![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 23-12-2012
Model: Focus Mk4
Silnik: 2.0 ecoblue
Rocznik: 2020
Postów: 2
|
![]()
Lewe przednie koło, nadkole, pokrywę sterownika silnika więc nie jest to jakieś skomplikowane. Jeżeli przewód będzie cały to nic więcej, bo wystarczy później wszystko złożyć. Jeżeli będzie trafiony to dojdzie jeszcze cała puszka filtra powietrza i prucie wiązki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-12-2015
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2k7
Postów: 2
|
![]()
Ok. Jesli bezpiecznik caly, wentylator nawet nie włącza się po włączeniu klimy i w tym samym czasie brak napięcia na fiolecie, jakieś 2 może 3v to wskazuje na ten przewód lub styki, ale czy jest coś może jeszcze? Wentylator jest ok, sterownik a chłodnicy zakładam że też ok ale jutro to sprawdzę
Ostatnio edytowane przez radziu784 ; 22-04-2019 o 13:47 |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-12-2015
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 PB
Rocznik: 2k7
Postów: 2
|
![]() Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 02-04-2013
Skąd: Stryszawa
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 4
|
![]()
U mnie 2.0 benzyna ani grama. A czy znowu jakiś kabel szlak trafi to loteria, wszystko się starzeje i psuje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ford::amateur
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 24-10-2018
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0tdci
Rocznik: 2007
Postów: 3
|
![]()
Witam.Mam problem z klimatyzacja . Wyrzuca blad P0691 . Fioletowy kabelek wymieniony od sterownika po modul wentylatora. Rano lub po dluzszym postoju klima nie wlacza sie , wentylator nie startuje.Zgasze , odpale i zaczyna dzialac.Dziala juz wtedy caly dzien. Wyrzuca ww blad. Kabel jak wspominalem wymieniony po calej dlugosci , styki przedmuchane i psikniete kontaktem. Mozliwe ze to modul wentylatora?
Ostatnio edytowane przez Tonymoto ; 01-08-2019 o 12:20 |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
ford::professional
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-08-2008
Skąd: Blachownia
Model: Mondeo Mk3-DENSO
Silnik: 2.O TDCi 115/156KM, 299/377Nm 'by Heko.
Rocznik: VII/2OO5 Sedan
Postów: 1,942
|
![]() Cytat:
__________________
![]() 668855686 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ford::amateur
![]() Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 11-06-2019
Skąd: Będzin
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2008
Postów: 3
|
![]()
Miałem/mam podobny problem. Z tym, że wentylator nie włącza się nawet jak temperatura silnika się podniesie (2,5T).
Musze prześledzić cały kabel jak w opisach wyżej ale wracałem z wakacji no i patrzę temperatura rośnie, otwieram maskę i wentylator nie chodzi, klima się nie włącza. (wcześniej klima działała i miałem przypadki, że wyłączyła się sama i wentylator też się nie włączył i auto się grzało do 100st) Przy ostatnim razie odpiąłem górną wtyczkę z modułu(z fioletowym kabelkiem) - poruszałem instalacją z góry, wpinam się ponownie do modułu i nagle wentylator rusza i chłodzi silnik, klima działa i wszytko nagle wraca do normy, nie mam jeszcze forcana i nie wiem jaki jest błąd ale coś się dzieje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,700
|
![]()
Często wtyki w kostce sniedzieją (szczególnie w tych warunkach pracy) lub koroduja przewody przy samej wtyczce. Wpiecie i wypiecie pomaga. Na chwilę.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 10-06-2019
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1
|
![]()
Mnie również nie ominął problem fioletowego przewodu. Nie było na nim napięcia, rezystancja mierzona na kostce od wentylatora do komputera wskazywała, że przewód jest przerwany. Objaw- wentylator się nie włącza, klimatyzacja nie działa na postoju.
W 2.2TDCi z 2008 (kombi), fioletowy przewód wychodzi od pinu D4, kostka "C3" (czarna kostka, najbliżej silnika). Zrobiłem bypass tego przewodu i wszystko działa jak należy. Co mnie dziwi, że bardzo wiele osób ma problem dokładnie z tym przewodem. W jaki sposób on jest prowadzony, że tylko on ulega uszkodzeniu? Bo załamuje się 90* pod filtrem powietrza (źle zaprojektowana wiązka)? A może nie tylko ten przewód jest uszkodzony? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 28-05-2011
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max Platinium
Silnik: 2.5T 220KM
Rocznik: 2007
Postów: 55
|
![]() Cytat:
Diagnoza była taka, że moduł wentylatora do wymiany. Wymieniłem, mechanik stwierdził, że teraz wszystko jest ok, ale nie jestem pewny, czy miał jak to potwierdzić w praktyce. Wydawało się, że jest ok, ale kolejny porządny korek w upale parę miesięcy później znowu wypchnął wskaźnik temperatury mocno do góry blisko czerwonego. Pytanie moje jest takie: czy również za takie objawy może być odpowiedzialny słynny fioletowy kabelek? A jeśli nie, to co innego? Dodam jeszcze, że termostat jest podobno sprawny. Pytanie dodatkowe: czy, przy moich objawach, można jakoś sprawdzić (pomiarami czy wymuszeniem w jakiś sposób załączenia wyższego biegu wentylatora), czy wentylator zadziała jak trzeba lub nie, gdy silnik się zagrzeje bez doprowadzania do przegrzania się silnika? |
|
![]() |
![]() |