Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-08-2018, 22:09   #21
swiety_76
ford::average
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 04-01-2013
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2 & MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007 & 2011
Postów: 96
Domyślnie Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.

Luz zaworowy stosuje się ze względu na rozszerzalność temperaturową materiałów.
Gdyby nie było luzu zaworowego na zimnym silniku to po rozgrzaniu taki zawór (trzonek) się wydłuża co powoduje że nie przylega dobrze i wysoka temperatura po zapłonie powoduje że taki zawór jeszcze bardziej się rozgrzewa i jeszcze gorzej odprowadza ciepło do głowicy co powoduje wypalanie, łuszczenie czy nawet wykruszenie się.
Czym bardziej zawór w chodzi "w głąb" tym mniejszy luz.

Zbyt duży luz zaworowy powoduje klepanie, uderzanie co też na dłuższą metę prowadzi do destrukcji.

Nieprawidłowy luz powoduje lawinowe, wykładnicze niszczenie silnika - takie dodatnie sprzężenie zwrotne - gorsze warunki - szybsze zużycie - jeszcze gorsze warunki - jeszcze szybsze zużycie.

Niestety przy LPG w Fordzie jeśli nie chcemy remontować silnika to część zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie musimy oddać na częstsze zaglądanie pod dekiel niż to jest przy benzynie.

swiety_76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2018, 23:03   #22
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.

No z tym się zgadzan, jednak przy prawidłowej regulacji oraz oczywiście dobrej kondycji silnika, regulacja nie powinna nastąpić przed upływem 80k km, co w sumie można wrzucić w koszty razem z rozrządem. Odliczając pierwsze 15k km jako "zwrot" lpg, zostaje 65k km na gazie, co skutkuje około 13 000 zł w kieszeni. Opłaca się remont? Moim zdaniem tak
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-08-2018, 12:21   #23
kaziukas
ford::average
 
Imię: Angeloss
Zarejestrowany: 27-11-2016
Skąd: Małopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 16 V
Rocznik: 2004
Postów: 83
Domyślnie Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.

wiecie co ,zazdroszcze wam wiadomości,ja na moim bolidzie z lpg przejechałem 170 tys km i spalanie jest od 8-9 l/100km lpg w trasie.W miescie bierze ile musi i koniec. Na razie sam sobie go diagnozuję i reguluję,i co 2 tankowanie przejeżdzam ok. 50km na benzynie i na razie nic się nie dzieje.A bolid to ATU + z wielopunktowym wtryskiem r. 2000.
kaziukas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.