![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#51 | |
ford::beginner
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 11-07-2011
Skąd: Dzierżoniów
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.0 dw10c
Rocznik: 2012
Postów: 34
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ford::beginner
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-12-2016
Skąd: Lichfield
Model: Mdo IV TITX FIESTA MKVI
Silnik: 2.0TDCI/1,4
Rocznik: 2007.07/2004
Postów: 50
|
![]()
Witam.
A ja mam pytanie nie mam ksenonów ale adaptacyjne. Czy jest mozliwa regulacja reflektorów od lewej do prawej? Od jakiegos czasu mam rozjechane reflektory i zastanawiam sie czy moge je skrecic recznie do srodka bo swieca teraz na boki a nie przed auto. A na desce mam komunikat ze -oswietlenie przednie usterka- i swieci na zołto mam uszkodzona prawa lampe. dzieki |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ford::beginner
![]() Imię: Robert
Zarejestrowany: 14-01-2017
Skąd: Warszawa
Model: S-max/Laguna II
Silnik: 2.5T/2.0T
Rocznik: 2009/2003
Postów: 26
|
![]()
[QUOTE=Juzek;2614356]Odpalasz auto, włączasz mijania i się kalibrują.
U mnie kalibracja następuje odrazu po odpaleniu auta bez włączania świateł (przełącznik świateł poz. 0). Czy to znaczy że coś jest nie tak? Ostatnio edytowane przez Gicior ; 17-08-2018 o 23:28 |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ford::amateur
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 08-06-2017
Skąd: Iwkowa
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 1
|
![]()
Najlepsze jest to że na forum fordclubpolska na proste pytanie nie ma odpowiedzi, pytanie o poziomowanie xenonow a odpowiedź na 3 stronach z 6 to dyskusja czy mówi się żarnik czy żarówka (a kogo to obchodzi) podpowiedzi nie ma.
Bump: Najlepsze jest to że na forum fordclubpolska na proste pytanie nie ma odpowiedzi, pytanie o poziomowanie xenonow a odpowiedź na 3 stronach z 6 to dyskusja czy mówi się żarnik czy żarówka (a kogo to obchodzi) podpowiedzi nie ma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,731
|
![]()
[QUOTE=Gicior;3018472]
Cytat:
Nastukane na szklanym ekranie
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ford::professional
![]() Imię: Radek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Warszawa
Model: VOLVO V40
Silnik: 1.6EB
Rocznik: 2013
Postów: 1,144
|
![]()
Chodzi o test poziomowania po odpaleniu czy o kalibrację- ustawienie poziomu 0?
Jeśli to drugie to należy to zrobić poprzez aktywację odpowiedniej procedury modułu HCM np. w Forscanie. Wtedy światła ustawiają się na pozycję "zero" (na silniczkach regulacji) i należy je w tym momencie wyregulować pokrętłami na stacji diagnostycznej z pomocą przyrządu do świateł. Tyle.
__________________
Było Mondeo Mk4 2.2TDCi 2010 -> jest Volvo V40 1.6EB 2013 |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-01-2013
Skąd: Chrzanów
Model: Mondeo Mk1/Mondeo Mk3/Mondeo Mk4/Mondeo Mk4
Silnik: 1.6i/2.0 TDCi/2.5T/2.5T
Rocznik: 1994/2006/2007/2008
Postów: 4
|
![]()
Koledzy, jeśli można to odkopię trochę temat. Do tej chwili próbowałem walczyć sam, ale oficjalnie poddałem się. W moim mondeo jest ksenon. Już po zakupie świecił się komunikat usterka oświetlenia przedniego. Po podpięciu Forscan pokazał błąd dotyczący prawego silnika reflektora. Próbowałem robić procedury HCM które są możliwe do wykonania w Forscanie, ale błąd powracał (określony jako stały). Czasem w po resetowaniu modułu pokazywał się też błąd lewego reflektora, ale dawało się go wykasować. Zacząłem więc szukać silniczka. Po długich poszukiwaniach zdobyłem silnik. Zamontowałem i... błąd nie zgasł. Wykasować się nie da. Zagotowałem (te silniczki nie należą do tanich). Więc zacząłem szukać dziury w całym. Postanowiłem zamienić reflektory miejscami (wtyczki są takie same). Efekt - prawa strona nadal się nie reguluje a lewa (z rzekomo uszkodzonym - wymienionym silnikiem) działa bez zarzutu. Myślę - reflektory są ok, trzeba szukać dziury w instalacji w aucie. Znalazłem Workshop Manual z rozpisanymi pinami i schemat elektryczny. Masa, prąd, sygnał 3 kable - myslę proste. Kable przedzwonione, wszystko gra. Wniosek- pozostał moduł. Kupiłem inny używany z identycznymi symbolami - błąd nadal świeci. Aha sprawdzałem też przejście - moduł kable sygnałowe w reflektorach - przejście jest. I teraz najlepsze. Przy tych ostatnich czynnościach (reflektory zdjęte, przedzwonione kable). Umarł drugi reflektor - lewy w pozycji max do góry.
Moje pytanie czy może ten moduł trzeba jakoś programować, może mój się rozprogramował (auto stało długo bez prądu). Albo ten "nowy" uzywany trzeba jakoś dopogramować do auta?. Jakieś inne pomysły? Help. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ford::advanced
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK2, MK4
Silnik: MK2-1.8 Zetec E, MK4-2.0 DW10C 163KM
Rocznik: MK2-12.1997, MK4-06.2010
Postów: 278
|
![]()
Adaptacje robiles?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ford::amateur
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-01-2013
Skąd: Chrzanów
Model: Mondeo Mk1/Mondeo Mk3/Mondeo Mk4/Mondeo Mk4
Silnik: 1.6i/2.0 TDCi/2.5T/2.5T
Rocznik: 1994/2006/2007/2008
Postów: 4
|
![]()
Nie wiem o które procedurze mówisz, ale ja w forscan znalazłem resetowanie modułu, taką procedurę do ustawienia reflektorów (auto na płaskim, regulacja chyba pokrętłem i koniec procedury) i taka procedurę w ramach której po kolei zapalają się po kolei wszystkie światła i regulują góra- dół. Lewy reflektor póki działał przechodził tą procedurę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-06-2015
Skąd: Warszawa-Radość
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 93
|
![]()
Dzień dobry.
No i u mnie pojawił się problem. Po włączeniu świateł ,ksenony ładnie się poziomują, ale po przejechaniu ok km zaczynają żyć swoim życiem. Forscan pokazał, że pomimo , że auto stało w miejscu to wartość z tylnego czujnika poziomowania cały czas się zmienia. Czujnik wymieniony na nowy i dalej ta sama sytuacja. Auto było ponad tydzień u "elektryka", który podpiął swój komputer diagnostyczny, nic nie znalazł , ale spowodował, że mam żółtą kropkę "usterka oświetlenia przedniego" i błąd : ===HCM DTC B1041:54-6C=== Kod: B1041 - Obwód sterujący układu regulacji ustawienia Dodatkowe symptomy usterki: - Brak kalibracji Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Moduł regulacji reflektorów ===END HCM DTC B1041:54-6C=== Da coś zrobienie procedury ustawienia świateł? Auto i tak za tydzień jedzie do elektryka, ale może coś przez tydzień pogrzebie i naprawię Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Drugi moduł HCM też mam. EDIT: Zerowanie modułu HCM zrobione, błąd był dalej, ale po wykonaniu procedury "ustawienia świateł" błąd zniknął. Może zerowanie modułu pomoże też na samoistne poruszanie się świateł. EDIT. No i kiszka, dalej żyją swoim życiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Było mk3 jest mk4 ![]() ![]() Ostatnio edytowane przez mszh725 ; 07-04-2021 o 07:30 |
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
mondeo , regulacja , światła , xenon |
|
|