Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-05-2018, 08:36   #1
pr83
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2015
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus MKII FL Kombi
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 2
Domyślnie 1.6 TDCI spadki mocy, dziwny mechaniczny opór i wibracje przy 2000 obrotów

Witam!

Mam taki piękny pocisk kombi z 2008r po lifcie z silnikiem 1.6 TDCI 109 kucy (wycięty DPF). Problem zaczął się już kilka miesięcy temu. Od czasu do czasu podczas przyspieszania pojawiał się jakby zgrzyt. Miałem wrażenie jakby coś mechanicznie delikatnie tarło. Pojawiało się to bardzo rzadko, później coraz częściej. W tej chwili silnik pracuje cały czas z takim dziwnym oporem (zgrzytem, tarciem? nie wiem jak to nazwać). W międzyczasie spod maski zaczęły dobiegać dziwne świsty. Okazało się, że wąż powietrza do turbo ma dziurkę przy metalowej obejmie. Wymienione, problem świstów znikł ale silnik nadal dziwnie pracował. Pojechałem do majstra i stwierdził, że turbo się sypie i poszło do regeneracji. Po regeneracji turbo nic się nie zmieniło. Wymieniony został też rozrząd, olej w silniku i alternator bo też zdążył się posypać w międzyczasie . Nadal bez zmian. Okazało się też, że zaczęło przybywać oleju w silniku. Nie było masełka pod korkiem więc to nie uszczelka. Magik sprawdził wtryski i stwierdził, że są jeszcze ok i to musi być wina oprogramowania (że niby coś spieprzone po wycięciu DPFa). Program zrobiony na nowo i problem przybierania oleju ustał ale silnik dalej chodzi jak chodził. Teraz wygląda to tak, że silnik chodzi cały czas z tym dziwnym zgrzytem, ale raz jest on słabszy a raz mocniejszy. Silnik raz ma moc a raz wchodzi 2-2,5k obrotów i mocy nadal nie ma. Jak jest mocniejszy to przy 2k obrotów pojawiają się wibracje a czasem jak idzie słabiej te wibracje są bardzo delikatne. Auto trafiło do kilku mechaników, łącznie z takim co to niby największy specjalista od Fordów w Kielcach. Niektórzy zauważyli, że auto jest słabsze, ale żaden z magików nie wymyślił co może mu dolegać. Może ktoś z Was borykał się z podobnym problemem?

pr83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2018, 14:12   #2
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI spadki mocy, dziwny mechaniczny opór i wibracje przy 2000 obrotów

Podnieś maskę nagraj filmik i wrzuć, bo tak to można po gdybać.
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2018, 15:41   #3
lorek82
ford::amateur
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: Ruda Śląska
Model: ford focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 4
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI spadki mocy, dziwny mechaniczny opór i wibracje przy 2000 obrotów

Jeśli masz wahania obrotów na biegu jałowym to może to być przepływomierz.

U mnie był problem z mocą, auto dość szybko wchodziło w tryb awaryjny i max obroty na 5 biegu 2200 (1,6 TDCI 90 km, focus MK2). Na początek wymiana elektrozaworu, ale bez rezultatu, później turbina (dostałem używkę od znajomego) i dalej bez rozwiązania. Winnym okazał się: czujnik podciśnienia lub inaczej czujnik ciśnienia kolektora ssącego.
lorek82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2018, 08:21   #4
pr83
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2015
Skąd: Kielce
Model: Ford Focus MKII FL Kombi
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 2
Domyślnie Odp: 1.6 TDCI spadki mocy, dziwny mechaniczny opór i wibracje przy 2000 obrotów

Nie miałem czasu do tej pory wrócić do problemu. Wczoraj zajrzałem pod maskę i znalazłem miejsce zasmarkane olejem. Wygląda to trochę jakby w rezonatorze na łączeniu była nieszczelność. Nawet na otulinie pokrywy silnika widać małe miejsce spryskane olejem. Myślicie, że to łoże być przyczyną zamulenia auta? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
pr83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.