![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: kamil
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: mazowsze
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1993
Postów: 33
|
![]()
No szlak mnie trafi z tym smieciem. Do +5 normalnie bez świecy palił. Do 0 ze świeca, a poniżej już w ogóle tzn odpali ale dwa aku zje. O co mu chodzi znów? Pompa Lucas, jest możliwe aby kąt wtrysku był przestawiony? Jest sens dobierać się do kółka pompy?
P.S świeca działa. Rozrusznik normalnie kręci. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
|
![]()
Silnik diesla musi mieć jeszcze prawidłowe cisnienie w cylindrach, aby zapalał we wszystkich temperaturach.
Objawy u Ciebie, na 99 procent świadczą o za niskiej kompresji w cylindrach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: kamil
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: mazowsze
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1993
Postów: 33
|
![]()
To akurat wiem że musi mieć odpowiednie ciśnienie, ale teraz nie bardzo mam czas mierzyć. Tyle ze jakis tam objawów niskiego cisnienia nie bylo. Nie dymil, mial moc, nawet z korka nie wali ciśnieniem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
|
![]()
No to pisaniem na laptopie, nie uzdrowisz silnika, ani nie poznasz przyczyny.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]() Cytat:
Musisz sprawdzić dwie rzeczy: - czy świeca się żarzy, ewentualnie sprawdzić czy podawane jest napięcie na świecę i czy jednocześnie nie jest przerwany jej obwód (to jeżeli nie chcesz jej wykręcać), - czy podawane jest paliwo na świecę.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 13-12-2018 o 09:09 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
![]() Cytat:
Ile ma przebiegu ? Słyszałem że te pompy to lipa Jak sprawdzałeś świece? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: kamil
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: mazowsze
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1993
Postów: 33
|
![]()
Licznikowo ma 260tkm. Realnie to nie wiem.
świeca grzeje co prawda nie wykrecalem jej ale jest gorąca. Dziś po naladowaniu aku zapalił od strzała😑 Jakoś zimę trzeba będzie przemordowac, a na wiosnę wsadze Boscha i wtryski sprawdze o ile będzie jakieś cisnienie. Póki co spróbuję podmienić pompke może to ona robi te głupoty. Bump: Tak ogólnie to ja jestem "czynnym mechanikiem" ale jak to mówią szewc w dziurawych butach chodzi. skonkretyzuje moje pytanie. Czy fasolki na kole pompy wtryskowej odpowiadają za kąt wtrysku. A ten z koleji jeśli jest niewłaściwy powoduje trudności w rozruchu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]()
Ten silnik po nocnym zimowym postoju nie musi być kręcony długo, ale szybko.
Dwa akumulatory po 600A prądu rozruchowego i w zasadzie zapomnisz o problemie. Zakładam, że jeszcze powyżej 25 barów sprężania ma (nominalne dla EPIC-a wynosi 33 bary) i sprawna jest świeca żarowa... Dobrym rozwiązanien jest włożenie rozrusznika szybkoobrotowego z przekładnią planetarną, znanego z końcówki produkcji modelu Mk5 (po 1997 roku) Bosch VP w żaden sposób nie polepszy zimnego rozruchu, a nawet może pogorszyć. Cytat:
Dokładnie jak ustawiać kąt statyczny (z podanymi średnicami kołków) jest opisane w przyklejonym wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] post #8
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 12-12-2018 o 21:58 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::beginner
![]() Imię: kamil
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: mazowsze
Model: escort
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 1993
Postów: 33
|
![]()
No rozrusznik z przekładnią może by i pomógł, póki co mam swojego grzmota po regeneracji, a w zasadzie to mam dwa😃
Czas pokaże, będę miał chwilę czasu to dobiore się do koła pompy i ja przestawie. Moze byc i tu problem. W vw np jesli kat jest przestawiony to albo zimny albo cieply ciezko pali. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |