|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-08-2018, 22:09 | #21 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 04-01-2013
Skąd: Łódź
Model: Focus MK2 & MK3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2007 & 2011
Postów: 96
|
Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.
Luz zaworowy stosuje się ze względu na rozszerzalność temperaturową materiałów.
Gdyby nie było luzu zaworowego na zimnym silniku to po rozgrzaniu taki zawór (trzonek) się wydłuża co powoduje że nie przylega dobrze i wysoka temperatura po zapłonie powoduje że taki zawór jeszcze bardziej się rozgrzewa i jeszcze gorzej odprowadza ciepło do głowicy co powoduje wypalanie, łuszczenie czy nawet wykruszenie się. Czym bardziej zawór w chodzi "w głąb" tym mniejszy luz. Zbyt duży luz zaworowy powoduje klepanie, uderzanie co też na dłuższą metę prowadzi do destrukcji. Nieprawidłowy luz powoduje lawinowe, wykładnicze niszczenie silnika - takie dodatnie sprzężenie zwrotne - gorsze warunki - szybsze zużycie - jeszcze gorsze warunki - jeszcze szybsze zużycie. Niestety przy LPG w Fordzie jeśli nie chcemy remontować silnika to część zaoszczędzonych pieniędzy na paliwie musimy oddać na częstsze zaglądanie pod dekiel niż to jest przy benzynie. |
02-08-2018, 23:03 | #22 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.
No z tym się zgadzan, jednak przy prawidłowej regulacji oraz oczywiście dobrej kondycji silnika, regulacja nie powinna nastąpić przed upływem 80k km, co w sumie można wrzucić w koszty razem z rozrządem. Odliczając pierwsze 15k km jako "zwrot" lpg, zostaje 65k km na gazie, co skutkuje około 13 000 zł w kieszeni. Opłaca się remont? Moim zdaniem tak
|
04-08-2018, 12:21 | #23 |
ford::average
Imię: Angeloss
Zarejestrowany: 27-11-2016
Skąd: Małopolska
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 16 V
Rocznik: 2004
Postów: 83
|
Odp: Spalone zawory, brak ciśnienia na cylindrach.
wiecie co ,zazdroszcze wam wiadomości,ja na moim bolidzie z lpg przejechałem 170 tys km i spalanie jest od 8-9 l/100km lpg w trasie.W miescie bierze ile musi i koniec. Na razie sam sobie go diagnozuję i reguluję,i co 2 tankowanie przejeżdzam ok. 50km na benzynie i na razie nic się nie dzieje.A bolid to ATU + z wielopunktowym wtryskiem r. 2000.
|