Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2018, 15:24   #581
malatxxx
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 07-04-2017
Skąd: Okolice Głogowa
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 350
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

u mnie prawdopodobnie oberwała się cela zapaliły się wszystkie możliwe lampki ,zaniepokojony zgasiłem auto ,już nie odpaliłem ,laweta i do domu ( nie miałem miernika więc kabelek i żarówka ,prąd jest ,zimne poty że to jakiś drogi moduł padł, w domu akumulator od przetwornicy ,auto odpaliło na 50Ah ) ,teraz 70 Ah exide

malatxxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2018, 19:40   #582
Marcian
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Model: Mondeo MK IV 2011 r. 2.0 PB
Silnik: 2.0 145 km PB + LPG
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Tak jak kolega napisał wcześniej w każdej marce zdarza się odsetek akumulatorów wadliwych. Co do samego padania akumulatorów te, które rzeczywiście są wadliwe i podlegają gwarancji potrafią nagle wyzionąć ducha z dnia na dzień, czasami np. po kilku miesiącach użytkowania. Żeby takie coś stało się tuż po gwarancji to nie słyszałem takiego przypadku - możliwe, że się zdarza ale to już chyba trzeba mieć naprawdę pecha.
Najczęściej jest to zwarcie w celi (takie coś właśnie obejmuje gwarancja).

Co do "zmowy" producentów odnośnie trwałości akumulatorów wątpię aby coś takiego funkcjonowało. Nie potrafię sobie wyobrazić jak mieliby to robić. Jedyne sensowne rozwiązanie to może odchudzanie akumulatorów, żeby ich trwałość była krótsza. Nie sądzę jednak aby to była jakaś tajemnica, że wszystkie produkty są teraz projektowane przez księgowych i nie mogą być na wieczność. Wiadomo, że akumulator zmieniony z oryginalnego nie wytrzyma tyle co ten z fabryki. Skoro robią tak np. moduły w pralkach elektronicznych na ileś tam cykli może i tutaj są jakieś niuanse. Widziałem osobiście taśmę produkcyjną w fabryce akumulatorów i nie widziałem aby coś tam było wsadzane, programowane żeby służył 3 a nie np. 5 lat.
Wciąż zdarzają się eksperci tzw. "starej daty" którzy potrafią porównywać wagę akumulatorów różnych firm i wydawać opinię, że ten który więcej waży jest lepszy bo ma więcej ołowiu w środku itp. W obecnych technologiach to już chyba nie te czasy, chociaż inżynierem nie jestem.

Co do takich niuansów gwarancyjnych jeżeli akumulator ma zwarcie widać to praktycznie odrazu na specjalnych testerze - wtedy podlega gwarancji ale jest kilka smaczków.

Pamiętajcie:
Oddając akumulator na gwarancje musi on być zawsze naładowany - no chyba, że jest tak skopany, że nie pobiera prądu i się nie da.
Jeżeli jest to akumulator obsługowy we wszystkich celach musi być elektrolit - w takiej sytuacji gwarancja jest odrzucana z marszu nikt nawet nie sprawdza akumulatora - dlatego oddając akumulator warto zwrócić uwagę sprzedawcy żeby odkręcił korki i na karcie gwarancyjnej zapisał, że był elektrolit. Jest to też asekuracja dla sprzedawcy gdyby przy odrzuceniu gwarancji kupujący pieklił się, że np, elektrolit ktoś specjalnie wylał żeby odrzucić reklamację.

Gwarancji nie podlegają tzw. "wybuchy" - w branży rolniczej są takie sytuacje.
Uszkodzenia mechaniczne - pęknięta obudowa z powodu złego zamocowania.
Uszkodzenia klem i ich wygięcia - tak zdarzają się magicy którzy przywożą akumulator z klemami "ogryzkami" jakby ktoś je młotem nabijał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak wspomniałem wcześniej najczęściej jednak akumulator jest dobry a właściciel źle go eksploatuje. Najczęstsze sytuacje:
1. Brak ładowania - rozwijać chyba nie trzeba.
2. Rozrusznik - albo tak dojechany, że potrzebuje 2 x więcej prądu żeby zakręcić
3. Zgniłe kable, słaba masa - powodują straty prądu.
4. Podkradanie prądu - alarm, żarówka, rozrusznik, inne układy elektroniczne.
5. Przeładowanie przez alternator - przy sprawdzaniu akumulatora nie ma wtedy elektrolitu i dostaje zwarcia.
6. Jazda na krótkich dystansach i brak ładowania profilaktycznego. Stara zasada mówi, że conajmniej dwa razy w roku powinno się ładować akumulator. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich dystansach to raz na 3 miesiące. Taki niedoładowany akumulator szybko się dojeżdża i ma brunatny elektrolit - w takich przypadkach gwarancja też jest odrzucana ze względu na niewłaściwe użytkowanie.
7. Zbyt duży akumulator do auta. Często wynika to z pkt. 6 Przychodzi klient i mówi: "Panie miałem 60 ah w swojej benzynie, dajcie 80 ah bo ja mało jeżdże i musi mieć dużo pradu" - efekt taki, że niedoładowany - gwarancja odrzucona.

Jeżeli reklamujecie akumulator i jest dobry, to nie należy się denerwować tylko rozważyć wszystkie punkty, które napisałem wyżej.

Ogólnie z obserwacji jeżeli z autkiem jest wszystko ok, akumulator dopatrzony - 5-6 lat daje radę - myślę, że jak na zamiennik nieźle.

Ogólnie na rynku obecnie jest teraz pełno różnej maści "tałatajstwa" Centra robi jakieś odłamy marketowe, varta to samo, zap to samo. Wszystkie jakieś exidy, autoparty które widzicie w marketach za niższe pieniądze to produkty tych markowych producentów. Dochodzą jeszcze akumulatory z zzagranicy, jakieś groty z ukrainy itp. Rynek jest zapchany. Co do polecenia konkretnych marek nie polecę żadnej. Ale osobiście zawsze wybierałem nie najtańszę, nie najdroższe.


Jest jeszcze jedna kwestia ile dany akumulator stoi na półce u sprzedawcy. Ile stał w hurtowni i w jakich warunkach zanim trafił do finalnego odbiorcy. Dlatego też warto kupować je tam gdzie istnieje podejrzenie sporej rotacji towaru.

Ostatnio edytowane przez Marcian ; 25-09-2018 o 19:46
Marcian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2018, 20:05   #583
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

No ja pisałem o fabrycznym akumulatorze Forda , który w czwartym roku użytkowania padł w ciągu kilku godzin. Nastąpiła przemiana ze sprawnego / nie dającego żadnych oznak umierania / do trupa. Ot taki przypadek. Zamieniony Bosch Silver z tego co wiem już 6 rok wali prądem jak trzeba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2018, 20:16   #584
Marcian
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Model: Mondeo MK IV 2011 r. 2.0 PB
Silnik: 2.0 145 km PB + LPG
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał Hansolo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No ja pisałem o fabrycznym akumulatorze Forda , który w czwartym roku użytkowania padł w ciągu kilku godzin. Nastąpiła przemiana ze sprawnego / nie dającego żadnych oznak umierania / do trupa. Ot taki przypadek. Zamieniony Bosch Silver z tego co wiem już 6 rok wali prądem jak trzeba Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No to ładnie. Dla forda robi org baterie to chyba VARTA robi.
Odnośnie Boscha co do nowszych aut coraz więcej polecane są akumulatory Silver - robi je Bosch, Varta, ZAP inni jeszcze pewnie też się znajdą. Są to niby akumulatory z domieszką srebra, które dłużej tracą swoje właściwości czyli mają starczyć na dłużej. Ile w tym prawdy a ile chwytu marketingowego sam nie wiem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie można też zapominać o coraz bardziej popularnych akumulatorach z systemem Start/Stop

Ostatnio edytowane przez Marcian ; 25-09-2018 o 20:22
Marcian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2018, 20:30   #585
Hansolo
ford::expert
 
Avatar Hansolo
 
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,169
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał Marcian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie można też zapominać o coraz bardziej popularnych akumulatorach z systemem Start/Stop
Teraz mam taki , ale ile pożyje zobaczymy. Fakt że notorycznie wyłączam Start/Stop.
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki
Hansolo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2018, 22:21   #586
hans01
ford::average
 
Zarejestrowany: 03-10-2017
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 142
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

A czym różni się aku z systemem START/STOP od zwykłego - tak od strony technicznej?
hans01 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2018, 13:06   #587
maximondi
ford::average
 
Avatar maximondi
 
Zarejestrowany: 31-03-2009
Model: Mondeo Titanium
Silnik: 2.2 TDCi 200PS
Rocznik: 2012
Postów: 168
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał Marcian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak wspomniałem wcześniej najczęściej jednak akumulator jest dobry a właściciel źle go eksploatuje. Najczęstsze sytuacje:
...
6. Jazda na krótkich dystansach i brak ładowania profilaktycznego. Stara zasada mówi, że conajmniej dwa razy w roku powinno się ładować akumulator. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich dystansach to raz na 3 miesiące. Taki niedoładowany akumulator szybko się dojeżdża i ma brunatny elektrolit - w takich przypadkach gwarancja też jest odrzucana ze względu na niewłaściwe użytkowanie.
7. Zbyt duży akumulator do auta. Często wynika to z pkt. 6 Przychodzi klient i mówi: "Panie miałem 60 ah w swojej benzynie, dajcie 80 ah bo ja mało jeżdże i musi mieć dużo pradu" - efekt taki, że niedoładowany - gwarancja odrzucona.

Jeżeli reklamujecie akumulator i jest dobry, to nie należy się denerwować tylko rozważyć wszystkie punkty, które napisałem wyżej.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Na krótkich dystansach według kogo ? Ile kilometrów to krotki dystans ?
Czy w instrukcji obsługi albo karcie gwarancyjnej pisze że akumulator jest przeznaczony tylko do auta pokonującego określony dystans ?

Jednym słowem gwarancja jest nic nie warta bo producent tylko patrzy jakby się tu "wymigać".

W swoim aucie mam obecnie piąty rok VARTE SILVER DYNAMIC F18 - 85Ah 800A P+ już pomału zaczyna padać. Jazda to najczęściej krótkie odcinki 10-15 km. Niestety nie mam warunków aby ją co 3 miesiące doładowywać w garażu a rozbierać pół auta żeby wyjąć akumulator ... .

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
też się nad nim zastanawiam.
__________________
jest MK4 2.2 TDCI 200PS było MK3 2.2 TDCi 155PS Kierowca jest BOGIEM Silnik jest Sercem, Prędkość Nałogiem Turbo Podstawą a Nitro tylko Zabawą...
maximondi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2018, 14:37   #588
slider2002
ford::advanced
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 207
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał Marcian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak jak kolega napisał wcześniej w każdej marce zdarza się odsetek akumulatorów wadliwych. Co do samego padania akumulatorów te, które rzeczywiście są wadliwe i podlegają gwarancji potrafią nagle wyzionąć ducha z dnia na dzień, czasami np. po kilku miesiącach użytkowania. Żeby takie coś stało się tuż po gwarancji to nie słyszałem takiego przypadku - możliwe, że się zdarza ale to już chyba trzeba mieć naprawdę pecha.
Najczęściej jest to zwarcie w celi (takie coś właśnie obejmuje gwarancja).

Co do "zmowy" producentów odnośnie trwałości akumulatorów wątpię aby coś takiego funkcjonowało. Nie potrafię sobie wyobrazić jak mieliby to robić. Jedyne sensowne rozwiązanie to może odchudzanie akumulatorów, żeby ich trwałość była krótsza. Nie sądzę jednak aby to była jakaś tajemnica, że wszystkie produkty są teraz projektowane przez księgowych i nie mogą być na wieczność. Wiadomo, że akumulator zmieniony z oryginalnego nie wytrzyma tyle co ten z fabryki. Skoro robią tak np. moduły w pralkach elektronicznych na ileś tam cykli może i tutaj są jakieś niuanse. Widziałem osobiście taśmę produkcyjną w fabryce akumulatorów i nie widziałem aby coś tam było wsadzane, programowane żeby służył 3 a nie np. 5 lat.
Wciąż zdarzają się eksperci tzw. "starej daty" którzy potrafią porównywać wagę akumulatorów różnych firm i wydawać opinię, że ten który więcej waży jest lepszy bo ma więcej ołowiu w środku itp. W obecnych technologiach to już chyba nie te czasy, chociaż inżynierem nie jestem.

Co do takich niuansów gwarancyjnych jeżeli akumulator ma zwarcie widać to praktycznie odrazu na specjalnych testerze - wtedy podlega gwarancji ale jest kilka smaczków.

Pamiętajcie:
Oddając akumulator na gwarancje musi on być zawsze naładowany - no chyba, że jest tak skopany, że nie pobiera prądu i się nie da.
Jeżeli jest to akumulator obsługowy we wszystkich celach musi być elektrolit - w takiej sytuacji gwarancja jest odrzucana z marszu nikt nawet nie sprawdza akumulatora - dlatego oddając akumulator warto zwrócić uwagę sprzedawcy żeby odkręcił korki i na karcie gwarancyjnej zapisał, że był elektrolit. Jest to też asekuracja dla sprzedawcy gdyby przy odrzuceniu gwarancji kupujący pieklił się, że np, elektrolit ktoś specjalnie wylał żeby odrzucić reklamację.

Gwarancji nie podlegają tzw. "wybuchy" - w branży rolniczej są takie sytuacje.
Uszkodzenia mechaniczne - pęknięta obudowa z powodu złego zamocowania.
Uszkodzenia klem i ich wygięcia - tak zdarzają się magicy którzy przywożą akumulator z klemami "ogryzkami" jakby ktoś je młotem nabijał Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jak wspomniałem wcześniej najczęściej jednak akumulator jest dobry a właściciel źle go eksploatuje. Najczęstsze sytuacje:
1. Brak ładowania - rozwijać chyba nie trzeba.
2. Rozrusznik - albo tak dojechany, że potrzebuje 2 x więcej prądu żeby zakręcić
3. Zgniłe kable, słaba masa - powodują straty prądu.
4. Podkradanie prądu - alarm, żarówka, rozrusznik, inne układy elektroniczne.
5. Przeładowanie przez alternator - przy sprawdzaniu akumulatora nie ma wtedy elektrolitu i dostaje zwarcia.
6. Jazda na krótkich dystansach i brak ładowania profilaktycznego. Stara zasada mówi, że conajmniej dwa razy w roku powinno się ładować akumulator. Jeżeli ktoś jeździ na krótkich dystansach to raz na 3 miesiące. Taki niedoładowany akumulator szybko się dojeżdża i ma brunatny elektrolit - w takich przypadkach gwarancja też jest odrzucana ze względu na niewłaściwe użytkowanie.
7. Zbyt duży akumulator do auta. Często wynika to z pkt. 6 Przychodzi klient i mówi: "Panie miałem 60 ah w swojej benzynie, dajcie 80 ah bo ja mało jeżdże i musi mieć dużo pradu" - efekt taki, że niedoładowany - gwarancja odrzucona.

Jeżeli reklamujecie akumulator i jest dobry, to nie należy się denerwować tylko rozważyć wszystkie punkty, które napisałem wyżej.

Ogólnie z obserwacji jeżeli z autkiem jest wszystko ok, akumulator dopatrzony - 5-6 lat daje radę - myślę, że jak na zamiennik nieźle.

Ogólnie na rynku obecnie jest teraz pełno różnej maści "tałatajstwa" Centra robi jakieś odłamy marketowe, varta to samo, zap to samo. Wszystkie jakieś exidy, autoparty które widzicie w marketach za niższe pieniądze to produkty tych markowych producentów. Dochodzą jeszcze akumulatory z zzagranicy, jakieś groty z ukrainy itp. Rynek jest zapchany. Co do polecenia konkretnych marek nie polecę żadnej. Ale osobiście zawsze wybierałem nie najtańszę, nie najdroższe.


Jest jeszcze jedna kwestia ile dany akumulator stoi na półce u sprzedawcy. Ile stał w hurtowni i w jakich warunkach zanim trafił do finalnego odbiorcy. Dlatego też warto kupować je tam gdzie istnieje podejrzenie sporej rotacji towaru.
Skupmy na pkt 7. Pieprdzielisz głupoty aż witki opadają. Pojemność aku nie ma nic do rzeczy. Liczy się bilans zysków i strat. Altek musi doładować prąd pobrany przez odbiorniki. Aku to tylko zbiornik energii. Jeżeli duzy aku jest niedoladowany że względu na krótkie przebiegi to mały też bedzie niedoladowany. W każdym ale to w każdym aucie duży aku to tylko zaletą-jak duży zbiornik paliwa. W latach 80 i 90 duże Fiaty jeździły a z aku 190 AH od bizona i jeśli altek był sprawny to żaden aku nie był niedoladowany. Wiem z autopsji.
slider2002 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2018, 18:26   #589
Marcian
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-07-2012
Model: Mondeo MK IV 2011 r. 2.0 PB
Silnik: 2.0 145 km PB + LPG
Rocznik: 2011
Postów: 59
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał slider2002 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Skupmy na pkt 7. Pieprdzielisz głupoty aż witki opadają. Pojemność aku nie ma nic do rzeczy. Liczy się bilans zysków i strat. Altek musi doładować prąd pobrany przez odbiorniki. Aku to tylko zbiornik energii. Jeżeli duzy aku jest niedoladowany że względu na krótkie przebiegi to mały też bedzie niedoladowany. W każdym ale to w każdym aucie duży aku to tylko zaletą-jak duży zbiornik paliwa. W latach 80 i 90 duże Fiaty jeździły a z aku 190 AH od bizona i jeśli altek był sprawny to żaden aku nie był niedoladowany. Wiem z autopsji.
Co do dystansów. Nikt tego jasno nie określił i nie określi. Można posługiwać się obliczeniami np. ponoć samo uruchomienie to zabranie 30 % akumulatora, to mierząc ładowanie altka można teoretycznie jaki czas pracy jest potrzebny żeby to uzupełnić. Ale w grę wchodzą inne zmiennne: grzanie szyb, radio, klima, grzanie foteli itp. To tak samo jak u jednych sprzęgło z dwumasą wytrzymuje 150 tys km, inni ganiają do 250 tys km - zdaje się taka sama część, a producenci też nie podaje ile można przejeździć na danym zestawie.

Jaki to dystans krótki a długi ? Wg. mnie min. 10 km w jedną stronę - ale to moje zdanie. Nie szukałem nigdy profesjonalnych przeliczeń więc mogę pisać głupoty.

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - rozwijając pkt. 7 miałem głównie na myśli ludzi jeżdżących na bardzo krótkich dystansach (np. 3 km w jedną stronę) gdzie taki akumulator nie ma kiedy być doładowany i jest wiecznie niedoładowany. Wśród ludzi ogólnie panuje moda na pchanie za dużych akumulatorów względem zaleceń producentów i na to chciałem zwrócić uwagę. Zgadzam się z Tobą, że można włożyć większy i może on długo się spisywać ale trzeba mieć też na uwadze dystanse jakie pokonujemy.

Odnośnie akumulatorów START/STOP - pochodne akumulatorów do kempingów, łódek, elektrycznych wózków inwalidzkich, którym nie szkodzi wyładowanie go do zera w przeciwieństwie do klasycznych i skonstruowane pod kątem większej żywotwności cyklów ładowania. Ile w tym prawdy i fizycznie co w środku jest robione inaczej od klasycznych - nie wiem.
Marcian jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2018, 18:59   #590
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: Wymiana akumulatora

Cytat:
Napisał Marcian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ponoć samo uruchomienie to zabranie 30 % akumulatora
Skąd takie wyliczenie. Rozruch równie dobrze może zabrać z akumulatora 5%, jak i 90% energii. To zależy od ilości energii w akumulatorze, jak i od sprawności auta (ile trzeba kręcić, żeby zapaliło).
Cytat:
Napisał Marcian Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
miałem głównie na myśli ludzi jeżdżących na bardzo krótkich dystansach (np. 3 km w jedną stronę) gdzie taki akumulator nie ma kiedy być doładowany i jest wiecznie niedoładowany.
Czyli, że jak akumulator będzie mały, to się naładuje, a jak duży, to nie? To zależy, ile energii z niego zostało pobrane, a nie od tego, jaka jest jego pojemność.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
kod , radio



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.