Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-06-2019, 23:56   #1
BizU
ford::beginner
 
Avatar BizU
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Słubice, Szczecin
Model: S-Max ST-Line
Silnik: 2.0 TDCi 190KM
Rocznik: 2019
Postów: 34
Domyślnie Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Cześć,

Zauważyłem, że Ford zmienił nieco ofertę i zamiast 6 stopniowej przekładni PowerShift (dwu-sprzęgłową) oferuje teraz 8 stopniową skrzynię hydrokinetyczną A8.

Czy któryś z klubowiczów mógłby podzielić się wrażeniami z nowego skrzyni? Jak w praktyce wygląda proces 'uczenia się' tej skrzyni?

Niestety to jest śnieżynka w ofercie forda (chyba jeszcze Mondeo i Edge/Kuga dostało tą skrzynię) i nie ma zbyt wielu recenzji w Internecie.

__________________
sierra⟶scorpio⟶sierra⟶mondeo⟶smax
BizU jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-06-2019, 20:40   #2
poLuz
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-01-2008
Skąd: Łódź
Model: S-MAX ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190km AWD A8
Rocznik: 2018
Postów: 54
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Cytat:
Napisał BizU Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy któryś z klubowiczów mógłby podzielić się wrażeniami z nowego skrzyni? Jak w praktyce wygląda proces 'uczenia się' tej skrzyni?
zerknij tutaj kolega [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] spisał swoje spostrzeżenia
poLuz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2019, 13:01   #3
Dan385
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-07-2018
Model: Ford S-MAX
Silnik: 2.0 ecoblue 190KM AT8
Rocznik: 2018
Postów: 34
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Ja zrobiłem w pół roku ok.25.000 km mając nowa A8, ogólnie jest lepsza od PS, odrobinę wolniejsza ale zdecydowanie bardziej kulturalna/płynniejszą, te szarpnięcia przy 80-100km/h zdarzają się bardzo rzadko i mi to zasadniczo wogóle nie przeszkadza.
Dan385 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2019, 19:56   #4
BizU
ford::beginner
 
Avatar BizU
 
Zarejestrowany: 21-06-2007
Skąd: Słubice, Szczecin
Model: S-Max ST-Line
Silnik: 2.0 TDCi 190KM
Rocznik: 2019
Postów: 34
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Cytat:
Napisał poLuz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zerknij tutaj kolega [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] spisał swoje spostrzeżenia
Dzięki, bardzo fajna recenzja.
Wrzucę cytat dla lepszej widoczności:
Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie przeczytałem tych artykułów. Najpierw opiszę swoje spostrzeżenia na temat jej pracy.

Jest parę rzeczy, które moim zdaniem są do poprawienia programowo w tej skrzyni:
1. Gdy cały układ napędowy jest zimny to oprogramowanie ustawia go do pracy na wyższych obrotach i w miarę wzrostu temperatury oleju (pewnie i w skrzyni i w silniku) obroty wzrastają. To chyba ma na celu szybsze ale bezpieczne rozgrzanie wszystkiego. Skrzynia trochę dłużej trzyma też bieg po puszczeniu gazu. Jeżeli lekko przyspieszamy np z 40 do 70 i temperatura rośnie to skrzynia pozwala sobie na jazdę na niższym biegu. To wszystko nie koresponduje z głębokością wciśnięcia gazu ani z aktualną prędkością i daje silne poczucie jazdy jakby z CVT. Silnik wyje w okolicach 3000rpm a nie dzieje się absolutnie nic. Potem jak już wszystko jest w temperaturze roboczej to nie ma tego. Tak było gdy na dworze było zimno. Gdy startowałem z 5+C to efekt ten był mniej zauważalny.

2. Skrzynia ma 8 przełożeń z czego tylko na trzech można jechać powyżej 120km/h. 4. bieg kończy się na licznikowych 95km/h. W przedziale 0-60 skrzynia żongluje biegami od 1. do 7. Lekkie muśnięcie gazu <60km/h powoduje redukcję o 1-2 biegi. Brakuje delikatnego przełamania na pedale gazu po którym byłoby wiadomo, że ma być redukcja (nie mówię o kick downie). Ma też duże niezdecydowanie czy redukować o 1-2-3-4 biegi. Jeżeli wciśnięcie do przyspieszenia jest niezdecydowane to trochę czasu minie zanim zacznie się przyspieszanie bo skrzynia ciągle majta. Do spokojnego toczenia się jest nieźle ale nie pasuje absolutnie do ST-Line. Całość na mój gust pracuje w stylu ustawienia Komfort. Tryb S trochę pogarsza sytuację bo wtedy jakby sztucznie, zdecydowanie zbyt długo utrzymywany jest wyższy bieg. Przydałby się tryb pośredni, taki Normal. W tym przypadku charakterem pracy przypomina hydrokinetyki z Mercedesa, nie muszę chyba pisać, że Benz robi to lepiejGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jedno i drugie da się zapewne poprawić softwarowo.

Z problemów hardwarowych to:
1. Brakuje solidnego kliku na samym dnie do dużego kickdowna. Pod koniec zakresu pedał gazu jest jakiś taki flaczasty.
2. No i szarpanie. Szarpie zawsze po hamowaniu ze 150 do ~90 i od razu mocnym wciśnięciu gazu. Szarpie przy wrzucaniu kolejnego biegu.

Są też plusy.
Podczas spokojnej jazdy jedzie na możliwie niskim biegu ale rzadko poniżej 1400rpm. Zwykle tuż pod 1500. To w połączeniu z dobrym wyciszeniem ściany grodziowej i bardzo cichą pracą EcoBlue bez obciążenia przy takich obrotach sprawia, że w trakcie spokojnej jazdy jest cicho i relaksująco. Nie zaniża bezsensownie obrotów do <1300 kiedy rozchodzące się dźwięki są tak niskiej częstotliwości, że wszystko co nie jest idealnie spasowane wibruje.
Świetne też jest spinanie biegu na wyjściu z zakrętu/skrzyżowania, po przejściu z hamowania do przyspieszenia. Działa i-de-al-nie. Jazda po mieście jest miękka i przyjemna. Do tego miękki start od 0km/h. To wszystko bardzo mi się podoba i jest to w dużym kontraście do lekko nerwowego PSa.


Osobiście jeśli miałbym wybierać między A8 a PS to bym się nie zastanawiał: A8. Muszę jednak napisać, że żadnych z wymienionych problemów nie zauważyłem jeżdżąc nową Insignią z ośmiobiegowym Aisinem ale też nie spinał tak fajnie na wyjściu z zakrętu.

Mi tam się pokrętło podoba. Zajmuje mniej miejsca niż wajcha, obsługa szybka i wygodna. Z drugiej strony ten kawałek plastiku w którym jest zamontowany wygląda teraz jak wielka szara płachta i trochę to nie pasuje. Tak czy siak osobiście gdyby się dało wybrałbym wajchę obok kierownicy jak w Mercach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
sierra⟶scorpio⟶sierra⟶mondeo⟶smax
BizU jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2019, 11:38   #5
Rowny
ford::beginner
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 13-10-2017
Skąd: Legionowo
Model: Ford S-Max
Silnik: Jest 2.0 A8 150KM, był 2.0 TDCi 140 KM
Rocznik: Jest 2018, był 2008
Postów: 31
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Bardzo podobne wrażenia z jazdy mam ze skrzynia A8.

Najbardziej we znaki daję się przy wariacjach w czasie jazdy, jak by miała problem się zdecydować co ma skrzynia zrobić.
Natomiast start od 0 czy normalna jazda - super. cichutko i płynnie zmienia biegi.

Jeździ się super Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rowny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2019, 09:09   #6
mayak
FCP member
 
Avatar mayak
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tu też nie chwalą A8
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM
mayak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-07-2019, 11:00   #7
Danillo
ford::average
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 07-03-2019
Skąd: Warszawa
Model: S-max
Silnik: Hybrid
Rocznik: 2023
Postów: 151
Domyślnie Odp: Nowa przekładnia hydrokinetyczna A8

Aktualnie jezdze hydrokinetykiem Aisina i DSG w drugim aucie.

Faktycznie DGS jest bardziej intuicyjne, szybsze ale Aisin ma taka zalete, ze jazda nim jest spokojniejsza, on te biegi zmienia jakby dostojnie. A DSG ma taka sraczke biegowa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I Aisin nie szarpie jak DSG.
Do spokojnej jazdy Aisin jest super, do dynamicznej lepsza dwusprzeglowka.
Danillo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.