![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Koszalin
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 180 423Nm
Rocznik: 2008
Postów: 327
|
![]()
Witam.
Kupiłem Mondeo MK4 2.0 TDCI 140KM 2008r. Po dwóch tygodniach na Conversie "Silnik Usterka" i auto w tryb awaryjny. Podłaczyłem komputer i pokazało cztery błędy: P246B - Warunki pracy pojazdu nieprawidłowe dla regeneracji filtru cząsteczek stałych Diesel P2463 - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie sadzy P242F - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - nagromadzenie popiołu P244B - Filtr cząstek stałych silnika Diesel - zbyt duża różnica ciśnień Auto ma 266 tyś przebiegu. Czy ktoś potwierdzi po tych błędach, że do wymiany jest filtr DPF? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
![]()
Albo czujnik roznicy cisnien, albo -co bardziej prawdopodobne- poprostu zapchany DPF.
Mozna go wyczyscic samemu, albo oddac do czyszczenia, bo zmiana na nowy troszke kosztuje. Ale zacznij od przeczyszczenia go w czasie jazdy na poczatek. 3 tys obrotow przez kilkanascie kilometrow powinno mu pomoc |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Kamil
Zarejestrowany: 02-04-2018
Skąd: Bydgoszcz
Model: mondeo
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008/2009
Postów: 35
|
![]()
Może przerwałeś wypalanie filtra? U mnie jak wyłącze silnik podczas wypalania pojawia się komunikat usterka silnika. Wystarczy zresetować błędy i uważać na przyszłość aby nie przerywać automatycznego wypalania.
Ale pewności nie mam czy to tylko tyle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Koszalin
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 180 423Nm
Rocznik: 2008
Postów: 327
|
![]()
Jechalem prawie 20km z obrotami 3,5-4 tyś i nic się nie zmieniło. Jakieś dalsze podpowiedzi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::expert
![]() Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
![]()
pod auto sprawdzic czy wezyki od DPF sa cale..
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
na poczatek w trase aby sam sprobowal sie wypalic,
jezeli nie pomoze to wtedy wypalanie statyczne, jezeli zakonczy proces pomyslnie a blad nadal bedzie to czujnik roznicy cisnien, ja mam na swoim 280tys przejechane i nigdy nie pojawila mi sie kontrolka, po zapachu spalin, pracy silnika i spalaniu jestem w stanie wyczuc kiedy sie wypala |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Koszalin
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 180 423Nm
Rocznik: 2008
Postów: 327
|
![]()
Byłem pod autem, węże wyglądają na całe.
Odnośnie wybrania się w trase to mam jechać tak na trybie awaryjnym 100km? :O Powiem szczerze, ze DPF sam statycznie mi sie nie wypala, widze to po spalaniu bo jest zaledwie 0,5l/h. Ostatnio edytowane przez 4kk ; 13-06-2018 o 21:51 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
statycznie w sensie uruchamiasz programem na postoju?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 13-07-2014
Skąd: Koszalin
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 180 423Nm
Rocznik: 2008
Postów: 327
|
![]()
A nieee tak to nie. Myslalem ze sam ECU steruje ze ma sie wypalać po zatrzymaniu pojazdu. Jakim programem moge wlaczyc wypalanie statyczne? Posiadam kabelek VCM OBD i soft FOCOM.
Ostatnio edytowane przez 4kk ; 13-06-2018 o 22:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
forscanem i dowolnym zlaczem diagnostycznym ktore sie komunikuje z autem, do tego nie potrzeba przelacznika HS-MS
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|