![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::average
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: Norwegia
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 102
|
![]()
Wywarzenie kol niema nic wspolnego z szarpaniem kierownicy przy hamowaniu.No chyba ze masz pokrzywione felgi.
__________________
Przepraszam za pisownie ale mam klawiature Norweska ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
No to co, tarcze?
Może felga mu upadła. Nie wiem, już głupi jestem. On coś ściemnia, powinienem mu odwieźć auto i odebrać zrobione... Ale w niedzielę na wakacje miałem jechac i tutaj ten problem... Ale chyba tak zrobię, patolka. Ostatnio edytowane przez Przemooo30 ; 13-06-2019 o 22:42 |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ford::average
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: Norwegia
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 102
|
![]()
Wymien paste lozysko i tarcze a problem zniknie.No oczywiscie jak przed naprawa nie bylo bicia po kierownicy przy jezdzie 90-100kmh. Na moje to co piszesz jest winna piasta.Po prostu jest krzywa.Mozna ja sprawdzic przed wymontowaniem .Po prostu zmierzyc bicie czujnikiem zegarowym.
Bump: Zapomnialem napisac .Pierwsze co powinienes zrobic to pojechac na test hamulcy na tz rolki i zobaczyc ktora strona ma problem.Tak ja diagnozuje takie usterki w serwisie gdzie pracuje.No i musi byc wydruk z hamowania.No i z tym lece dalej.
__________________
Przepraszam za pisownie ale mam klawiature Norweska ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
Wczoraj zdemontowalem do tarcz lewe koło, oczyściłem piastę. Piasta jest dość zajechania, nie da rady jej szczotka doczyscic do metalu. Tarcza nie przylega równo, w pionie tak jakby się buja, więc możesz mieć rację. Ale czemu tak się stało? Źle coś zamontował?
Na diagnostyce faktycznie zobaczą z którą strona jest problem? Czuć że hamulce słabiej działają coś. Można wtedy zrobić tylko jedną stronę? Zrobię dziś prawe koło, potem zamienię jeszcze koła na zimówki i jak to nic nie da to dalej zrobię jak mówisz. Dam tylko komuś aby mi to łożysko włożyli w piastę. A na necie widziałem jak facet na w imadło dał śrubę i tak założył łożysko sam. Chciałbym to wszystko sam zrobić. Czy mogę na takim układzie jechać w podróż 2x150km? Dzieki za wszelkie rady. Ostatnio edytowane przez Przemooo30 ; 15-06-2019 o 09:52 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
Byłem na diagnostyce. Hamulce są w porządków, luzów w zawieszeniu nie ma. Lewy tylny nie hamuje jak wspominałem. Więc pozostaje to co mówisz. Pewnie mechanik zepsuł łożysko i/lub piastę przez zły montaż czy co, spróbować na razie tylko ta jedną stronę wymienić? Całe łożysko z piasta najlepiej czy może samo łożysko wystarczy? Nie wiem też co on tam w ogóle wsadził,może jakiegoś ****o używane. Na imadło wkręcając tam śrubę i nakręcając na niej łożysko podobno da radę zrobić. Tak na filmiku na YT widziałem. Zrobić tak czy tylko prasa? Albo dam do warsztatu niech mi to wsadza a już samzamontuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ford::average
![]() Imię: Roman
Zarejestrowany: 21-06-2012
Skąd: Norwegia
Model: Mondeo mk4
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2013
Postów: 102
|
![]()
Byles na rolkach hamulcowych i napewno wjechales na nie i nadusiles na hamulec az wyskoczyl z rolek.To jest kardynalny blad.Wjezdzasz na rolki i naciskasz hamulec do pozycji na zegarze nr 1.Utrzymujesz ta sile hamowaniwa i obserwujesz wskaznik czy opada i podnosi sie.Jak stoi w miejscu to jest ok .Jak na wyswietlaczu wskazowka idzie w gore i w dol to znaczy ze masz bicie tarczy. Na wyswietlaczu powinno sie pojawic jaka jest roznica w hamowaniu.Powyzej 20 % na przedniej osi jest niedopuszczalne.
__________________
Przepraszam za pisownie ale mam klawiature Norweska ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
Nie ja wjeżdżałem tylko diagnosta. Mówi że tarcze i hamulce dobre. Teraz w drodze nadmiarze zauważyłem bicie już od 90km h do około 140 (bez hamowania i z hamowaniem w tej prędkości też) się zaczyna więc mi wydaje się że to łożysko które facet źle zamontował lub popsuł przez zły montaż więc wymienię to łożysko z piasta na początek. Ewentualnie jeszcze podmienie na opony zimowe lub te wywaze ponownie, choć one przed ingerencja były dobre i rok temu wyważanie.
Ostatnio edytowane przez Przemooo30 ; 18-06-2019 o 09:46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
Zapomniałem dodać że po włożeniu do stacyjki kluczyka i odpaleniu przez kilka sekund około 5 pali się ABS, więc mimo skasowania błędu nadal jest problem pewnie z łożyskiem bo na nim jest ten pierścień co zbiera czujnik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ford::average
![]() Imię: NetPro24
Zarejestrowany: 01-12-2017
Skąd: Kostrzyn nad odrą
Model: St230
Silnik: 3.0
Rocznik: 2002
Postów: 77
|
![]()
Jak zdejmę piastę i założę nowa z nowym łożyskiem to coś tam jeszcze trzeba poprawić? Jakiś czujnik czy coś?
Przejechałem 300km niedawno i jechałem do 90km/h bo od tej prędkości miałem drżenie kiery, ale głównie przy rozpędzaniu auta w okolicach 90-110km/h, wyżej to już mrowienie tylko lekkie było. Wymieniać cała lewa piastę z łożyskiem czy tylko łożysko? Wydaje mi się że mechanik jakiś bubel tam włożył. Ostatnio edytowane przez Przemooo30 ; 25-06-2019 o 00:02 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|