|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-10-2018, 21:23 | #31 |
ford::average
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 10-04-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: KUGA mk2
Silnik: 2.0TDCi MR'13 Tit 4WD
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Troszkę problem z tym kanałem ale ogarnę to. Dzisiaj zrobiłem dłuższa trasę ,podłaczyłem laptopa a ta cholera nie uruchomiła dopalania i nawet wskażniki LOAD i SOAP sie nie zwiększyły. Zauważyłem tylko ze pomiar z czujnika różnicy ciśnień DPF wskazuje mi tylko jedności , nie pokazuje nic po przecinku , czy to sie gdzieś ustawia dokładność?
Pozdrawiam |
26-10-2018, 14:03 | #32 |
ford::professional
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-02-2013
Skąd: Szczecin
Model: Galaxy '14
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2014
Postów: 1,853
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
polift ma świecę i dopalacz, przedlift nie ma, tak ogólnie rzecz biorąc
|
26-10-2018, 16:13 | #33 |
ford::average
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 10-04-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: KUGA mk2
Silnik: 2.0TDCi MR'13 Tit 4WD
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Sprawdziłem , mam 3 czujniki temperatury i różnicy ciśnień.
|
26-10-2018, 20:24 | #34 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-07-2013
Skąd: GD
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 TDCI 140KM automat
Rocznik: 2013
Postów: 200
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
A propos wypalania DPF, u mnie zauważyłem pewną regularność - DPF wypala się zawsze co 750-800km - czyli mniej więcej co każde tankowanie. W trakcie wypalania wskaźnik różnicy ciśnień na DPF skacze od 380 do 800 i tylko po tym daje się poznać u mnie w przedlifcie że DPF się wypala. Jeszcze ciekawsze jest to że wypalanie nie trwało nigdy długo (zazwyczaj na odcinku max 2KM!!)
Jak dotąd zrobione mam autem masę kilometrów i kłopotów z DPF żadnych ale ja głownie jeżdżę w trasy (minimum 50km w jedną stronę) z ruchem po DK i autostradach.
__________________
§23 |
27-10-2018, 07:18 | #35 |
ford::average
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 10-04-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: KUGA mk2
Silnik: 2.0TDCi MR'13 Tit 4WD
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
To tylko się cieszyć że wszystko masz OK bo ja mam makabrę. Najbardziej mnie wkurza jak uruchamia coś co mozna nazwać dopalaniem bo wentylator aż chce wyskoczyć a temperatury na czujnikach DPF w tym czasie mam ok 200"C więc jak ma dopalić przy 200st , nigdzie nie moge doczytać co się dzieje w tym momencie i co mam zrobić aby w momencie podnieć temperaturę do 600-800 bo nawet jak podniosę obroty do 4tyś to temperatura wzrasta do ok 350"C ale to też jest mało aby dopalić. Już nawet myslałem że coś z czujnikami temp jest zle ale jak SOOP dobije do 90% to dopalał jak bajka temperatury 700"C więc jednak potrafi. Tyle jest pisania a nigdzie nie mogę doczytać jakie są warunki kiedy CPU to uruchamia, wszędzie są użyte mądre zwroty " że auto analizuje sposób prowadzenia i sam decyduje o tym kiedy dopalać, można to to śmiało uznać za złoty zwrot. To pytam po co "baran" uruchamia dopalanie skoro nie podnosi temperatury do parametrów optymalnych do zrealizowania tego i oczywiście ponieważ nie osiągnął tego to na następny dzień rano robi to samo. Naczytałem się żeby wyskoczyć na trasę , więc jak się uruchomiło to ja szybko na S1 i tak jeżdziłem 40 minut i obserwuję a tu temperatury do 300"C( więc stwierdziłem że to bez sensu ta jazda bo mógłbym do śmierci jeżdzić a "książe ma to gdzieś i się nie dopali". Coś mi się widzi że "DZIADA" wywalę. Tak samo miałem w Passacie i jak wywaliłem u HEKO to cieszyłem się jak dziecko następne 5 lat z auta i niech te dur.. ekolodzy sami sobie zakładają to dziadostwo.
Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez flashhh ; 27-10-2018 o 07:23 |
27-10-2018, 22:23 | #36 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-03-2018
Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
Model: LDR110
Silnik: 2.2 TDCI 122KM
Rocznik: 2012
Postów: 265
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Ale jesteś pewien ze to co się tak czesto uruchamia to jest dopalanie? Skoro potrafi odpalać przy 600-700st to może jednak przy niższych temperaturach chodzi o coś innego?
|
28-10-2018, 11:05 | #37 | |
ford::average
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 10-04-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: KUGA mk2
Silnik: 2.0TDCi MR'13 Tit 4WD
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Cytat:
-silnik to DW10C -silnik zimny bo po 1 minucie od uruchomienia a na dworze 4"C -obroty 1200 bo ja nie męczę auta jak jest zimne -prędkość 40km/h bo mam takie ograniczenie w tej okolic -a temperatury na DPF nie przekraczają 200-250, przy 3000obr wzrasta do 300"C -kiedyś postanowiłem dokończyć i tak jeżdziłem na S1 40 minut i cały czas ta sama mała temp. i na koniec zamiast się zmniejszyć wartości LOAD i SOOT to jeszcze sporo wzrosły. Teraz już nie czekam żeby skończył tylko gaszę ale jak na razie oleju mi nie przybywa. Nie wiem dlaczego ale pomiar róznicy cisnień DPF pokazuje mi tylko jedności, nic po przecinku( może coś wiecie na ten temat)?? Jak równiez moze ktoś co podnosi temperaturę dopalania w tym silniku bo nie ma żadnej świecy dopalającej przed DPF??? Pozdrawiam |
|
28-10-2018, 14:47 | #38 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-03-2018
Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
Model: LDR110
Silnik: 2.2 TDCI 122KM
Rocznik: 2012
Postów: 265
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Wentylator może się włączać od wielu rzeczy - klima, nieprawidłowe chłodzenie (termostat, zapowietrzony układ chłodzenia?), wiatrak na maxa to ciut większe zapotrzebowanie na prąd wiec i kozę spalanie lekko w górę, szczególnie że silnik zimny. Z tego co opisałeś to nie jest dopalanie DPF. Może warto gdzieś podjechać takim zimnym autem, żeby ktoś fachowo rzucił okiem? Bo objaw jest dziwny i raczej nieprawidłowy, wiec coś się dzieje i warto to zlokalizować zanim walnie.
|
28-10-2018, 15:42 | #39 |
ford::professional
Zarejestrowany: 27-03-2014
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,271
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Przy wypalaniu DW10C ma 2L/h
Ostatnio edytowane przez woro_woro ; 17-11-2018 o 16:31 |
28-10-2018, 18:36 | #40 | |
ford::average
Imię: Bogdan
Zarejestrowany: 10-04-2013
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: KUGA mk2
Silnik: 2.0TDCi MR'13 Tit 4WD
Rocznik: 2014
Postów: 57
|
Odp: Filtr DPF -wypalanie
Bump:
Cytat:
Nigdzie nie znalazłem info jak jest uzyskiwana tak wysoka temperatura .Skoro DW10C nie ma w żadnej świecy dopalajacej to wydaje mi się że najważniejsze jest aby w odpowiednim momencie podczas cyklu wydech dostał porcie ropy co wywołuje coś w rodzaju wybuchu i wzrost temp do 800"C. Jeśli moja teza jest poprawna to znaczyłoby że u mnie wali paliwo ale w złych momentach cyklu pracy 4 suwa. To są moje spostrzeżenia. Jestem już umówiony na wizytę w ASO bo chyba sam sobie z tym nie poradzę. A może mi powiedzieć do kiedy w silniku DW10C była montowana swieca dopalająca bo znalazłem wiele wypowiedzi ([Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]) że była montowana ale jej roczku 2014 na pewno jej nie mam?? Pozdrawiam Dodam tylko że nigdy nie zapalił mi się check ani nie ma błędów z wydechem. Ostatnio edytowane przez flashhh ; 28-10-2018 o 19:03 |
|