Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-06-2018, 09:52   #31
cotozanick
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Jak dla mnie smart nie powinien istniec bez BMS. To ta kostka daje i formacje o napieciu na aku, wszstkie inne moduly maja przeklamane o spadek napiecia na polaczeniach/kablach/przekaznikach/bezpiecznikach. Dodatkowo mowi ta kostka czy prad wplywa do aku -ladowanie, czy wyplywa - rozladowywanie i co wazne jakie sa to wartosci.

Naladuj, wypnij z auta i sprawdz czy sie sam nie rozladowuje. Moze miec uszkodzenie wewnatrz.


Ostatnio edytowane przez cotozanick ; 18-06-2018 o 09:54
cotozanick jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:00   #32
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Czemu nie powinien? Istnieje i pracuje całkiem dobrze bez dokładnych danych z BMS bo sam posiada sporo informacji, np. obciążenie alternatora, temperatura itd. więc może dobrać napięcie ładowania zależnie od pogody (wyższe zimą) i nie walić w akumulator ogromnym prądem.
Polecam poczytać [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nawet jako ciekawostkę.

Ostatnio edytowane przez hindus ; 18-06-2018 o 10:03
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:09   #33
cotozanick
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Zgadzam sie w pelni ze to moze dzialac ale najprawdopodobniej nie bedzie informacji o kondycji aku. Prad obciazenia z alternatora to suma padow wszystkich modulow, nie wiesz ile z tego idzie w baterie wiesz tylko tyle ze wychodzi, zaleznie od ustawien moglbys caly ten prad pochlonac - nie nazwalbym tego s.m.a.r.t
cotozanick jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:15   #34
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

A jak BMS pomógł autorowi tematu w zdiagnozowaniu potencjalnego problemu z zużytym akumulatorem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo mam wrażenie, że wcale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc nawet jeśli PCM wie więcej o kondycji akumulatora, to się tą informacją nie dzieli z użytkownikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:30   #35
cotozanick
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

PCM nie ma nic do stanu baterii. On kontroluje tylko ladowanie, mowi laduj bo uzytkownik nie depta, nie laduj kiedy auto sie rozpedza. BMS komunikuje sie z BCM i to on wie o kondycji aku. Dodam ze nie ma resetu czujnika tylko wyzerowanie wartosci ile dni aku jest uzywane co przeklada sie na jego pojemnosc najprawdopodobniej.
Nie wiem czy cos dalo ale z wiedzy kazdy moze skorzystac, nie kazdy ma tyle zaparcia by wertowac obcojezyczne lekturki
cotozanick jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:33   #36
Zuraw
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-09-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM
Rocznik: 2014
Postów: 71
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak BMS pomógł autorowi tematu w zdiagnozowaniu potencjalnego problemu z zużytym akumulatorem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo mam wrażenie, że wcale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc nawet jeśli PCM wie więcej o kondycji akumulatora, to się tą informacją nie dzieli z użytkownikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hehe wlasnie. To jest w tym wszystkim rozczarowujace ze nie ma zadnej kontrolki ani zadnej innej infomracji mowiacej o tym ze jest jakis problem albo z ladowaniem albo z akumulatorem. Z dwojga zlego byc moze dobrze ze samochod nie odpalil w sobote rano. Byc moze pojechalbym w trase z niewiedza ze zaraz skonczy mi sie prad i wtedy tylko laweta.
Zuraw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:41   #37
edmun
ford::expert
 
Avatar edmun
 
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,386
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Jeśli alternator padłby w czasie jazdy, to dobrze byś wiedział że pada.
Są to objawy łatwe do rozpoznania bo nagle w aucie przestaje działać coraz więcej rzeczy. Np. wyłącza się radio, albo przy mruganiu kierunkowskazem falują obroty wentyjacji, klimy, szyby nie chcą się opuszczać/podnosić, zapalają się błędy "Check engine" / "Serwis natychmiast" itp itd bo auto traci łączność z coraz większą ilością modułów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do akumulatora, podobne przypadki miałem w MK2FL.
Teoretycznie aku było "dobre" a sporadycznie, raz na 2-3 miesiące potrafił tylko cyknąć i nic.. Cała deska się normalnie pali, kontrolki w normie, po przekręceniu kluczyka w pozycję II tylko "cyk" i nic. Oczywiście kable w dłoń, odpala i żyje "jak nowy".
Co ciekawe, po przejechaniu 10km i zgaszeniu, odpalał bezproblemowo i tak przez następne 2-3 miesiące (nawet stojąc po 2 dni na małym mrozie).
A potem przejażdżka 300km, postój na pół godziny, wsiadam i "cyk" nie odpala.

O ile kojarzę, winowacją było i aku i połączenie do masy (zaraz przy podszybiu nad kielichem amortyzatora)
edmun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:54   #38
Zuraw
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-09-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM
Rocznik: 2014
Postów: 71
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

Cytat:
Napisał edmun Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli alternator padłby w czasie jazdy, to dobrze byś wiedział że pada.
Są to objawy łatwe do rozpoznania bo nagle w aucie przestaje działać coraz więcej rzeczy. Np. wyłącza się radio, albo przy mruganiu kierunkowskazem falują obroty wentyjacji, klimy, szyby nie chcą się opuszczać/podnosić, zapalają się błędy "Check engine" / "Serwis natychmiast" itp itd bo auto traci łączność z coraz większą ilością modułów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Co do akumulatora, podobne przypadki miałem w MK2FL.
Teoretycznie aku było "dobre" a sporadycznie, raz na 2-3 miesiące potrafił tylko cyknąć i nic.. Cała deska się normalnie pali, kontrolki w normie, po przekręceniu kluczyka w pozycję II tylko "cyk" i nic. Oczywiście kable w dłoń, odpala i żyje "jak nowy".
Co ciekawe, po przejechaniu 10km i zgaszeniu, odpalał bezproblemowo i tak przez następne 2-3 miesiące (nawet stojąc po 2 dni na małym mrozie).
A potem przejażdżka 300km, postój na pół godziny, wsiadam i "cyk" nie odpala.

O ile kojarzę, winowacją było i aku i połączenie do masy (zaraz przy podszybiu nad kielichem amortyzatora)
Normalnie dzieja sie czasem zjawiska paranormalne Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale mialem tez raz przypadek w starym fordzie ze jezdzilem z luzna klema i dzialy sie ciekawe rzeczy. Ale byly one losowe tak jak u Ciebie. I wlasnie ta losowosc pasuje do tego typu usterek kiedy cos pojawia sie i znika (podloze luznego kabla itp) ale tutaj usterka zaistniala i sie nie zmienia. Wiec pewnie cos innego.
Zuraw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:56   #39
EW1
ford::professional
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,331
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

4 strony odpowiedzi i zero konkretów . Ja byłem u elektryka z podobnym mankamentem i diagnoza trwała 2 min , kilka pomiarów napięcia potem pomiar akumulatora i wysłał mnie po nowy akumulator a objawy już nie wróciły
EW1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-06-2018, 10:59   #40
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
Domyślnie Odp: Urlop, 4:00, auto zapakowane po dach, rodzina na pokladzie - przekrecam kluczy>k

No za autora tam nie pojedziemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Konkretne propozycje już padły, zdalnie więcej nie pomożemy, więc dla zabicia czasu trochę sobie dyskutujemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.