![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#91 |
FORD|ZAWODOWIEC
![]() Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,109
|
![]()
100% pewności nikt Ci nie da, ale właśnie to mówi kod błędu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Świebodzice
Model: S max
Silnik: 2.2
Rocznik: 2012
Postów: 30
|
![]()
Katalizator zamiennik też może nie spełnic zadania.Czytalem ze nie które osoby stosowały zamienniki i bład powracał.Ja mysle że jak mam kupic to tylko nowy.Czy ktoś wie z jakiego żródła kupic.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,687
|
![]()
Najlepiej w zakładzie gdzie dadzą gwarancję i zamontują zamiennik i odpowiedniej normie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Świebodzice
Model: S max
Silnik: 2.2
Rocznik: 2012
Postów: 30
|
![]()
Witam.Jak wcześniej pisałem dalej walczę z błędem P0420. Zostały wymienione sondy,była założona tulejka i dalej błąd powraca.Ostatni oddałem katalizator do czyszczenia i płukania.Pan który się tym zajmował powiedział ze katalizator nie był taki zapchany i brudny. Sprawdził go i powiedział ze jest sprawny w 100%.Został założony i po tygodniu znowu wrócił błąd P0420. Kupno nowego kata nie wiem czy jest sens jeżeli wyczyszczenie nie pomogło to już nie wiem co zostało do sprawdzenia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,687
|
![]()
Błąd 420 nie jest spowodowany zapchaniem, niedroznością kata, a tym że jego własności katalityczne się po prostu skończyły o żadne czyszczenie tu nie pomoże. Trzeba po prostu wymienić na odpowiedniej normy nowy lub regenerowany.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 27-10-2018
Skąd: Świebodzice
Model: S max
Silnik: 2.2
Rocznik: 2012
Postów: 30
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ford::average
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 09-01-2018
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 111
|
![]()
ja mam zamiennik katalizatora i DPF, na razie 350km zrobione (120 na trasie), od momentu zamontowania zamienników. jak do tej porty żadnych błędów.
Jutro będzie próba generalna bo wyjeżdżam w trasę 200km do Złotoryi , więc pewnie załączy się wypalanie po drodze. Dam znać jak się zamienniki sprawują. Edit: Jestem po trasie, zrobione 500km od wymiany katalizatora i DPFa na zamienniki (węże i czujniki temp. również wymienione) Wypalanie zalaczylo się równo 450km od wymiany. Wypalał się długo (10-15min jazdy przez Głogów), na pewno dłużej niż oryginalny. komputer nie pokazał żadnych błędów, wypalenie się prawdopodobnie powiodło. Stary DPF wypalał się co 700km ta się wyapalal raz nie Jak się nie wypalił kilka razy z rzędu to pokazał się błąd zużytego oleju. Dodatkowo podczas wypalania starego, w samochodzie czuć było spaliny. Ostatnio edytowane przez poadam ; 14-07-2019 o 10:07 |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ford::advanced
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 19-03-2010
Skąd: Chorzów, Katowice, Ruda Śląska
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 202
|
![]()
Witam,
Przy zakupie samochodu sprzedający zgłaszał, że prawdopodobnie w katalizatorze coś brzęczy. Rzeczywiście przy otwartych drzwiach i przegazowaniu słychać jakby jakaś blacha wibrowała i stukała zaś przy jeździe buczy trochę jak przy sportowym wydechu. Jakoś mi to nie przeszkadzało do chwili gdy po 2 dniach pojawił się Check Engine i błąd wg Torque: P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Błąd udało się skasować i czekam w jakich okolicznościach pojawi się on znowu. Nie wiem na ile ten błąd może mieć powiązanie z odgłosami z układu wydechowego. Kilka innych informacji żeby wszystko było jasne: Auto zatankowane dzień wcześniej pod korek. Ku mojemu zdziwieniu auto w mgnieniu oka nagrzewa się do temperatury 90*C raptem 3-4 minuty pracy silnika lub 1-2km przejechanej drogi. Może to norma ale w poprzednim samochodzie (Grande Punto) taki wynik to raczej science fiction. Katalizator wymieniony na nowy w 2016 roku i od tamtej pory przejechane miał ok 35 000km. Benzyna 2.0 145KM Z tego co widzę w google to dość powszechny błąd ale źródeł problemów jest od groma. Co mogę ewentualnie sprawdzić sam, a kiedy już myśleć o wizycie w warsztacie? Co ciekawe, auto zachowywało się po wyświetleniu błędu bez zarzutów. Spalanie w normie, nie szarpało, brak falujących obrotów. Temperatura również.
__________________
Ford Mondeo Mk4 2008 Kombi v. Titanium 2.0 145KM |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,687
|
![]()
Skoro sam mówisz że coś brzeczy to znaczy że ceramiczny wkład katalizatora już się wykruszył. Czy jest coś jeszcze dowiesz się jak wymienisz katalizator.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 25-08-2004
Skąd: Koszalin
Model: Fiesta MK7, Mondeo MKV ST-Line
Silnik: 1.6 Pb, 2.0 Pb Ecoboost
Rocznik: 2008, 2017
Postów: 80
|
![]() Cytat:
Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|