|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-11-2018, 10:23 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK2 Lift
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
Koledzy,
czy możecie mnie nakierować, gdzie szukać usterki mojej Foki? Auto odpala "od strzała" w największe mrozy, natomiast gdy temperatura silnika osiąga ok. 15 stopni, auto długo kręci, próbuje zaskoczyć, ale nie odpala. Wówczas wystarczy odrobina Plaka do dolotu i auto ożywa. W trakcie jazdy nie ma żadnych objawów, silnik nie kopci, pełna moc. Brak błędów w PCM. Co zostało już wymienione: wtryski, pompa paliwa, nowe aku. Oprócz tego zestaw filtrów (w tym paliwa), olej. Paliwo jakościowo OK, zalany pod korek na Circle K. Podmieniony czujnik położenia wału. Sprawdzone grzanie świec - jest OK. 2 świece były spalone, założyłem nowe. Żadnych zmian w kwestii odpalania na ciepłym, oprócz tego, że na zimnym nie telepie już wcale silnikiem w początkowej fazie. Co zauważyłem: - przy odpalaniu widać trochę pęcherzy w wężach paliwowych biegnących od filtra paliwa - chociaż w bliźniaczym Galaxy ojca jest to samo i któryś z mechaników stwierdził kiedyś, że "ten typ tak ma" - gdy auto jest rozgrzane i je zgasimy, odpali po kilku minutach (chociaz owszem, trzeba kręcić troche dłużej). Ale już po godzinie lub 2 stania na zimnym nie odpali. Ponownie, bez pomocy Plaka, odpali bez łaski rano... ZAWSZE - Silnik wpada w delikatne wibracje przy około 1000 obr/min - przy odpalaniu na zimnym lub ciepłym (bez znaczenia), samochód nie podbija w ogóle obrotów na start. Od razu wskakuje na ok 750-800obr i tego sie trzyma. W stojacym obok Galaxy widać, że przy odpalaniu obroty na pól sekundy wędrują wyżej. Tak ma być? Rozrusznik kręci zdrowo, nie obstawiałbym, że to on. Tym bardziej, że na mrozie odpala od strzała. Gdzie szukać przyczyny? Dzięki! |
25-11-2018, 10:47 | #2 |
ford::professional
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
Odp: 2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
skoro bąble w przewodach to szukaj w przewodach od zbiornika nieszczelności
|
25-11-2018, 14:26 | #3 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK2 Lift
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: 2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
Ale czy to może być powodem trudnosci z rozruchem TYLKO na ciepłym silniku?
|
25-11-2018, 15:54 | #4 |
ford::beginner
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 19-08-2018
Skąd: Randers
Model: Escort Mk1/Mondeo Mk4
Silnik: 1.1/2.0 TDCI
Rocznik: 1971/2010
Postów: 48
|
Odp: 2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
W VAGu powodem takich problemów była zbyt mała dawka paliwa wtryskiwana przy rozruchu na ciepłym silniku. Ale czy w Fordach można to zmieniać to nie wiem.
Może ten film coś podpowie [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez PaMan ; 25-11-2018 o 19:33 |
28-11-2018, 06:42 | #5 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK2 Lift
Silnik: 2.0 TDCI 136KM
Rocznik: 2009
Postów: 9
|
Odp: 2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
Ktoś jeszcze ma jakiś pomysł? Dalej walczę...
|
28-11-2018, 23:58 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-06-2008
Skąd: Gdańsk
Model: focus II hb 5d sport
Silnik: 2.0 tdci 136
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: 2.0 TDCI 136KM nie odpala na ciepłym, na mrozie pali od strzała
U mnie problem narastał stopniowo od ok 2 lat. Auto zwykle odpalało dobrze ale czasem zaskakiwało tylko na dwa gary. Trzęsło samochodem , dymił przez chwilę później wyrównywał i było ok . Wcześniej wymieniłem świece , akumulator, czyściłem egr, przepustnicę .Zero błędów na kompie. Od mechaników słyszałem może wtryski, pompa a może traci kompresje. Problemem okazał się rozrusznik który zawsze kręcił, ale czasami nie miał mocy ile potrzeba. 1 m-c temu kupiłem nowy i teraz pali od pierwszego strzału. Mój przebieg to 215 tyś km.
|