![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
![]()
Cześć
W Mondeo 2.0 TDCI mam problem z za długim grzaniem świec na zimnym silniku, które sprawia, że świece się przepalają. Po uruchomieniu silnika prąd na świece podawany jest przez 2 minuty, a z tego co wyczytałem powinien byc podawany przez maksymalnie 30 sekund. Przy samym grzaniu świec, bez odpalania prąd podawany jest przez 30 sekund. Gdy silnik jest rozgrzany to po odpaleniu prąd nie jest już podawany. Teoretycznie więc sterowanie grzaniem działa oprócz tego za długiego podawania prądu na zimnym silniku. Do tego kabel zasilający świece (ten czerwony) dymi się i mocno nagrzewa gdy przez 2 minuty przepływa prąd. Czy za grzanie odpowiedzialny jest przekaźnik/moduł czy coś innego steruje? Wyszukiwałem po module, przekaźniku świec żarowych ale na allegro nie znalazłem nic do MK3 i w internecie też nie. Czy ktoś miał taki przypadek albo wie co sprawdzić, gdzie się to znajduje?
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,347
|
![]()
Odpisałem Ci w innym temacie, długością grzania steruje pcm, i wg mnie nie ma nic złego w czasie ich grzania u Ciebie.
Popraw połączenie kabla świec z instalacją, w tym miejscu w którym się grzeje i tyle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
![]()
A sprawdziłeś lub wiesz ile powinien wynosić czas pracy świec na zimnym silniku?
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK1 2001, Focus MK2 FL, Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 115, 1,6 TDCI 110, 2,0 TDCI 140
Rocznik: 2001, 2008, 2009
Postów: 466
|
![]()
W 1.6 tdci i 2.0 tdci po 2008 roku za grzanie odpowiedzialny jest czujnik temp cieczy przy termostacie. Proponowalbym zerknac w tym kierunku.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Lublin
Model: Focus MK4
Silnik: 1.5 EcoBubble
Rocznik: 2019
Postów: 1,347
|
![]()
W mk3 nie ma czujnika przy termoatacie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
![]() Cytat:
Jeśli ktoś zmierzy na zimnym silniku i powie, że świece pracują 2 minuty to będę mógł uznać, ze tak powinno być. Póki co podają, że powinny grzać 30 sekund czyli coś u mnie jest popsute i staram się dociec co.
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK1 2001, Focus MK2 FL, Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 115, 1,6 TDCI 110, 2,0 TDCI 140
Rocznik: 2001, 2008, 2009
Postów: 466
|
![]()
To napisz do Aso bo na forum nikt wróżyć z fusów nie bedzie. A jak za leniwy zeby samemu sprawdzic to do mechanika.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
![]() Cytat:
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę ![]() Ostatnio edytowane przez sawekfan ; 18-05-2019 o 21:44 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Słupsk
Model: Focus MK1 2001, Focus MK2 FL, Mondeo MK4
Silnik: 1,8 TDCI 115, 1,6 TDCI 110, 2,0 TDCI 140
Rocznik: 2001, 2008, 2009
Postów: 466
|
![]()
Oto to toGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::average
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-03-2007
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2006
Postów: 107
|
![]()
Wiesz, że za czas grzania w MK3 odpowiedzialny jest czujnik temp. cieczy czy strzelasz czyli wróżysz z fusów i mam wymieniać losowe części, bo tak jest w innych modelach? Chciałbym to wiedzieć nim cokolwiek wymienię.
__________________
Był stare, dobre Mondeo 95 r. 1.8 TD Jest młodsza wersja Mondeo 06 r. 2.0 TDCI, której dziadek wysoko ustawił poprzeczkę ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|