![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2017
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 5
|
![]()
Witam,
Ostatnio podczas diagnozy komputerowej wyskoczył mi błąd P0420 - wydajność systemu katalitycznego poniżej wymaganej wartości, co głównie w moim przypadku objawia się dość wysokim spalaniem i kontrolką check engine. Sony pracują prawidłowo. Przed przeglądem technicznym postanowiłem wymienić go na jakiś uniwersalny zamiennik i dlatego chciałem się zapytać, czy na przykład [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] z normą euro 3 z aukcji byłby odpowiedni do wymiany, gdyż nie za bardzo jestem ogarnięty w tym temacie - silnik 1.8L Duratec HE SFI. Z góry dziękuję za odpowiedź Ostatnio edytowane przez Maiker ; 14-06-2018 o 11:31 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,559
|
![]()
Myślę, że taki spokojnie wystarczy ciekawe tylko jak z trwałością tego zamiennika, firmy nie znam.
Może jakiś do wspawania np. Bosala czy Walkera [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] choć też różne opinie słyszałem. Tak szczerze najlepiej by było pewną używkę z małym przebiegiem i w dobrym stanie np. z anglika. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2017
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Tak trochę odbiegając od tematu - czy jeśli chce do maski kupić używany zamek łącznie z kluczem (aktualnie brak zamka, otwiera się na śrubokręt) to wystarczy mi kupić [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], czy coś więcej jest potrzebne? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
blad P0420 nie zawsze musi oznaczac katalizatora, w mazdzie radza sobie z tym wkrecajac sonde w tulejke dzieki czemu nie mierzy tak duzego przeplywu,
w 1.8 rowniez z tym bledem byl winien zacinajacy sie zawor EGR, objaw to rowniez mulenie sie auta podczas ruszania ze swiatel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ford::professional
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,559
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2017
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 5
|
![]()
Dzięki za rady - gdy będę miał trochę wolnego czasu to w najbliższym czasie postaram się rozebrać EGR'a. Głównym objawem jest to spalanie, które na ten moment wynosi 13.2 w mieście, minimalnie spadło do 12.4 na krótszej trasie, stąd zasugerowałem się checkiem, który wraca po skasowaniu. Dodatkowo wydawało mi się że samochód trochę za mocno dymi na biało, chociaż może jestem nadwrażliwy na tym punkcie, jako że to mój pierwszy samochód. Jedyną rzeczą, która mnie jeszcze zastanawia jest duża ilość czarnego nalotu w okolicy kolektora - czy jest to jakiś niepokojący objaw? Samochód ma już swoje przejechane, bo 218 tys.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 26-02-2010
Skąd: Bełchatów
Model: mondeo Mk3
Silnik: 2.0 16V
Rocznik: 2005
Postów: 824
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::professional
![]() Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
![]()
w okolicy kolektrora wylotowego?
moze wypalilo uszczelke? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2017
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 5
|
![]()
Wygląda to [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ], głebiej nie było sprawdzane. Szczególnie dużo jest tego w okolicy właśnie EGR'a.
Mam nadzieję że to właśnie jest powód wyskakiwania check'a, katalizator to jednak spory wydatek. A długość tej części zależała może od tego czy to przedlift czy lift, czy czegoś innego? Bo ciężko cokolwiek znaleźć na ten temat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 29-07-2017
Model: Mondeo
Silnik: 1.8
Rocznik: 2002
Postów: 5
|
![]()
Up.
Producent katalizatora podobno JMJ z normą Euro 3, jednak dziwi mnie dość niska cena za uniwersalny kat z tą normą |
![]() |
![]() |