|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-06-2012, 07:47 | #11 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
jesli piszesz o odchylaniu zwrotnicy to nalezy napisac takze o odkreceniu-poluzowaniu gornego mocowania amortyzatora.
samo odchylanie zwrotnicy moze doprowadzic do uszkodzenia gornej poduszki-lozyska amortyzatora-a jest to bardzo popularne wsrod niedoinformowanych mechanikow. Jezeli chodzi o smar na wielowypust to moze tak byc ze ten smar sie za jakis czas wytopi-wyplynie. Kleju natomiast nie potrzeba walic bardzo duzo i mozna dobrze skleic. Ta decyzje powinien podejmowac juz jednak kierowca obarczony problemem. |
13-06-2012, 22:35 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
mjprzem napisałeś...głupotę. Jak chciałeś odchylić zwrotnicę bez wyjmowania amortyzatora z niej??? Chyba jakimś hydraulicznym rozpierakiem lub ciągnikiem.
A tak na marginesie, to i tak w rękach w życiu nie uszkodzisz górnej poduszki, bo ona nie takie obciążenia przenosi podczas jazdy. Odkręcenie u góry mocowania nic nie da, bo cały moduł będzie trzymany przez "tower`a" i góry. I tak nie odchylisz zwrotnicy. Tylko wyciągnięcie amorka ma sens i tak robiłem. Ja dałem smar, zresztą nawet mechanik z ASO mi ta doradził i jest OK. Nic się nie wytapia, chłopie jakie temperatury przewidujesz w tym połączeniu??? Ale masz racje, niech każdy kierowca podejmie decyzje, czy lepiej jest kleić... czy smarować części w aucie.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
14-06-2012, 07:33 | #13 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
Cytat:
moim zdaniem jak ktos na "chama" ciagnie za wachacze do dolu aby amortyzator wyciagnac to na 50% uszkodzi tyleki na wachaczu wychodzac poza maksymalne odchylenie wachacza. Poprostu nie zrozumiales tego w ogóle co napisalem. |
|
17-06-2012, 10:45 | #14 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
Cytat:
Ściąganie wahacza to smarowania półosi to super pomysł!:-)
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
|
17-06-2012, 16:23 | #15 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
a niewiesz ze mozna odkrecic sworzen wahacza od zwrotnicy? tam jest taka srubka-to jest nawet czesc wymienialna w kazdym wahaczu. Nqadal nie zrozumiales co mialem na mysli piszac odkrecic wahacz..bo nie chodzilo o odkrecenie calego wahacza.
|
17-06-2012, 22:03 | #16 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
Nawet jeżeli mam wybijać sworzeń, to dla mnie gra nie warta świeczki. Odkręcam jedną srubę od amorka, rozszerzam byle płaskownikiem zwrotnicę i uderzając młotkiem przez drewno zwrotnica spada. Odchylam ją pięknie, smaruję co trzeba, skręcam, podkładam żabę pod wahacz, GO do góry, wciskam amorek, zakręcam śrubę, zakręcam koło i dziękuję.
Jeszcze jedno. Poluzowanie śrub nic nie pomoże od poduszki, bo będzie za małe odchylenie McPhersona - jestem tego pewien. Półoś nie wyjdzie. Zatem szkoda kombinować.
__________________
_______________________ 115KM i 275Nm... z serii :-) / "Nie kłóć się z idiotą - sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem" |
01-08-2014, 20:02 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-10-2013
Model: Focus MK2 Kombi
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 27
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
Sory ze odkopie temat ale mam niezlego stresa bo jestem na obczyznie i mam najprowdopodobniej taki luz na wielowpuscie... jestem 1700km od domu i bede w PL dopiero za 3 tygodnie, czy moge z tym poczekac i zrobic na spokojnie w polsce czy musze jak najszybciej z tym leciec do jakiegos mechaniora tutaj? boje sie tylko cen w euro...
|
02-08-2014, 16:12 | #18 |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,815
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
przeczytaj sobie ten temat wszystko jest dokładnie opisane http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=137258
|
21-05-2018, 19:41 | #19 |
ford::beginner
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 29-01-2018
Skąd: Kraków
Model: Bravo
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Postów: 10
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
Cześć, wiem że temat trochę stary ale z wszystkich, które prześledziłem ten wydał mi się najodpowiedniejszy do mojego problemu a nie chciałem zakładać nowego wątku. Ale do rzeczy.
Wracam do problemu ze stukaniem związanego ze zmianą kierunku jazdy. A bardziej do tego czy osoby które poradziły sobie na to klejąc wielowypust w piaście wcześniej miały podobny dźwięk? Objawia się to tylko i wyłącznie przy zmianie kierunku jazdy lub szybkiej redukcji biegu (szybkie poszczenie sprzegla). Nie ma znaczenia czy koła są skręcone gdy cofam, w przypadku ruszania w przód częściej to słyszę przy skręconych kołach w lewo ale nie mogę tego nazwać regula. Poduszka silnika ta z prawej zmieniona, poduszka reakcyjna zmieniona ta pod skrzynią kontrolowana była żadnych objawów zużycia pękania itp. robiłem też lewa półoś ale to nie to. Sprzęgło i dwumas były robione przez poprzedniego właściciela - mam rachunek więc myśle że faktycznie to zrobił zresztą czuć po sprzęgle że świeże jest. Na kanale słychać to z okolic skrzyni. Zastanawiam się czy nie zrobił się luz na mechanizmie różnicowym (ale raczej nie)? Jednak z biegami nie ma żadnego problemu, że skrzyni cisza. Pisząc to zastanawiam się też nad przegubem z prawej strony wewnętrznym jednak nie ma żadnego drgania przy mocnym przyspieszaniu na kierownicy ani jakiegoś zgrzytania podczas jazdy. Możliwe żeby aż tak np wydech stukał? Jednak ruszając nim ręcznie nie ma tego dźwięku a jego zawieszenie jest ok. Wrzucam film. Akurat tutaj słychać 3 razy gdy zaczynam cofać. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
22-05-2018, 09:48 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: legionowo
Model: focus kombi mk2
Silnik: 1,6 benz
Rocznik: 2007
Postów: 26
|
Odp: Metaliczny dźwięk przy ruszaniu z 1 i wstecznego
A sprawdziłeś zawieszenie wydechu przy sankach
|