![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1051 | |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 329
|
![]() Cytat:
Druga sprawa to faktycznie wszędzie zaznaczają, że wyniki się mogą różnić - i przeważnie tak jest. Dlatego nie rozumiem pretensji do jakiegokolwiek producenta o podawanie złych wartości spalania. Oni się dostosowują do przepisów i tyle. Nikt nie poda realnych wartości, bo to byłby strzał w kolano. Do tego dochodzi emisja spalin i dlatego musi być jakiś obiektywny (acz mało realny) wyznacznik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 999
|
![]()
A ja co do tych obietnic producentów podchodzę inaczej.
Wolałbym , żeby jakiś producent nie obiecywał, że auto spali 3,3 litra ON/100 km , tylko GWARANTOWAŁ że spali najwyżej 5 litrów ON/100 km. To oczywiście przykład, bo Focus Mk4 się w tym mieści na autostradzie. I coś czuję, że sporo klientów wybrało by to auto z gwarantowanym maksymalnym spalaniem , niż to z kiełbasą wybiórczą . |
![]() |
![]() |
![]() |
#1053 | |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 379
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez forger ; 04-06-2019 o 16:11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,719
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |
ford::expert
![]() Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,523
|
![]() Cytat:
Na zasadzie jazdy cały czas przy 7-miu tysiącach obrotów? I spalanie rzędu 26 litrów na 100km? Tak na szybkiego sprawdziłem rozpiskę swojego: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Biorę pod uwagę opcję bez start stop (mimo że mam i korzystam). Dlaczego? Bo start/stop ma teoretycznie mi wyliczyć, że przecież oszczędzam bo na światłach jak stoję, to mi silnik nie chodzi. Więc pomińmy start stop. Miasto 8.3 - sam mam 7.9-8.5. Poza miastem - 5 -- no najniżej na autostradzie udało mi się zrobić 6.1. Na drodze podrzędnej, gdybym jechał sam i chciał przyoszczędzić, może zszedłbym do 5.4. Warunki mieszane pozostawiam bez komentarza bo nie chce mi się szukać co oznaczają. Czy w takim razie aż tak bardzo odbiegam od tego co w książce? Bo jak ktoś fajnie zaznaczył wyżej - te wartości książkowe teoretycznie można zrobić i są tacy, którzy mają zbliżone wyniki, gdzie "większość" ma poza skalą. Czy w takim razie producent kłamie, bo nie przyjmuje "większości" a trzyma się wyników testów które ma wykonać? Na upartego, jeżdżąc jak kompletny idiota mam oczywiście inne wyniki spalania i tak miasto to 8.7-9 litrów na 100km a trasa 7.5-7.7. Więc można... tylko też trzeba być zdolnym aby w kółko, zawsze takie wyniki wyrabiać. I pomińmy proszę te "ale ja jadę do pracy ciągle w korku". Na to w książkach nie będą podawać wyników średniego spalania. Choćby z faktu, że i korki są różne jak i kierowcy są różni. Uśrednić się tego nie da. Potem będzie wielka obraza, dlaczego w instrukcjach na rynek belgijski są inne wyniki spalania, niż np. na rynek polski czy rosyjski. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1056 |
ford::specialist
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 686
|
![]()
Testy powinny być zestandaryzowane. Jeśli do tego parametry badania będą w miarę odzwierciedlać codzienne użytkowanie, to będziemy jako konsumenci mieli w miarę sensowny obraz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,719
|
![]()
No i testy są zestandaryzowane. Ale co to znaczy codzienne użytkowanie? Każdy użytkuje go inaczej, jeden ruszy dynamicznie, drugi będzie dziadował. Takie średnie-rzeczywiste spalania ludzie prezentują choćby na autocentrum. Wezmę swojego ropniaka.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Średnie zużycie społeczności: 5.4 Moje średnie zużycie: 5.1 Zużycie deklarowane przez producenta: 4.5 Minimalne zużycie społeczności: 4.5 Czyli wartość jest prawdziwa! Ale jak popatrzymy na dzienniki kosztów [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] to jeden kręci poniżej 5 litrów a drugi ponad 6, więc już lepiej trzymać się minimalnego spalania i brać poprawkę na swój styl jazdy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1058 |
ford::advanced
![]() Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 379
|
![]()
Co to znaczy "odzwierciedlać codzienne użytkowanie" ? Każdy pokonuje inną trasę i w trochę innych warunkach. Ten standard to ile godzin tygodniowo w korkach ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 12-02-2004
Skąd: Mazowsze, TenKraj.
Model: Mondek V5 sedan
Silnik: diesel 2.0 /150 koni
Rocznik: 2019
Postów: 999
|
![]() Cytat:
Ale nie takie , ze auto pali na autostradzie 3.3 litra ON/100 km. To jest nie do osiągnięcia nawet na pustej drodze, chyba że Ford zaleca jazdę na autostradzie na 5 biegu i przy prędkości 70 km/h. Z tym to już przegięli. A z tym spalaniem w korkach, to ja bym proponował robić badania ile takie auto pali paliwa na godzinę przy jałowej pracy silnika, tak jak by Start Stop nie działał. Ostatnio edytowane przez kacper69 ; 04-06-2019 o 17:05 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 16-03-2019
Model: a
Silnik: a
Rocznik: a
Postów: 230
|
![]()
Po to są jazdy testowe i egzemplarze na ekspozycji u dealerów, żeby samemu sprawdzić konkretne auto w istotnych dla danego klienta kwestiach, a nie ślepo wierzyć w obietnice z katalogów.
Chcę sprawdzić spalanie? Jadę na obwodnicę. Jeśli przy np. 140 km/h chwilowe spalanie pokazuje 8-9l, to nie ma siły by po kolejnych kilkudziesięciu spadło do 7. To samo z innymi prędkościami (np. 90, 120). Z miastem podobnie - zeruję komputer, 15 min kręcę się po różnych ulicach i sprawdzam odczyt. Gorzej, jeśli komputer znacznie przekłamuje (z czym osobiście nigdy się nie spotkałem, zawsze były to odchyły do +-0,5l/100km). Kompletnie nie rozumiem problemu. Ja przed zakupem analizuję jedynie cennik i konfiguruję "swoją" wersję. Jeśli cena "się zgadza", jadę do dealera i na żywo oceniam, czy auto mi się podoba, czy jest wystarczająco pakowne, czy w fotelach siedzi mi się wygodnie, czy multimedia są intuicyjne i wystarczająco szybkie, itp. itd. |
![]() |
![]() |