|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-07-2018, 21:08 | #21 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-10-2008
Model: Ford C-MAX MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 18
|
Odp: Elektryczne wspomaganie kierownicy
Zakładałem używkę od rocznika 2016 mój to 2011r numery maglownicy były inne ale wszystko gra.
|
02-10-2018, 12:48 | #22 |
ford::beginner
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 21-10-2013
Skąd: Gdańsk
Model: Focus MK III
Silnik: 1.6 95 km diesel
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
Odp: Elektryczne wspomaganie kierownicy
Czy ktoś może polecić warsztat w okolicy Gdańska ? FOCUS MK3 2011 rok, siadło wspomaganie, najpierw przy odpaleniu chwile przycinało co jakis czas, teraz padło totalnie pod odpaleniu komunikat Awaria Wspomagania P.Instrukcja Obsługi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., chciałbym zdiagnozować czy szukać całej maglownicy, czy może jednak jakaś pierdoła.
Bump: I jeszcze pytanie, czy istnieje możliwość,że komputer złapał błąd i teraz trzeba go usunąć,żeby zadziałało ? Miałem podobną sytuacje lata temu w Punto II tam tez jest elektryczne wspomaganie, wymieniłem na nowe a okazało się,że kabel od wentylatora robił zwarcie i nie było wspomagania ioraz paliła się kontrolka, tylko,że tam wywalało bezpiecznik od wspomagania a tu nawet nie wiem gdzie jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., Czy ewentualnie po wymianie całej maglownicy z nowym silniczkiem,będzie trzeba robić konfiguracje czy powinno zaskoczyć bez podpinania pod kompa ? może ktoś to już przerabiał ? |
19-11-2018, 10:43 | #23 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 04-01-2018
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 TDI, 70kW
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Awaria systemu wspomagania,
Witam.
Focus 2011, 1,6; kombi. Od jakiegoś czasu (2 tygodnie mniej więcej) po ruszaniu od razu po uruchomieniu silnika, miałam wrażenie, że pierwsze ruchy kierownica idą dość ciężko (dosłownie pierwsze 10 sek). Nie działo się to za każdym razem, ale chyba głownie po dłuższych postojach (rano i potem jak ruszałam po pracy). Wczoraj odpalam, a tam komunikat "Awaria systemu wspomagania, sprawdź instrukcję" i wyświetla się kontrolka z żółtym "i". Auto stało może z 3h na dworze przed tym zdarzeniem, a wcześniej normalnie jechałam. Rzeczywiście, wspomaganie nie działało, kierownicą kręciło się bardzo trudno, ale jakoś dojechałam do domu. Po ponownym uruchomieniu silnika, komunikatu nie ma, kontrolka się nie świeci, kierownica chodzi lekko jak wcześniej. Dzisiaj rano tak samo, wszystko ok, nawet pierwsze ruchy kierownicą po nocnym postoju były lekkie (ale odczekałam z pół minuty po włączeniu silnika, czy aby na pewno kontrolka się nie pojawi). Czy macie jakiś pomysł skąd ten problem? I czy tu pomoże mechanik czy elektryk? Z góry dziękuję za pomoc! |
19-11-2018, 10:58 | #24 |
ford::professional
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-12-2011
Skąd: Mielec i okolice
Model: Focus 1,6 tdci; Fusion 1
Silnik: 1,6 ON; 1,4 Pb
Rocznik: 2012; 2004
Postów: 1,313
|
Odp: Awaria systemu wspomagania,
Podładuj akumulator, sprawdź ładowanie i zobacz co się dzieje, wspomaganie robi duże obciążenie dla elektryki.
Ktoś jeszcze pisał na forum, że jak bezpośrednio po odpaleniu ruszy kierownicą to zawsze ma błąd a jak odczeka 5-10 sekund to nic się nie dzieje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
__________________
Było Mondeo 1999 1.8TD, był C-Max 2007 1.6 TDCI, jest Fusion I, i Focus 2012 1.6 TDCI, o Merivie B nie wspomnę bo wstyd Ostatnio edytowane przez madamsz ; 19-11-2018 o 13:29 |
19-11-2018, 19:06 | #25 |
ford::amateur
Imię: Adam
Zarejestrowany: 04-02-2013
Skąd: Katowice
Model: Ford Focus: mk4 i Kuga mk2
Silnik: 1.5 TDCi (107 KM) oraz 2.0 TDCi (163 KM)
Rocznik: 2016 i 2013
Postów: 9
|
Odp: Awaria systemu wspomagania,
|
19-11-2018, 19:59 | #26 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-03-2016
Skąd: Poznań
Model: Ford Focus Mk.III kombi
Silnik: 1.6 TDCI 115 KM (upgrade z 95)
Rocznik: 2011
Postów: 152
|
Odp: Awaria systemu wspomagania,
Jestem po wymianie przekładni, tydzień temu odebrałem auto po naprawie.
Kolego raczej szykuj się na wymianę maglownicy, ten rocznik cierpi na awarie z tym związane. Poszukaj lepiej takiej w idealnym stanie, ale najpierw sprawdź kod błędu jaki masz. U mnie był U3000 jak u wszystkich i żadne ładowanie akumulatora nic nie da. Sterownik na przekładni jest padnięty, koszt w serwisie Forda wyliczylyli na skromne 4600 zł. Na naprawę wydałem 1600 zł ( magiel,robota i zbieżność), ale maglownica jak nówka. |
20-11-2018, 07:43 | #27 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-08-2016
Model: Focus MK3 ST-Line 2018 / Ford Focus MK3 Titanium 2018 / Ford Focus MK3 2013
Silnik: 1.0 EcoBeast :) 125KM / 1.0 EcoBeast :) 125KM / 1.0 EcoBeast :) 100KM
Rocznik: 2018 / 2018 / 2013
Postów: 20
|
Odp: Awaria systemu wspomagania,
U nie temat był też dziwny z przekładnią.
1. Chłodnego poranka (poniedziałek) -5 kierownica stała sztywno jak wszystko z rana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Po krótkiej walce, kierownica została odblokowana. Wcześniej myłem auto (sobota) i stwierdziłem, że może woda gdzieś się dostała. Manszety osuszyłem. 2. Po 2-3 tyg sytuacja podobna do pierwszej. Jednak walki nie uskuteczniałem z kierownicą. Zostawiłem auto i wieczorem chciałem wybadać pod samochodem przyczynę, gdyż też było chłodno minus kilka stopni. Wizja lokalna nic nie dała. Zainwestowałem w nowe manszety docisnąłem cybanty i spokój (na miesiąc) 3 Po miesiącu od sytuacji nr dwa w drodze z pracy do domu po wykonaniu szybkiego manewru lewo miałem problem do powrotnego skręcenia w prawo). Jednak po 50km i szalonych próbach na parkingu problemu nie było. Dodatkowo miałem zastrzeżenia do systemu start-stop. (wg FORDA i speców z aso jest kilka warunków nie załączenia się systemu start-stop - teoretycznie bo praktyka pokazała co innego). Suma sumarum zdecydowałem się na wymianę akumulatora (ładowanie akumulatora nic nie dało a samo ładowanie było OK). Start stop zaczął działać częściej a problem z wspomaganiem ustał (na pół roku). 4. Po pół roku 1200 km z zaplanowanej trasy zrobiłem 1000km i pojawił się błąd wspomagania w czasie jazdy. Miałem tylko szanse na zjazd na pobocze. Po kilku sek kierownica w "pionie". Kilkukrotne odpalenie motoru rozwiązało temat. 5. Po roku czasu od pierwszego strzału pojawił się problem ponownie. Procedura z sytuacji nr 4 rozwiązała temat do kolejnego zatrzymania auta. Potem już nic nie pomogło. Próbowałem odłączyć aku na jakiś czas i nic. Generalnie skończyło się na wymianie całej listwy z tego samego rocznika o przebiegu 20 tys. Z tego co wyczytałem w USA była akcja serwisowa w tej kwestii, jednak nie w europie. |
14-08-2019, 18:37 | #28 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford focus MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: Elektryczne wspomaganie kierownicy
Cytat:
Mój przypadek rocznik 2011 błąd U3000:49-48 -Moduł sterujący- Wewnętrzna usterka elektroniczna Rzeczywiście błąd pojawił się po szybkim skręcie kierownicą, wcześniej od kilku tygodni brak wspomagania po odpaleniu auta pojawiało się po krótkiej chwili Fachowiec twierdzi ze następny jest błąd U5000, który będzie oznaczał całkowity brak komunikacji. Teraz pytanie kod maglownicy do auta bez czujników parkowania i bez opcji parkowania automatycznego to wg mojego VIN HV6C-3D070-CE wiem ze ta wersja ma w zestawie drążek i wszystkie osłony, na allegro jest kilka sztuk z przed lifta jak i po lifta o róznych oznaczeniach np. HV6C-3D070-LC; HV6C3D070NB; HV6C3D070CB czy dowiedział się co oznaczają dwie ostatnie litery? Koszt bagatela ponad 4500zł po zniżce 3800zł jakieś 2300zł krzyczą za regenerację w Turbo-Tec z Jaworzna. jedynie oni podejmuje się wymiany sterownika ... nikogo więcej nie namierzyłem. |
|
16-08-2019, 08:33 | #29 |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 31-10-2012
Skąd: Szczecin
Model: Kuga Mk2
Silnik: 1.5 EB 150 -> 190 KM
Rocznik: 2019
Postów: 214
|
Odp: Elektryczne wspomaganie kierownicy
mniedziel - sprawdź cenę oryginalnej przekładni w Serwisie Forda lub w sklepach internetowych (specjalizacja ford) - bo co prawda jakieś 2 lata wcześniej podali mi u Dealera cenę ok. 2300 (trzeba też pytać się o rabat) !
Pozdrawiam |
23-08-2019, 08:41 | #30 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: Kraków
Model: Ford focus MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 7
|
Odp: Elektryczne wspomaganie kierownicy
Cytat:
|
|
Tagi |
awarie , maglownica , wspomaganie |
|
|