|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-04-2019, 14:26 | #41 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-09-2015
Skąd: Katowice
Model: Ford Mondeo MK5 (LB)
Silnik: 1.5L EB 160KM A6
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Widzę, że wątek nabiera konkretnych porad i sensownych uwag. Bardzo Wam dziękuję i proszę o kolejne spostrzeżenia.
Też uważam, że nie zawsze serwisowi będzie zależało na "wciskaniu" dodatkowych gwarancji w sytuacji, w której wiadomo, że dany (w tym przypadku silnik) jest obarczony dużym ryzykiem usterki. Ale bez względu na fakt posiadania takiej gwarancji, ta awaria i tak by się wydarzyła i najważniejsze dla mnie w tej sytuacji było, czy miało prawo w przy tym przebiegu i fakcie prawidłowego serwisowania. Szczerze mówiąc, bez względu na poziom mojej naiwności, ja naprawdę oczekuję choć trochę empatii ze strony ASO oraz FP. Myślę sobie tak, że skoro samochód od nowości był serwisowany w tym samym ASO, w którym był kupiony, skoro samochód jest ciągle nowy (bo to dopiero 4 rok użytkowania i niewielki przebieg), to ASO mogłoby samo lub na mój wniosek poprosić FP o partycypację w kosztach naprawy. Wiem, wiem... zaraz wielu z Was powie, że jestem naiwny albo wręcz głupi. OK - piszcie sobie. Ale oddałem dzisiaj Mondeo do serwisu i poszedłem pooglądać nowe samochody w salonie. Czyli w podświadomości Forda nie skreśliłem i pewnie w dużej mierze od tego jak ta sprawa dalej się potoczy, będzie zależało jakie w przyszłości będą moje wybory. To mój (a właściwie firmy w której pracuję) pierwszy Ford. Teraz okaże się, czy tą markę pokochamy za świetne podejście i umiejętność rozwiązywania trudnych problemów, czy skreślimy jako awaryjną i problematyczną. Co by nie mówić, za dalszy ciąg tej sprawy są odpowiedzialni ludzi i ich dobre chęci lub ich brak. Jeśli chodzi o koszty, to miałem kilka kosztorysów z kilku ASO i ceny zawierały się od 5400 zł do 6700 zł. Ja wybrałem tą za 5800 zł, bo oprócz ceny, ważny dla mnie był termin wykonania naprawy oraz lokalizacja. Pewnie gdybym szukał serwisu niezależnego, to byłbym w stanie obniżyć ten rachunek o ok 2000 zł ale przy tym kalibrze naprawy, jednak zależy mi na naprawie w ASO. Poczytałem troszkę regulaminów GW12 i tak jak ktoś wcześniej zauważył, trzeba chyba się liczyć z tym, że ostatecznie kosztami naprawy nawet w przypadku posiadania takiego ubezpieczenia trzeba się podzielić, bo nie wszystkie części i czynności są objęte tą gwarancją. Więc pewnie czy bym miał gwarancję, czy bym jej nie miał, to naprawa ostatecznie mogłaby mnie kosztować tyle samo (ASO vs niezależny serwis). Ale tak jak ciągle piszę, nie o to tutaj chodzi. Dołączam zdjęcia jakimi dysponuję. Ponieważ nie znam się na tym i mam świadomość, że nie są najlepszej jakości, to może ktoś inny się wypowie na temat jak bardzo poważne są to uszkodzenia. |
01-04-2019, 14:42 | #42 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Robert 68 ; 01-04-2019 o 14:50 |
||
01-04-2019, 15:31 | #43 | |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 06-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Ecoboost 240KM
Rocznik: 2016
Postów: 53
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
4 letnie auto z 120kkm przebiegu to w żadnym razie nie jest "nowe" auto. To zwykły trochę już wysłużony, używany samochód zapewne z wieloma śladami użytkowania co jest oczywiście całkowicie normalne, niemniej nie jest to samochód nowy. Niezależnie od tego jak ktoś bardzo na niego chucha i dmucha. Jeżdżę teraz 2,5 letnim autem z ponad 50kkm przebiegu i mimo że dbam o samochód nigdy nie określiłbym go jako "ciągle nowy". Nie, nie jest nowy, jest po 50k lekko styrany i jest klasycznym używanym w miarę zadbanym autem. Ja wiem, że średni wiek samochodu w PL to podobno 13 lat czy tam 14 lat i często w obiegowej opinii 4 letni samochód to samochód "nowy", ale sorry - tak nie jest. To nie jest nawet "prawie nowy" samochód - ot zwykła używka w lepszym lub gorszym stanie. I podejście ASO do 4-letniego pojazdu z ponad 100k przebiegu nie powinno być i nie będzie inne niż do 8 czy 10- letniego. Niestety takie są fakty i nie robiłbym sobie nadziei licząc na to, że ASO spojrzy inaczej bo to "tylko 4 letnie auto". W walce o udział FP w kosztach bardziej pewnie przemówi ewentualna strata/niezadowolenie klienta, szczególnie jeśli jest to klient flotowy- ja bym szedł w tą stronę. Powodzenia! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
01-04-2019, 15:42 | #44 | |
ford::expert
Imię: Radosław
Zarejestrowany: 11-07-2012
Skąd: Lębork
Model: Mondeo MKV AWD, Peżot 308 T9 ON
Silnik: 180 + wirus
Rocznik: 2018
Postów: 2,170
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
__________________
Łe tam Panie, Fordy rdzewiejo, sie psujo i nie jado i palo jak smoki |
|
01-04-2019, 16:50 | #45 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 18-01-2013
Skąd: Zabrze
Model: Focus
Silnik: 1,0 EcoBoost
Rocznik: 2012
Postów: 175
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Na wiele ze strony dealera bym nie liczył. Tak jak wspominałem wcześniej w moim Focusie zdiagnozowano wyciek płynu chłodniczego. Przebieg niecałe 50 tyś. 6 letni samochód serwisowany od zakupu u tego samego dealera. Wycena naprawy ponad 4 000 zł w tym rabat od ASO 10% na części i 15% na robociznę. I tyle w temacie dbania o stałego klienta.
Ostatnio edytowane przez Misieksmig ; 01-04-2019 o 21:32 |
01-04-2019, 21:57 | #46 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 17-02-2013
Skąd: Mielec
Model: Ford focus mk1/mk3
Silnik: 1,6b/1,5 eb - 100km/182km
Rocznik: 1999/2015
Postów: 599
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Coś mi tu nie gra.Przejechałeś 118tyś km auto serwisowane, wymiany oleju na czas i efekt wytarta krzywka, popychacz,dziurawa szklanka. Co oni w tym ASO zamiast oleju wodę wlewali ?
Tu w tym wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] gostek przejechał 238tyś km w niecałe trzy lata i zapewne zrobiłby jeszcze więcej na tym silniku gdyby nie nieszczelność rurki odpowietrzenia silnika którą płyn się ulotnił doprowadzając do przegrzania silnika z powodu niskiego poziomu w układzie |
02-04-2019, 07:32 | #47 | |
ford::average
Zarejestrowany: 02-09-2015
Skąd: Katowice
Model: Ford Mondeo MK5 (LB)
Silnik: 1.5L EB 160KM A6
Rocznik: 2015
Postów: 104
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka |
|
02-04-2019, 12:50 | #48 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Lubuskie
Model: BMW 330i xDrive
Silnik: 2.0
Rocznik: 2023
Postów: 977
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
|
|
02-04-2019, 14:45 | #49 | |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 17-10-2018
Skąd: Kraków
Model: Fusion Mk5
Silnik: 2.0 Ecoboost 240 awd
Rocznik: 2015
Postów: 25
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Cytat:
Taka awaria silnika przy przebiegu 120tyś km faktycznie może być irytująca bo jest to stosunkowo niski przebieg, niestety nawet gorsze awarie zdarzają się przy dużo niższych przebiegach i nie tylko w Fordach. Nawet marki "premium" typu Audi, Mercedes itp borykają się ze swoimi produktami, Bmki potrafią spłonąć na autostradzie niedługo po opuszczeniu salonu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . |
|
02-04-2019, 15:28 | #50 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Poważna awaria silnika 1,5EB
Typowy problem nas Polaków-zarabiamy w złotówkach,a nie w euro.Samochód jest dla nas upragnionym dobrem,więc dlatego przeżywamy tak jego cenę i usterki.Złodzieje i najzwyklejsi przestępcy wmawiają nam że jest zajebiście.Ale z jednym małym „ale”dla mnie mondeo to 23 pensje dla mojch znajomych z europy o podobnych-odpowiednikach stanowiskowo-zawodowych 10-11 pensji.Twoja naprawa to tylko 1500 euro a żaden producent dziś nigdzie nie gwarantuje że dajemy ci 200,300czy 400 tysięcy bezawaryjnej pracy.Pokażcie mi gdzie jest napisane że silnik ma przejechać pół mliona.Najdłuższe gwarancje forda to 140tyś./7lat.Można wywalczyć coś jak ford przyzna się do usterek na skutek wadliwego założenia konstrukcji,wadliwego wyprodukowania części itp.ale nie losowego zdażenia na które producent ani technologia wytwarzania nie ma wpływu.
Ostatnio edytowane przez Matych ; 02-04-2019 o 15:30 |
|
|
|