|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-08-2019, 20:02 | #1 |
ford::amateur
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 08-08-2019
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Witam, moje auto to mondeo mk3 2.0 tdci 2002 rok 290k km przebiegu. Jakiś czas temu miałem sytuację, że przy skręcie zgasł mi silnik. Normalnie można było go odpalić. Później miałem druga sytuację, gdzie czekając w korku dwa razy zgasł mi silnik. Aż pewnego razu w niedziele przed apteką już w ogóle nie chciało odpalić. Po podpięciu pod komputer wyszły błędy: P0340 i P1664.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu na szarą używkę (u mnie był czarny). Po tym auto działało ok, nie było z nim żadnego problemu do poprzedniego tygodnia. Wracając trasą 130 km na autostradzie włączyła mi się sprężynka, słychać było turbinę, lecz auto wyraźnie straciło na mocy i bardzo wolno przyśpieszało (prędkość coś około 140-150km/h). Zjechałem na parking i po odpaleniu sprężynka zniknęła. Ruszyłem w dalszą drogę i znowu przy 125 km/h pojawił się ten sam problem. Tak jeździłem dwa tygodnie nie przekraczając 125 km/h. Przejechałem około 1.5 tys km i trzy dni temu po przejechaniu 20 km auto znowu nie chciało odpalić i zaświeciła się sprężynka i kontrolka silnika oraz w miejscu gdzie powinna pojawić się temperatura pojawiły się kreski. Po odczekaniu kilku minut auto odpaliło i sytuacja już się nie powtórzyła. Po podłączeniu auta pod komputer wyszły błędy: P1665 oraz P1664. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Znajomy mechanik polecił jeszcze raz wymienić czujnik wałka rozrządu. Tym razem kupiłem nowy z Delphi. Po wszystkim postanowiłem pojechać autem więcej niż 125 i dochodząc do 120 km/h auto zgasło. Po zjechaniu na pobocze odpaliło bez problemu. Ponownie je podłączyłem pod komputer i tym razem pokazało błędy: P1211 i P0251. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Dodam, że auto zbiera się jak zawsze, nie ma dziur i można je kręcić do 5000 obrotów. Jeżeli chodzi o wtryskiwacze (końcówki i zaworki), pompa, czyszczenie zbiornika itd. było to robione przy 210k km i na wszystko są papiery, a teraz auto ma 290k km i takie problemy. Od początku tankowałem na Orlenie, także paliwo raczej pewne. Dodatkowo wykonałem próbę przelewową 4 min na wolnych i wyszło następująco: 32ml/18ml/21ml/22ml. Ponadto wymieniłem filtr paliwa i po zlaniu tego co było w środku i rozbebeszeniu środka nie zauważyłem śladów opiłków. Przejrzałem inne tematy ale nie znalazłem takiej zmienności w wyświetlanych błędach. Nie wiem czy to układ wtryskowy czy jakiś czujnik, bo auto normalnie jeździ ale powyżej 120-125 kaput. Ostatnio edytowane przez Lukasz-26 ; 08-08-2019 o 20:13 |
08-08-2019, 20:25 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Witaj.
Próba przelewowa pokazała, że jeden wtrysk odbiega od pozostałych (32ml) i stąd blędy ciśnienia (p1211 p0251) i to pewnie Twój problem ... |
09-08-2019, 08:41 | #3 | |
ford::amateur
Imię: Krzychu
Zarejestrowany: 08-08-2019
Model: Mondeo MK3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 2
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Cytat:
|
|
09-08-2019, 10:44 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
raczej będzie to problem z wtryskami a dokładniej z tym pierwszym... niestety. 80kkm to już trochę jest nalotu bądź co bądź.
|
10-08-2019, 07:57 | #5 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 04-04-2008
Skąd: Tarnobrzeg
Model: Mondeo Kombi Ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2001/2002
Postów: 471
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Cytat:
|
|
10-08-2019, 13:54 | #6 |
ford::professional
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Naprawdę myślicie że jeden przelew na poziomie 32 ml może zakłócić ciśnienie na listwie? Po prostu pompa słaba i tyle jest. Widziałem przelewy 4 x 60 ml i pompa dawała sobie wyśmienicie radę.
|
10-08-2019, 20:46 | #7 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Cytat:
Ja miałem kiedyś kłopoty z wolnymi obrotami, próbę przelewowej trzeba było przerwać, bo już po jednej minucie paliwo lało się na ziemię strumykiem z jednego zbiorniczka. Ale pompa była świeżo po regeneracji. Układ nie wchodził w tryb awaryjny, błędów nie było. Twoje wyniki próby przelewowej wcale nie są jakieś fatalnie złe, są... niezłe. Przy sprawnej pompie jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km przed nimi. Moim zdaniem pompa się skończyła. Piszesz, że masz papiery na wszystkie naprawy. Jakie masz papiery na naprawę pompy? Ja - kiedy oddaję pompę do regeneracji - otrzymuję cztery strony A4 wydruków z testów pompy na boschowskim ESI-tronicu, przed i po naprawie, z podanym numerem pompy, datą i godziną testów. W różnych stanach/obciążeniach pompy - tak jak wymaga to instrukcja Delphi. I to są rzetelne papiery z regeneracji pompy. Choć jest cień szansy, że to może być coś innego, ale to tylko cień i lepiej się nie łudzić. Moim zdaniem trzeba wyjąć pompę i wysłać/oddać do dobrego autoryzowanego warsztatu. Koszt regeneracji pompy może wynieść ok. 2.000 zł plus wyjęcie, potem wsadzenie i odpalenie auta. Na wolnym rynku jest mnóstwo tańszych ofert regenerowanych pomp za zwrotem starej, ale ja nigdy na to nie idę. Tam gdzie robię pompy, mają one regularnie przebieg po naprawie rzędu 200 kkm.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-08-2019 o 20:50 |
|
10-08-2019, 20:51 | #8 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-12-2015
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK3 kombi
Silnik: 2.0 TDCI--2.2 TDCI
Rocznik: 2004--2006
Postów: 924
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Spójrz na błąd p1664 który zupełnie zdaje się zignorowales.
__________________
Jestem głupi ale każdego dnia staram się czegoś nauczyć. |
10-08-2019, 21:11 | #9 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,027
|
Odp: Błędy układu wtryskowego po awarii czujnika położenia wałka rozrządu
Cytat:
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-08-2019 o 21:18 |
|