![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
|
![]()
Jak dla mnie smart nie powinien istniec bez BMS. To ta kostka daje i formacje o napieciu na aku, wszstkie inne moduly maja przeklamane o spadek napiecia na polaczeniach/kablach/przekaznikach/bezpiecznikach. Dodatkowo mowi ta kostka czy prad wplywa do aku -ladowanie, czy wyplywa - rozladowywanie i co wazne jakie sa to wartosci.
Naladuj, wypnij z auta i sprawdz czy sie sam nie rozladowuje. Moze miec uszkodzenie wewnatrz. Ostatnio edytowane przez cotozanick ; 18-06-2018 o 09:54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
Czemu nie powinien? Istnieje i pracuje całkiem dobrze bez dokładnych danych z BMS bo sam posiada sporo informacji, np. obciążenie alternatora, temperatura itd. więc może dobrać napięcie ładowania zależnie od pogody (wyższe zimą) i nie walić w akumulator ogromnym prądem.
Polecam poczytać [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] nawet jako ciekawostkę. Ostatnio edytowane przez hindus ; 18-06-2018 o 10:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
|
![]()
Zgadzam sie w pelni ze to moze dzialac ale najprawdopodobniej nie bedzie informacji o kondycji aku. Prad obciazenia z alternatora to suma padow wszystkich modulow, nie wiesz ile z tego idzie w baterie wiesz tylko tyle ze wychodzi, zaleznie od ustawien moglbys caly ten prad pochlonac - nie nazwalbym tego s.m.a.r.t
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
A jak BMS pomógł autorowi tematu w zdiagnozowaniu potencjalnego problemu z zużytym akumulatorem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bo mam wrażenie, że wcale Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. więc nawet jeśli PCM wie więcej o kondycji akumulatora, to się tą informacją nie dzieli z użytkownikiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 18-07-2017
Model: c-max
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2011
Postów: 39
|
![]()
PCM nie ma nic do stanu baterii. On kontroluje tylko ladowanie, mowi laduj bo uzytkownik nie depta, nie laduj kiedy auto sie rozpedza. BMS komunikuje sie z BCM i to on wie o kondycji aku. Dodam ze nie ma resetu czujnika tylko wyzerowanie wartosci ile dni aku jest uzywane co przeklada sie na jego pojemnosc najprawdopodobniej.
Nie wiem czy cos dalo ale z wiedzy kazdy moze skorzystac, nie kazdy ma tyle zaparcia by wertowac obcojezyczne lekturki |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-09-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM
Rocznik: 2014
Postów: 71
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,386
|
![]()
Jeśli alternator padłby w czasie jazdy, to dobrze byś wiedział że pada.
Są to objawy łatwe do rozpoznania bo nagle w aucie przestaje działać coraz więcej rzeczy. Np. wyłącza się radio, albo przy mruganiu kierunkowskazem falują obroty wentyjacji, klimy, szyby nie chcą się opuszczać/podnosić, zapalają się błędy "Check engine" / "Serwis natychmiast" itp itd bo auto traci łączność z coraz większą ilością modułów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do akumulatora, podobne przypadki miałem w MK2FL. Teoretycznie aku było "dobre" a sporadycznie, raz na 2-3 miesiące potrafił tylko cyknąć i nic.. Cała deska się normalnie pali, kontrolki w normie, po przekręceniu kluczyka w pozycję II tylko "cyk" i nic. Oczywiście kable w dłoń, odpala i żyje "jak nowy". Co ciekawe, po przejechaniu 10km i zgaszeniu, odpalał bezproblemowo i tak przez następne 2-3 miesiące (nawet stojąc po 2 dni na małym mrozie). A potem przejażdżka 300km, postój na pół godziny, wsiadam i "cyk" nie odpala. O ile kojarzę, winowacją było i aku i połączenie do masy (zaraz przy podszybiu nad kielichem amortyzatora) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 26-09-2008
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 95KM
Rocznik: 2014
Postów: 71
|
![]() Cytat:
Ale mialem tez raz przypadek w starym fordzie ze jezdzilem z luzna klema i dzialy sie ciekawe rzeczy. Ale byly one losowe tak jak u Ciebie. I wlasnie ta losowosc pasuje do tego typu usterek kiedy cos pojawia sie i znika (podloze luznego kabla itp) ale tutaj usterka zaistniala i sie nie zmienia. Wiec pewnie cos innego. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-07-2014
Skąd: Zabrze
Model: jeszcze focus mk2 GHIA ale już jest fusion 2016 se 2.0 EcoBoost
Silnik: 2.0 tdci , 2.0 EcoBoost
Rocznik: 2006 , 2016
Postów: 1,331
|
![]()
4 strony odpowiedzi i zero konkretów . Ja byłem u elektryka z podobnym mankamentem i diagnoza trwała 2 min , kilka pomiarów napięcia potem pomiar akumulatora i wysłał mnie po nowy akumulator a objawy już nie wróciły
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
No za autora tam nie pojedziemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Konkretne propozycje już padły, zdalnie więcej nie pomożemy, więc dla zabicia czasu trochę sobie dyskutujemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|