Forum Ford Club Polska

Sprawdzenie Numeru VIN

Wprowadź numer VIN, aby sprawdzić Historię Pojazdu

Sklep z częściami do Forda -  iParts.pl



Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-07-2019, 18:17   #1
jarma1324
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 12-08-2009
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo MKIV
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Witam,


Wymieniłem wtryskiwacz. Wymieniam nie pierwszy raz. Zawsze po wymianie działało wszystko jak należy.

Silnik 1.8TDCI. Paliwo we wtryskiwaczach jest.
Komputer nie otwiera wtryskiwaczy i nie ma wtrysku.
Uruchomiłem silnik przy pomocy plaka, myśląc, że jest mocno zapowietrzony do czego mój silnik ma skłonności przy wymianie filtra paliwa. Po poluzowaniu nakrętek przewodów wysokiego ciśnienia paliwo tryska co znaczy, że do wtrysków jest podawane (podczas zasilania plakiem).

Co może powodować brak impulsu z komputera?

Marek
Gdynia

jarma1324 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2019, 19:57   #2
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,626
Domyślnie Odp: Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Cytat:
Napisał jarma1324 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Silnik 1.8TDCI. Paliwo we wtryskiwaczach jest.
Komputer nie otwiera wtryskiwaczy i nie ma wtrysku.
Co może powodować brak impulsu z komputera?
- wal korbowy nie osiaga wymaganej predkosci obrotowej
- cisnienie na szynie nie przekracza wartosci progowej
- nie ma styku na wtyczce wtryskiwacza (PCM nie "widzi" wtryskiwacza)
- uszkodzony czujnik walu/walka
i jeszcze pewnie wiele rzeczy. Slowem latwiej bedzie po odczycie bledow
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2019, 20:50   #3
jarma1324
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 12-08-2009
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo MKIV
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Witam,

Pozostaje możliwość wsadzenia ponownie starego wtryskiwacza.
Jeżeli silnik odpali:
winę ponosić będzie element piezo w naprawionym.

Odpalanie silnika na plaka, ma jednak poważną wadę, są potrzebne dwie osoby.

Jutro to sprawdzę.
jarma1324 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2019, 12:09   #4
jarma1324
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 12-08-2009
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo MKIV
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Witam,

Zmieniłem wtrysk.
Nie pali.
Zamówiłem mobilnego mechanika.
Podłączył laptopa.
Stwierdził niskie ciśnienie po stronie wysokiego ciśnienia.
Ciśnienie pompy niskiego ciśnienia prawidłowe.
Kupiłem nowy elektrozawór regulacji ciśnienia (koszt 330zł).
Wymieniłem, odpowietrzyłem.
Kręcę przy pomocy plaka, poluźniam przewód wysokiego ciśnienia po stronie wtryskiwacza.
Paliwo tryska.
Wtryski milczą.

Czujnik położenia wału, według diagnosty jest sprawny.

Auto nadal stoi!!!

Marek,
- Gdynia
jarma1324 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-07-2019, 22:08   #5
majk233
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-07-2017
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Sprawdź czy ciśnienie nie ucieka przelewami. Możliwe jest takie uszkodzenie wtrysków.
majk233 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-07-2019, 10:09   #6
jarma1324
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 12-08-2009
Skąd: GDYNIA
Model: mondeo MKIV
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 18
Domyślnie Odp: Po wymianie wtryskiwacza nie można uruchomić silnika

Witam,


Silnik pracuje bardzo równo, ma moc i przyspieszenie.

Doszedłem do tego, poprzez dokładną analizę czynności które wykonałem
podczas naprawy wtryskiwacza.

W czasie regulacji wtryskiwacza popełniłem błąd.
Podkładka regulacyjna była za gruba.
Potrzebowałem cieńszą o 0,005 mm.
Nie miałem takiej i musiałem zdjąć z jej grubości te 0,005 mm.
Przeholowałem i zdjąłem 0,01 mm.
Okazało się, że w ten sposób został otwarty trwale zawór wtryskiwacza.
To wystarczyło, żeby był spadek ciśnienia w szynie CR.
Do uruchomienia silnika na bieg jałowy jest potrzebne ciśnienie około 180 bar.
Otwarcie trwałe zaworu wtryskiwacza wystarczyło do spadku ciśnienia uniemożliwiającego rozruch.

Odpowietrzanie po wymianie filtra paliwa.

Według instrukcji serwisowej:

1. Gumowa uszczelka, jako pierwsza.
2. Wkład filtra jako jako drugi.
3. Dekiel.
4. Nakrętka zamykająca filtr jako całość.

Według doświadczenia realnego:

1. Gruszka ssąco tłocząca (na Allegro dostępne u wielu sprzedawców za kilkanaście złotych).
2. Wężyk igelitowy o wewnętrznej średnicy 8 mm, nakładany na króciec w deklu, który zasila pompę paliwa w pompie wysokiego ciśnienia.
- druga strona musi pasować do gruszki po stronie ssania.
3. Wężyk igelitowy o zewnętrznej średnicy 8 mm, który będzie wciśnięty w przewód, który został zdjęty z króćca w deklu filtra paliwa.
- druga strona musi pasować do gruszki po stronie tłoczenia.
4. Słoik litrowy.
5. Przy pomocy gruszki tłoczymy paliwo ze zbiornika do filtra i do słoika.
6. Tłoczymy do momentu braku obecności powietrza w paliwie, przeźroczyste
wężyki dają znakomity podgląd.
7. Jak nie ma powietrza wciskamy wężyk w przewód zasilający pompę paliwa.
8. Tłoczymy, w momencie pojawienia się wyraźnego oporu na gruszce, przestajemy tłoczyć.
9. Kręcimy rozrusznikiem silnik prze 3 sekundy
10. Poluźniamy przewód wysokiego ciśnienia na szynie CR znajdujący się najwyżej od poziomu szyny CR.
11. Z poluźnionego przewodu widać uciekające pieniące się paliwo z powietrzem.
12. Dokręcamy nakrętkę przewodu wysokiego ciśnienia.
13. Kręcimy.
14. Wracamy do punktu "10"

Ten proces może powtarzać się kilka razy, do momentu uruchomienia silnika.

Uruchomiony silni po kilku minutach wyłączamy.

Sprawnymi ruchami rozłączamy wężyki i łączymy przewód zasilający pompę paliwa z króćcem w deklu filtra paliwa.

Uruchamiamy silnik, dla sprawdzenia czy nie zapowietrzyliśmy go ponownie, poprzez długi czas przełączania wężyków.

jarma1324
Marek
Gdynia
jarma1324 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2021 DragonByte Technologies Ltd.