Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-12-2018, 15:02   #1
Whiskacz86
ford::average
 
Avatar Whiskacz86
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
Unhappy Błąd P0149 2.4 tddi co oznacza i jak się go pozbyć ?

Czołem!
Wsiadam do samochodu palę i słyszę że chodzi jakoś inaczej. Stuki głośne i jakoś tak jak by piszczało przy wyższych obrotach. Na kompie błąd p0149 błąd wyprzedzenia wtrysku... Transit Pali na dotyk i nie kopci, słaby i kręci max do 3tyś.obr. Wcześniej zdarzyłem zauważyć jakiś błąd o obniżeniu dawki paliwa z powodu awarii czy jakoś tak ale nie zrobiłem zdjęcia :/ przy trzymaniu na 2tyś obrotach w pewnym momencie ucichł i chodził super ale po 5sekundach znów zaczął stukać i chodzić jak klocek...

Chce wymienić filtr i czujnik położenia wału bo pewnie mechanik tez to zrobi ale zastanawiam się czy nie poddać się i dać do mechanika na naprawę pompy.


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 19-12-2018 o 15:17
Whiskacz86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2018, 16:46   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,039
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

Prawdopodobnie sterownik pompy jest uszkodzony. Może też być uszkodzony sam nastawnik w pompie.
Trudno coś radzić - jedni próbują sami naprawiać sterownik według setek rad w internecie, inni oddają sam sterownik do naprawiaczy ogłaszających się w sieci (a ci naprawiają je najczęściej na stole w kuchni), a jeszcze inni wyjmują całą pompę ze sterownikiem albo sami (jeżeli umieją to zrobić), albo w dobrym warsztacie i wysyłają ją do dobrego sprawdzonego warsztatu zajmującego się armaturą wtryskową.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2018, 17:43   #3
Whiskacz86
ford::average
 
Avatar Whiskacz86
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

Od zawsze nie było podnoszenia się obrotów przy ruszaniu i na wstecznym. Na mrozie również nie ma dawki dodatkowej bo gaśnie przy odpalaniu bez dodania delikatnie gazu. Jutro wymienię filtr i się zastanowię nad wymiana samego nastawnika. Ogólnie to widać czasem poprawę na pare sekund ale na wolnych obrotach samochód działa idealnie równo i tak jak wcześniej pisałem, nie ma mowy o dymku czy to biały czy niebieskim albo czarnym. Po wymianie akumulatora na Vartę to już w ogóle zarąbiście odpala (mowa o dodatniej temperaturze)

Bump: Odkręcając dolną nakrętkę w filtrze paliwa jest to normalne że zasysa powietrze i strasznie gulgocze?
Whiskacz86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-12-2018, 21:20   #4
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,039
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

Cytat:
Napisał Whiskacz86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: Odkręcając dolną nakrętkę w filtrze paliwa jest to normalne że zasysa powietrze i strasznie gulgocze?
Podczas pracy silnika będzie gulgotał, bo cały układ zasilania pracuje na podciśnieniu - nie ma pompki podającej paliwo, paliwo zasysa pompka łopatkowa zlokalizowana w popie wtryskowej.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2018, 08:20   #5
Whiskacz86
ford::average
 
Avatar Whiskacz86
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

A jeśli na postoju zostaje podciśnienie? U mnie po jakimś czasie zaczyna przy filtrze pompować właśnie jakąś pompka...
Whiskacz86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2018, 08:48   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,039
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

A... to mów że masz wczesny 2,4 tddi 125KM, one - jako jedyny model Mk6 miały na uchwycie filtra zamontowaną pompkę paliwa.
Ale nie wiem, czy ona jest fizycznie przed filtrem, czy za. Ale skoro filtr gulgocze, to chyba za.
Na postoju zawsze jest podciśnienie, bo ono utrzymuje całe paliwo w przewodzie od zbiornika.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2018, 09:07   #7
Whiskacz86
ford::average
 
Avatar Whiskacz86
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

Czyli ma to sens. odkręcając nakrętkę paliwo wraca z filtra do baku a pompka zasysa za filtrem paliwo. Czyli tak ma to być. Oglądałem filmiki angielskie jak i rosyjskie i śmiem twierdzić że zatarł mi się tłoczek w sterowaniu. Ogólnie jest to dosyć banalna rzecz gdyby nie to ze jest tyle do rozbiórki przed wyjęciem pompy. Sam tłoczek zaciera się poprzez ciśnienei paliwa i element przylegający pdo tłoczka czyli ten kanał zostaje zdeformowany na tyle że go przyciera. wystarczy prowadzenie wypolerować i wymienić tłoczek na nowy. Błąd w komputerze wyskakuje ponieważ pompa powinna przestawić swój kąt ale nie reaguje. Człowiek musi się na wszystkim znać...
Whiskacz86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2018, 17:04   #8
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 802
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

@Whiskacz86 już z nami na forum troszkę a tytuł tematu do bani Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Popraw się Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2018, 19:09   #9
Whiskacz86
ford::average
 
Avatar Whiskacz86
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
Domyślnie Odp: p0149 2.4 tddi

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] masz rację.. trochę tak z XXXXX delikatnie mówiąc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Możesz zmienić bo z tego co ja widzę to nie potrafię.

Wracając do tematu... Dotarłem do pokrywy gdzie dalej jest tłoczek i jak dla mnie to przesuwa się idealnie gładko bez zacięć. Rozebrałem górę i dotarłem do kabli przy sterowniku, rozciąłem kable zaworu regulacji kąta wtrysku i sprawdziłem rezystancje i mam aż całe 2.0ohm przy podłączeniu bezpośrednio pod aku nic się nie dzieje a gdy podłączę żarówkę to świeci jak by nie było w ogóle zaworu. Dla mnie to do wymiany jest zawór z numerem 0281002431 tylko że nic pod tym numerem nie znalazłem. Są jakieś inne ale nie wiem czy te numery coś oznaczają.

Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 19-12-2018 o 15:16
Whiskacz86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2018, 15:18   #10
wojtekn
Moderator
 
Avatar wojtekn
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 802
Domyślnie Odp: Błąd P0149 2.4 tddi co oznacza i jak się go pozbyć ?

@Whiskacz86 niech ci będzie z okazji świąt Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko wyrazy na D.... daruj sobie.
Dzieki. Tyle OT.
wojtekn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.