualizowanego conversa, więc pokazuje cyfrowo temperaturę i ładowanie.
Dzięki temu zimą wychwyciłem, że temperatura rzadko kiedy przekraczała 70 stopni więc wymieniłem termostat i co? Zaczęło się robić cieplej i dziś np jadąc na klimie i stojąc w korkach temperatura wg conversa doszła do 114 stopni. Nawet normalnie stojącą twardo przed drugą kreską wskazówka przekroczyła tę barierę. Ale chwilę później zajechałem na miejsce i zgasiłem silnik. Wentylator pracował jeszcze kilka minut po wyłączeniu silnika i schłodził auto do 109 stopni. Po paru kolejnych minutach uruchomiłem mondeo raz jeszcze i w ciągu 6-7 sekund nagle zrobiło się 101 stopni. Taka temperatura utrzymywała się aż do domu (3km dalej) i już na wyłączonej przeze mnie klimie. Pod blokiem nawet było 98 stopni. Dziwna sprawa. Wentylator pracuje, płyn jest. Rano w drodze do pracy wszystko jest ok i temperatura raczej 85 stopni nie przekracza. Jadąc trasami i w chłodniejsze dni również waha się między 85 a 90. W mega ciepłe dni jak dziś jest tak jak to opisałem. Co ciekawe ładowanie oscyluje wtedy między 12.8 a 13.3. Kiedy temperatura utrzymuje się w normie, ładowanie wynosi zazwyczaj koło 14V. Strasznie to wszystko pokręcone...
__________________
https://www.motostat.pl/user_images/89173/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
![]()
Termostat otwiera sie za pozno, czujnik temperatury przeklamuje, albo masz zawalona chlodnice od zewnatrz lub od wewnatrz.
Swoja droga to 70 stopni zima, w przypadku tego silnika to wcale nie tak malo. Tak z czystej ciekawosci, to jaki termostat kolega zamontowal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::specialist
![]() Imię: MRO
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: S MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 582
|
![]()
Stawiam na chłodnice zabita syfem
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
bylo juz czesto mowione ze po wymianie termostatu na zamiennik pojawiaja sie problemy z temperatura,
co do pracy wentylatora to moze byc problem z chlodnica ale kto wie |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-10-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0tdci 130km AZBA
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
Termostat Swaga zamontowałem lub jak kto woli - Febiego. Jak do tego teraz dojść?
__________________
https://www.motostat.pl/user_images/89173/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-10-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0tdci 130km AZBA
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
Tak sobie jeszcze pomyślałem - a może to kwestia modułu wentylatora? Zauważyłem, że bez względu na temperaturę silnika wentylator pracuje tylko na 1 biegu. Czy ma 85 czy 100 stopni. Przy takiej wysokiej powinien chyba już pracować na wyższych obrotach co? Poza tym słyszałem, że te moduły padają jak muchy. Co o tym sądzicie? Za tydzień wybieram się w trasę i nie chcę przykrej niespodzianki...
__________________
https://www.motostat.pl/user_images/89173/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
bywaja przypadki ze padaja, czasem ze nie dziala pierwszy bieg tylko drugi, czasem odwrotnie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-10-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0tdci 130km AZBA
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
czyli co, od tego zacząć?
__________________
https://www.motostat.pl/user_images/89173/icon1.png |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
![]()
Nawet przy wlaczonej klimie?
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 27-10-2017
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0tdci 130km AZBA
Rocznik: 2008
Postów: 25
|
![]()
dokładnie, nawet przy włączonej klimie. Mało tego, wyłączyłem klimę i nawiew całkowicie, silnik w tym momencie miał 55 stopni a wiatrak sobie chodził cały czas
__________________
https://www.motostat.pl/user_images/89173/icon1.png |
![]() |
![]() |