|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-05-2019, 09:48 | #931 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-01-2019
Skąd: Tarnów
Model: focus mk4 kombi
Silnik: 1.0 EcoBoost MHEV 155, PS7
Rocznik: 2023
Postów: 112
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Panowie! Wątek zaczyna wyglądać śmiesznie. Niby "Wrażenia z jazdy nowym modelem" a narzekają na auto nawet ci, którzy go jeszcze nie odebrali, a nawet nie zamówili. Problemy z pojedynczymi egzemplarzami, nie powtarzające się w innych, traktujemy jak wadę modelu. Wspomni ktoś o jakiejś subiektywnie odbieranej niedogodności i już mamy wadę dyskwalifikującą model. Nie wspomnę już o sytuacjach, gdy ktoś ewidentnie mija się z prawdą opisując działanie niektórych funkcji samochodu, co łatwo zweryfikować w aucie, czy po prostu w instrukcji.
Nie wiem czy focus jest takim słabym autem jak wynikałoby z lektury tego wątku. Może ja miałem szczęście, albo nie jestem aż tak wymagający wobec auta jak niektórzy koledzy. W każdym razie od końca grudnia jeżdżę focusem mk4 kombi, z silnikiem EcoBoost 1.5 150 KM. I jestem zadowolony. Zrobiłem 18 500 km i auto nadal mnie cieszy. Wersja nie jest "na wypasie", ale spełnia moje wymagania - Trend Edition Bussiness z pakietem Winter. Kosztował jednak jedynie niecałe 80 000 zł. Świadomie, mając taki budżet wybrałem lepszą wersję silnikową kosztem wyposażenia. Auto zamówiłem w dniu dniu oficjalnej premiery w polskich salonach we wrześniu bodajże, odebrałem w końcu grudnia. Auto było do produkcji, nie z placu. Pod koniec okresu oczekiwania były kłopoty - był ustalony termin odbioru, auto zostało nawet zarejestrowane i Ford Polska wstrzymał wydanie z tytułu akcji serwisowej. Dealer zaproponował na ten czas auto zastępcze - również mk4 tylko w innej specyfikacji. Porównując to z innymi markami jakie kupowałem (w imieniu firmy) - Peugeot, Citroen, VW to jedynie auta z placu były szybciej. Alternatywą dla focusa były peugeot 308 (minimalnie tańszy niż focus) i VW golf (droższy). Jeździłem wszystkimi przed zakupem (nie do końca w tej wersji jaką chciałem) i wygrał focus - lepiej wygląda (moim zdaniem), lepiej się prowadzi, lepiej przyspiesza i brzmi. Jeśli chodzi o wnętrze to każdy z konkurentów mi się podobał (a auto od VW miałem przed focusem). Ilość miejsca też ok (lepiej niż w 308, porównywalnie do golfa). Po zakupie uważam, że dobrze wybrałem. Nie mam żadnych problemów o których piszą koledzy na forum - benzyna więc nie spada wąż od turbo, manual, więc nie szarpie skrzynia, 1.5 150 więc dynamika OK, nie przeszkadza mi odłączenie cylindra - wiem kiedy się to dzieje, ale nie powoduje jakichś nieprzyjemnych wrażeń, po prostu odgłos silnika jest wtedy inny, wydech nie jest moim zdaniem głośny, plastiki w kabinie adekwatne do klasy auta - lepsze z przodu, słabsze z tyłu. Jak do tej pory nic nie trzeszczy, nic nie odpadło, ani się nie porysowało. Nie mam ledów więc nie wiem czy są problematyczne - nie zmieściły się w budżecie to raz, dwa mój wzrok po zmroku lepiej działa przy cieplejszej barwie światła (nawet palniki ksenonowe do poprzedniego auta kupowałem z możliwie niską temperaturą barwną). Tempomat i inteligentny limiter działają. Znaki ograniczenia prędkości czyta za dnia super, w nocy nie zawsze zauważy obszar zabudowany. Asystent pasa ruchu radzi sobie dobrze i pomaga. Asystent zapobiegający kolizji ustawiony w najbardziej czułym trybie poprawnie ostrzega i nie jest nadwrażliwy. Czujniki parkowania przód i tył lepsze niż w poprzednim aucie - nie wyłączało ich lekkie oblodzenie. Start/stop nie używam. Bardzo przydatny jest AUTOHOLD. Multimedia takie sobie, ale nie ma dramatu, nawigacja OK, ale i tak używam googla za pomocą Android Auto. Współpraca z telefonem bez problemów zarówno po BT jak i po kablu. Początkowo nie mogłem się dogadać z panią od komend głosowych, ale teraz już się nauczyłem. Grzana szyba, fotele i przede wszystkim kierownica - super. Podsumowując - focus mnie nie rozczarował, przyzwoite auto za swoją cenę i w porównaniu z alternatywnymi modelami, które (z różnych przyczyn) wchodziły w grę. Rozumiem, że oczekiwania wobec auta mogą być różne - inne niż moje. Ale pewne rzeczy można sprawdzić przed zakupem, a nie żalić się później na forum. Mam wrażenie, że niektórzy z kolegów dostali te auta za karę :-) |
24-05-2019, 09:52 | #932 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,416
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
|
|
24-05-2019, 09:58 | #933 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 996
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Ostatnio, 3 już raz radio nie grało w nowym fokusie.
Po prostu cisza. Znalazłem też tymczasowe rozwiązanie problemu. Trzeba wyłączyć i włączyć silnik kluczykiem i wtedy radio zaskoczy i gra. Wygląda na jakąś wadę softu. |
24-05-2019, 10:37 | #934 | |
ford::professional
Imię: Michał
Zarejestrowany: 04-07-2018
Skąd: Tarnów
Model: Fiesta Mk8 ST-Line, Mondeo Mk5 Turnier PS
Silnik: 1.0 EB, 2.0 ropniok
Rocznik: 2018, 2019
Postów: 1,040
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
|
|
24-05-2019, 10:50 | #935 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,416
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
|
|
24-05-2019, 11:04 | #936 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,517
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Bo diesel w Foce to od zawsze zło, z automatem tym bardziej.. przez 20 lat Focusów dało się tego nauczyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
24-05-2019, 11:10 | #937 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 871
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
|
24-05-2019, 11:12 | #938 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,416
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
No i gdyby mój Focus nie był służbowy (co oznacza nakaz dizla), to w ogóle pewnie nie byłoby rozmowy. Tymczasem dostałem do wyboru określony budżet i kilka marek do wyboru (VAGi, Opel, Ford, BMW, Mercedes) - i w tym budżecie żeby mieć fajnie wyposażone auto trzeba było raczej celować w pierwsze 3. Ponieważ VAGów nie znoszę, a Ople mi się nie podobają, zaryzykowałem Forda... I tyle tu jest mojej winy. |
|
24-05-2019, 18:46 | #939 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,416
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Parę fotek wspomnianych kabli (mam nadzieję że zatrybi z telefonu)
|
24-05-2019, 19:27 | #940 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-01-2019
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 1.5 EB
Rocznik: 2019
Postów: 30
|
Odp: Wrażenia z jazdy nowym modelem
Cytat:
|
|
Tagi |
mk4 |
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|