|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-07-2019, 18:37 | #21 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
a pierścienie w tym modelu to od kupiatego oleju niestety
|
25-07-2019, 19:15 | #22 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Cytat:
|
|
25-07-2019, 19:34 | #23 | |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Cytat:
|
|
26-07-2019, 09:27 | #24 | |
ford::amateur
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-05-2019
Skąd: Chorzów
Model: foka
Silnik: 1.6
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Cytat:
Zaczął brać olej po regeneracji głowicy (Wymiana wypalonego zaworu, frezowanie gniazd itd.) Uszczelniacze po raz drugi zmieniane były już jak silnik zaczął brać olej. I zostaly wymienione celem wyeliminowania tezy ze zostaly niewłaściwie nabite podczas regeneracji głowicy. Moja teza brzmi tak (jesli się myle to mnie poprawcie) Z biegiem czasu jak zaczął sie wypalać zawór z powodu mniejszego cisnienia na cylindrze zaczął odkladać sie nagar na pierscieniach. (Niestety nie wiem ile czasu, ponieważ to auto kupiłem już z tą usterką) Po zdjeciu glowicy i nie wyjmowaniu tloków nie bylo możliwosci stwierdzenia drugiej ukrytej wady , czyli zapieczenia pierscieni. Montaż szczelnej glowicy spowodowal wzrost cisnienia w cylindrze. Co zaskutkowalo wypchaniem (wypłukaniem) nagaru z pierscieni . (To by sie zgadzalo ponieważ kopcić zacząl 2 dni po montażu glowicy ) Brak naggaru pomiedzy tlokiem, pierscieniami i cylindrem spowodowalo "pompowanie" oleju ponad tlok, a w momecie cyklu wydechu wyzej nad zawory wydechowe. Ostatnio edytowane przez sidsysunia ; 26-07-2019 o 09:35 |
|
26-07-2019, 10:35 | #25 |
ford::beginner
Imię: Stanisław
Zarejestrowany: 12-12-2017
Skąd: Głubczyce
Model: Focus mk1
Silnik: 1,6,Zetek 100 KM
Rocznik: 2001
Postów: 49
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Mnie to też zaciekawiło.?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
26-07-2019, 18:35 | #26 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Re: Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Cytat:
|
|
26-07-2019, 21:39 | #27 | |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
- czytamy od początku i wiemy co było z silnikiem.
Masz rację opisując zjawisko w ostatnim poście. Nikt tego nie podważa. Chodzi o post Fulary: Cytat:
Jak wymiana uszczelniaczy zaworowych wpływa na kompresję silnika ? Dlaczego po wymianie uszczelniaczy silnik miałby zacząć brać olej dołem? Jeśli zużyte są tylko uszczelniacze, po ich wymianie silnik przestanie brać olej (częsta sytuacja w starych fordowskich pinto). Jeśli nie , wymiana uszczelniaczy ani nie pomoże , ani nie zaszkodzi (w przypadku zeteców czy durateców chyba jeszcze nikt nie potwierdził, że ta operacja coś daje, czyli uszczelniacze są wytrzymałe i szybciej zużywa się silnik niż one) Ostatnio edytowane przez jarhel74 ; 27-07-2019 o 11:08 |
|
30-07-2019, 13:37 | #28 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,661
|
Odp: Re: Olej w 4 cylindrze po regeneracji głowicy.
Cytat:
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ja umiem czytać ze zrozumieniem i wiem, że autorowi zaczął chlać dół po zrobieniu GŁOWICY i ten fakt umiem zrozumieć. Ale poboru oleju przez dół po wymianie uszczelniaczy nie pojmuję i bardzo chciałbym żebyś mnie oświecił bo lubię się dowiadywać nowych rzeczy o świecie. Niestety: jak się nie ma argumentów to się używa zdań: Cytat:
|
||