![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 |
ford::average
![]() Imię: Adrian
Zarejestrowany: 13-04-2007
Skąd: Wrocław
Model: Focus Kombi mk3
Silnik: 1.6 TDCi 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 111
|
![]()
Ja jestem świeżo po wymianie wkładu filtra paliwa. Kupiłem ten fordowski za jakieś 80 zł. Co do dodatkowej pompki - ja jednak się zaopatrzyłem. Filtr rozkręciłem, wstawiłem nowy wkład. Też zalałem świeżym olejem napędowym do pełna. Po skręceniu, zanim odpaliłem silnik, podpiąłem się pompką w otwór gdzie zasysa do wtrysków i trochę baniek z powietrzem poleciało, kiedy pompowałem. Być może ta rurka co w filtrze z dołu filtra zasysa do góry ON była "pusta" i tam się zgromadziło. Nie wiem - pierwszy raz to robiłem w tym Fordzie. Następnie powlewałem trochę ropy do przewodów doprowadzającego ON i w przewód co idzie do wtrysków i po zakończeniu operacji zapalił bez problemów ( może na 1-2 sekundy obroty zafalowały) i tyle, no a później chodził płynnie bez zajęknięcia.
P.S. Też miałem problem z przechodzeniem w tryba awaryjny Focusa przy przyspieszaniu. W sumie bywało to różnie, ale głównie przy przyspieszaniu, wyprzedzaniu. Tracił moc i obroty spadały w dół i nie dało się przekroczyć około 2000 obr./min. ( dodawanie gazu nic nie dawało). Nie chciał przyspieszać. Na desce rozdzielczej pojawiał się komunikat "Awaria silnika. Natychmiastowy serwis". Działało zgaszenie i uruchomienie ponowne silnika, ale problem często wracał przy przyspieszaniu. Wyczytałem, że może to być wina filtra paliwa (zapchany) lub coś. Dziś przejechałem 100 km po wymianie, gazowałem, przyspieszałem i problem zniknął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeszcze obserwuję. Ostatnio edytowane przez adi602 ; 23-10-2017 o 00:44 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Aby wypełnić niejako obowiązek forumowy pisze, że jestem po wymianie filtra paliwa.
Samo wyjęcie jest łatwe, nie ma co opisywać. Rozebranie filtra (odkręcenie wkładu) zaskoczyło mnie dziwne coś co przechodzi w osi filtra... jednak po chwili zastanowienia udało mi się bezpiecznie wypiąć element i filtr miałem rozebrany. Poskładanie nowego tez łatwe. I napełnienie filtra... po przez króciec zasilania lałem strzykawką aż się przelało, zakręciłem w takim stanie na swoje miejsce i zanim podpiąłem przewody paliwowe to wlałem do nich jeszcze ropy. Wówczas pozapinałem na króćce i odpalił bez problemów bez żadnych czkawek i innych świadczących o obecności powietrza w paliwie...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 152
|
![]() Cytat:
Czy zasysałeś ON pompką z węża od zbiornika do filtra? Wąż doprowadzający do wtrysków tylko zalałeś ON bez odpowietrzenia? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ford::professional
![]() Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,606
|
![]()
Zalewałem ropą z bańki (tzn miałem kiedyś zakupioną do innych celów) za pomocą strzykawki.
Jak weźmiesz ten wężyk uniesiesz do góry i zaczniesz pomału - strzykawką - zalewać to powietrze samo wyjdzie. Wiadomo coś tam zostanie ale praktycznie nie wpływa na pracę zaraz po wymianie.... Czy kolejny raz bedę to robił sam - tak. Nie jest to trudne, to tak podpowiadając w związku z rozterką czy robić samemu czy w warsztacie... PS Profilaktycznie w wężyk w stronę zbiornika też można zalać ropy. Ja staram się robić wymianę filtra przy jaknajwiększej ilości paliwa w zbiorniku. Wówczas paliwo się nie cofnie aż tak bardzo...
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM. Ostatnio edytowane przez maciej_b ; 26-10-2017 o 10:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 14-09-2017
Model: FOCUS MK3
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 29
|
![]()
U mnie gość rozkręcił filtr w łożył wkład ... Poskręcał wszystko filtr zalał za pomocą wężyka bo pompki nie było . A dokładniej zassał do momentu pokazania się paliwa przy wyjściu filterka Odpaliłem auto i bez problemu . Wymiana 20 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio edytowane przez IDEAACZ ; 29-10-2017 o 13:12 |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-10-2008
Model: Ford C-MAX MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Witam
Który przewód jest zasilający a który powrót bo na podgrzewaczu nie ma oznaczeń ? dziekuje i pozdrawiam |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-10-2008
Model: Ford C-MAX MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Kolego krzys1968 nie bardzo rozumiem.
A czy z powyższej fotki jest ktoś w stanie określić który to zasilanie a który powrót? pacjent 1,6tdci 115km 11rok |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ford::expert
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 08-10-2008
Model: Ford C-MAX MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
![]()
Czyli zasilający to ten drugi bez czujnika a ten z czujnikiem to powrót który idzie do pompy i na wtryski? Pytam dlatego bo mechanicy twierdzą że grubszy przewód to zasilanie ale chyba nie w tym przypadku. Żeby odpowietrzyć układ muszę gruszke założyć na ten drugi bez czujnika tak? i zasysać od zbiornika do filtra. Chcę się upewnić bo próbuje odpowietrzać i po chwilowym odpaleniu auto gaśnie. Może pompa wysokiego padła ale nie sądze.
|
![]() |
![]() |