Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-05-2018, 17:44   #1
walimar
ford::average
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-01-2015
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2,0 DURATORQ TDCI, 143 KM
Rocznik: 2009
Postów: 76
Domyślnie Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"- (błąd p2263)

Witam serdecznie.
Od pewnego zauważyłam, że silnik wydaje podczas pracy dziwne dźwięki, przypominające cykanie albo mlaskanie. Przeszukałam forum S-maxa, Galaxy i Modeo ale tego typu objawów nie znalazłem więc postanowiłam założyć nowy temat.
Ale po kolei. Pierwotnie te hałasy były przez kilka lub kilkanaście sekund po odpaleniu zimnego silnika, po czym troszeczkę głośniej coś cykało, strzeliło i nastawała cisza, silnik normalnie pracował. Tego typu zjawiska były co kilka dni. Hałas ten dochodził z lewej strony silnika (od strony kierowcy), gdzieś pomiędzy silnikiem a akumulatorem albo zza akumulatora. Bardzo dobrze jest słyszalny przy lewym przednim nadkolu. Nagrałem filmik z tym cykaniem czy jak kto woli mlaskaniem.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wczoraj w czasie jazdy Ford wyrzucił mi komunikat “usterka silnika”. Pojechałem do mechanika, gdzie po połączeniu do kompa wywaliło trzy błędy : p2263, p003a I p1632. Z tego co ustaliłam na forum pierwsze 2 błędy związane są z turbodoładowaniem. Co dziwne to cykanie, chrobotanie było bardzo słyszalne. Ustąpiło po skasowaniu błędów.
I tutaj mam pytanie:
- co może wydawać takie dziwne dźwięki, jakieś zawory, pompki czy co ?.
- może mieć to związek z turbiną ?.
Nie bardzo wiem od czego mam zacząć diagnozę tej usterki, a nie sztuka wymieniać wszystko po kolei.
Pozdrawiam i dziękuję za każdą podpowiedź.

__________________
Ford Fiesta MK VI, 1,3L Duratec 8V EFI - Rocam, 69 KM, (A9JA1), 2007 r.
Wcześniej: Ford Focus 1,8 TDDI, 90 KM.

Ostatnio edytowane przez walimar ; 13-09-2018 o 18:17
walimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2018, 18:30   #2
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Moze za to "mlaskanie" jest odpowiedzialny jakis uszkodony rzewod podcisnienia sterowania turbo, albo elektrozawor sterowania turbina
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2018, 21:20   #3
walimar
ford::average
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-01-2015
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2,0 DURATORQ TDCI, 143 KM
Rocznik: 2009
Postów: 76
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

No właśnie w tym problem aby stwierdzić co to jest. Trzeba wiedzieć jakie urządzenia są zamontowane w tym miejscu i na jakiej zasadzie działają. Czy mogę wydawać takie dźwięki. Trzeba mieć trochę doświadczenia i wiedzy technicznej.
__________________
Ford Fiesta MK VI, 1,3L Duratec 8V EFI - Rocam, 69 KM, (A9JA1), 2007 r.
Wcześniej: Ford Focus 1,8 TDDI, 90 KM.
walimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2018, 08:39   #4
walimar
ford::average
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-01-2015
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2,0 DURATORQ TDCI, 143 KM
Rocznik: 2009
Postów: 76
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Panowie, czy nikt nie spotkał się z takimi odgłosami ?.
Sam się zastanawiam jakie w tym rejonie grodzi silnikowej mogą być zamontowane podzespoły, mogące wydawać takie dźwięki.
- sprzęgło raczej wykluczam, jest po wymianie na nówkę sztukę. Poza tym w czasie gdy pojawia się ten hałas, a ja naciskam na pedał sprzęgła nic się nie zmienia.
- czy może tak hałasuje pompa ABS lub pompa hamulcowa z servem. Ale jak naciskam na hamulec to też ten hałas nie ustaje i nie zmienia się.
- pompa vacum raczej też nie. Jest z przodu i jak jej dotykam to nie czuć aby to ona hałasowała.
- może pompa wtryskowa, ale czy może ona wydawać takie dźwięki tego nie wiem. Silnik odpala b. dobrze, nie kopci, nie traci obrotów.
- zastanawiają mnie te dwa zawory sterowanie egr i turbo. Ale nie wiem na jakiej zasadzie one działają tzn. czy mają w sobie jakieś silniczki , przekaźniki czy elektrozawory mogące wydawać tego typu cykania - mlaskania.

Panowie co w tym rejonie silnika może być zamontowane co mogło by wydawać takie charakterystyczne dźwięki.
__________________
Ford Fiesta MK VI, 1,3L Duratec 8V EFI - Rocam, 69 KM, (A9JA1), 2007 r.
Wcześniej: Ford Focus 1,8 TDDI, 90 KM.
walimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2018, 10:54   #5
Jaryska
ford::professional
 
Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Szukasz awarii na siłę. Jest to normalna praca silnika diesla. Nie otwieraj maski, jak silnik pracuje, i zapomnisz o problemie.
Jaryska jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2018, 14:16   #6
walimar
ford::average
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-01-2015
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2,0 DURATORQ TDCI, 143 KM
Rocznik: 2009
Postów: 76
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Cytat:
Napisał Jaryska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Szukasz awarii na siłę. Jest to normalna praca silnika diesla. Nie otwieraj maski, jak silnik pracuje, i zapomnisz o problemie.
Pozwolę się z tobą nie zgodzić. Tego typu dźwięki nie są normalnymi odgłosami pracującego diesla. Gdyby tak było, to występowały przez cały czas, może raz głośniej raz ciszej ( i to też nie koniecznie). Tutaj są wyraźnie są objawem niewłaściwie pracującego elementu - pytanie jakiego. Oczywiście można zamknąć maskę i udawać, że wszystko jest w porządku ale w którymś momencie coś "powie dość" i będzie mniej lub bardziej kosztowna naprawa. Mam wrażenie, że nie bardzo wiesz o którym dźwięku stukania piszę. Pozdrawiam.
Ps. poproszę o następne sugestie.
__________________
Ford Fiesta MK VI, 1,3L Duratec 8V EFI - Rocam, 69 KM, (A9JA1), 2007 r.
Wcześniej: Ford Focus 1,8 TDDI, 90 KM.
walimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-06-2018, 16:42   #7
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Czy szanowny kolega sprawdzil juz sugerowane przezemnie elementy? Bo tam z tylu to nic nie ma. Ewentualnie servo i jego zasilanie podcisnieniem, ale jego wiekszy defekt czuc na pedale hamumca raczej. Pompa ABS na postoju nie funkcjonuje, no chyba ze jakies nadzwyczajne anomalia

Bump: Tak na marginesie. Raczej bez ingerencji wlasnorecznej lub jakiegos mechanika sie nie obedzie, tak sobie mysle...
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2018, 07:00   #8
wci Sebek
ford::beginner
 
Avatar wci Sebek
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 25-04-2016
Skąd: Ciechanów
Model: Titanium
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 34
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Mogę się mylić ale czy to nie jest praca zaworka podciśnienia turbo ?
wci Sebek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2018, 13:18   #9
walimar
ford::average
 
Imię: Mario
Zarejestrowany: 05-01-2015
Model: Ford Galaxy III
Silnik: 2,0 DURATORQ TDCI, 143 KM
Rocznik: 2009
Postów: 76
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Cytat:
Napisał lucas4891 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy szanowny kolega sprawdzil juz sugerowane przezemnie elementy?
Tak sprawdziłem przewody podciśnienia, kostki elektryczene. Tutaj wszystko wydaje się być całe.
Cytat:
Napisał wci Sebek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mogę się mylić ale czy to nie jest praca zaworka podciśnienia turbo ?
Też coraz częściej skłaniam się, że winowajcą może być zawór sterowania turbiną. Nie wiem na jakiej dokładnie zasadzie on działa, jak jest zbudowany i czy ma w środku jakieś elementy mogące wydawać takie i to całkiem głośne dźwięki.

Na razie to stukanie ustało po skasowaniu błędów i nie powróciło. Błędu p2263 już komputer nie wyrzuca. Został się p0003a.
W najbliższym czasie muszę się jeszcze przyjrzeć samej turbinie a dokładnie czy dobrze działa geometria łopatek i gruszka. Ciekawe czy ten element można sprawdzić Forscanem.
__________________
Ford Fiesta MK VI, 1,3L Duratec 8V EFI - Rocam, 69 KM, (A9JA1), 2007 r.
Wcześniej: Ford Focus 1,8 TDDI, 90 KM.
walimar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2018, 16:13   #10
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: Silnik 2,0 TDCI (143KM) wydaje dziwne dźwięki "cykanie", "mlaskanie"

Cytat:
Napisał walimar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ciekawe czy ten element można sprawdzić Forscanem.
Tak, mozna sprawdzic sygnal z czujnika kopiowania turbo
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.