![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
![]()
Witajcie,
Mam nietypowy problem i nie z samochodem jako takim ;-) 16 miesięcy temu miałem wymienianą szybę przednią z opcji dodatkowego ubezpieczenia w Link4. Jestem osobą fizyczną, nie firmą itd. Na początku grudnia zauważyłem że pas około 2 cm nie grzeje na wprost kierowcy, za kilka dni później to samo po stronie pasażera, a za chwilę po środku szyby, na szerokości gdzie są czujniki pod lusterkiem. Dziwna ta symetria dosyć... oraz jak szybko przestało działać (w listopadzie, a już na pweno sezon temu, było OK). Zgłosiłem się do firmy Szybex, bo to oni realizowali zgłoszenie dla Link4 i oni też dostali bezpośrednio pieniądze. Szybę kupili w Saint Gobain (w skrócie SG) I teraz w Szybex, popatrzyli, zdziwili się, ale zgłoszenie przyjęli że nie grzeje. Wysłali zgłoszenie do SG, ale SG odpisało im, że nie uznaje zgłoszonej reklamacji, bo według warunków gwarancji wykrycie taki usterki musi być w ciągu 12 miesięcy. Kopię tego pisma mam od Szybex. I Szybex mówi że nic nie można zrobić, bo SG im reklamacje odrzuciło. Trochę nie wiem z kim mam walczyć bo: Ja zgłosiłem szkodę w Link4 (jest numer szkody), szkoda została uznana a jej naprawienie przekazano do Szybex w moim mieście. Oni po oględzinach naprawę szkody przyjęli, a ja dostałem od nich jedynie pismo do wyrażenia zgody, że oni dostaną pieniądze od ubezpieczyciela. I to tyle dokumentów jakie ja widziałem i podpisałem. Poradźcie forumowicze co robić dalej. Do moderatorów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.roszę nie wywalajcie tego wątku. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-09-2014
Model: kuga, bmw
Silnik: 0,7
Rocznik: 1997
Postów: 278
|
![]()
Jeśli zgłosiłeś z tytułu gwarancji to obowiązują jej zapisy. Zgłoś do wykonawcy z tytułu rękojmi. Masz 2 lata.
Generalnie sprzedawcy nieuświadomionym klientom wciskają w razie zgłaszania nieprawidłowości reklamacje z tytułu gwarancji, a ta prawie zawsze jest mniej korzystna od rękojmi, której zasady są odgórnie ustalone i dość jasne. Ostatnio edytowane przez ołowiany ; 27-12-2018 o 09:49 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 09-11-2017
Skąd: Poznań
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2008
Postów: 39
|
![]()
Co się dzieje, że jakieś fragmenty/pasy przestają grzać?
Bo ja też mam nową szybę. U mnie Picklington, wymieniona w okolicach wakacji po odprysku od kamienia. Przyszła zima i też mi jeden fragment nie grzeje. Ogólnie jestem zadowolony, bo w starej nie grzało więcej, ale w innym miejscu. Zastanawiam się czy tego nie zgłaszać, czy z czasem nie uszkodzi się więcej. Generalnie nie uśmiecha mi się kolejna wymiana szyby, bo trochę z tym zachodu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-09-2014
Model: kuga, bmw
Silnik: 0,7
Rocznik: 1997
Postów: 278
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
![]()
No tak, ale powiedz mi komu mam tą rękojmie zgłosić, bo tak do końca nie wiem. Szybexowi? Czy do Link4?
Do Szybexu poszedłem, bo oni robotę robili. I tak naprawdę, w formie papierowej to nic im nie zostawiłem. Słowo Gwarancja czy Rękojmia nie padło. Tylko raczej - "patrz Pan nie działa. Faktycznie. No to dobra, zobaczymy co da się zrobić. Oddzwonimy co dalej lub wyslemy mejla." No i odesłali mejla, z załącznikiem pdf, jaki oni dostali od SG. Jedynie to kwit RODO podpisałem, żeby mogli się kontaktować mejlowo ze mną. PS. Trzymajmy się w tym wątku tematu, czyli problemu co robić i z kim się bić i na podstawie czego. Sama szyba i doznania o funkcji grzania nie nie jest ważna. Ostatnio edytowane przez dafior01 ; 27-12-2018 o 09:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-09-2014
Model: kuga, bmw
Silnik: 0,7
Rocznik: 1997
Postów: 278
|
![]()
Ale masz jakiś dowód na to, że to u nich robiłeś ? Reklamacje u tego kto to montował, a nie ten kto płacił. Ktoś cię skierował do tego właśnie punktu ?
Zawsze możesz skorzystać z porad u rzecznika konsumenckiego w swoim mieście/powiecie. Ostatnio edytowane przez ołowiany ; 27-12-2018 o 09:53 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
![]()
Szkode zglosiles do link4 i według mnie, oni powinni to załatwić. A kto wybierał warsztat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::advanced
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 10-08-2007
Skąd: Wrocław
Model: S-max mk2/Fiesta mk7 FL
Silnik: TDCi 2.0 210KM/Duratec 1.25 82KM
Rocznik: 2017/2013
Postów: 433
|
![]()
Jest jeszcze podstawowa sprawa: czy reklamację/rękojmię zgłaszasz jako konsument/osoba fizyczna czy jako firma.
W pierwszym przypadku gearancja/rękojmia 2 lata w drugim przypadku tylko gwarancja w zakresie który określił producent.
__________________
Pozdrawiam. Marcin Był: S-max mk1 FL 2011 TDCi 2.0 140KM, Focus mk1 FL 2003 Zetec-SE 1.6 100KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::specialist
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-10-2009
Model: S-MAX
Silnik: 1.8 TDCI 125 KM
Rocznik: 2009
Postów: 513
|
![]()
W mojej miejscowości był wtedy tylko jeden warsztat, który współpracował z Link4. Wiec wtedy zgłaszając szkodę, był domyślnie wskazany, a ja nie zmieniłem tego.
Dowód, że u nich to robiłem, to ten jeden jedyny dokument, który podpisałem, to zgoda na przeniesienie wypłaty odszkodowania ze mnie na Szybex. Jestem osobą fizyczną. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 30-09-2014
Model: kuga, bmw
Silnik: 0,7
Rocznik: 1997
Postów: 278
|
![]()
Tak jak pisałem wyżej. Zgłoś pisemnie, z potwierdzeniem reklamację z tytułu rękojmi do wykonawcy i zaczekaj 14 dni na odpowiedź. Jeśli będą problemy udaj się do rzecznika konsumenta. Nie ma tu co więcej gdybać.
PS. Możesz poprosić Link4 o kopię faktury. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|