|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-08-2019, 20:15 | #361 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Nie ma nikogo, kto by zmieniał po np. 20 kkm i podał jaki jest stan oleju. Czy to za wcześnie czy w sam raz. Więc jakiekolwiek interwały to gdybanie nas wszystkich użytkowników. Na zasadzie doradzają w internetach. Ale na jakiej podstawie to nikt nie wie.
Ja teraz zmieniałem przy 40kkm i zły nie był. Spokojnie 10kkm by zrobił. Tyle że czarny od proszku że sprzęgła. I tutaj może być pies pogrzebany. Jaki był poziom lepkości i inne specjalistyczne parametru ciężko stwierdzić bez badań w laboratorium rzecz jasna. Badanie było na oko jak zwykle. Nowy w palcach był podobny tylko czysty. Kolejna spróbuję przy 30kkm zrobić, zobaczymy. Ostatnio edytowane przez makinen ; 23-08-2019 o 20:22 |
23-08-2019, 20:22 | #362 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Na podstawie wieloletnich obserwacji użytkowników tego forum i specy od automatów.Interwał obecnie to 60 skracany przez forda ze 2 razy.Obserwacje i przeczucia używających-mówią żeby skrócić.Ewidentnie kultura pracy PS jest większa niż przy rzadszych zmianach.Czas życia niekoniecznie gdyż problemy uszkodzeń tej skrzyni raczej nie biorą się ze starego oleju.Getrag nawet chyba wydał sugerowane zlecenie 40-50.
Ostatnio edytowane przez Matych ; 23-08-2019 o 20:24 |
24-08-2019, 06:54 | #363 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2016
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0 tdci 150km, PS
Rocznik: 2016
Postów: 26
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Dzięki i za interwał i za serwis w katowicach :-)
|
24-08-2019, 09:36 | #364 |
ford::advanced
Imię: Kamil
Zarejestrowany: 08-06-2015
Skąd: GCH
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 TDCI 163KM oraz 2,0 TDCI 150>>180KM
Rocznik: 2012 oraz 2015
Postów: 219
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
W serwisie chyba jest napisane co 60 tyś wymiana.
|
24-08-2019, 09:59 | #365 |
ford::expert
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
PS to w samochodzie używanym wraz z kolejnymi właścicielami i zwiększającym się przebiegiem, to coraz większa niewiadoma.Ryzyko rośnie bo nie wiemy jak ktoś go traktował.Co innego w aucie nowym.Jedno jest pewne- awaryjność tej skrzyni jest na podobnym poziomie co u innych producentów 2 sprzęgłowych. Jeden z Kolegów bardzo fajnie napisał o PS i pozwolę sobie go zacytować, nie pamiętam kto ale zapisałem sobie jego tekst.
"W dieslach mk5 nadal jest 6DCT450 w benzynie zaś konstrukcja GM/Ford, PS z benzyn nie został wycofany ze względu na to że był zły ,tylko ze względu na koszta które poniósł ford współtworząc skrzynię wraz z GM właściwie udoskonalając ją , zwykły hydrokinetyk.Po 2013r część problemów z PS została usunięta , zmieniono interwały wymian płynów ,zalecając skrócenie ich o ile to możliwe do 40-50tyś to tylko zalecenie, zmieniono oprogramowanie skrzyni i ciągle się nad nim pracuje, w silnikach benzynowych wprowadzono blokadę programową obrotów itd. skrzynia jest dostosowana do 7tys. obr/min wytrzymuje maksymalnie 450Nm momentu, nie lubi ostrych startów z pod świateł jest w niej tłumik drgań z tworzywa sztucznego który potrafi pękać, potem pękają sprężyny i idzie lawina awaria sprzęgieł ich obudowy mocne opiłkowanie itd. Sama w sobie nie jest tragedią jej konstrukcja pochodzi z lat 80 ubiegłego została skonstruowana na potrzeby Porsche 959 po czym projekt rozwoju porzucono ze względu na koszta, i niepopularność gdyż w tamtym czasie dominowały skrzynie ze sprzęgłem hydrokinetycznym, żadna skrzynia automatyczna nie jest bezawaryjna i tania w naprawie a wynika to tylko z tego że jest to niski procent rynku, tylko w Polsce i krajach podobnych uważa się skrzynie automatyczne za jakiś wynalazek i niepotrzebne koszta, dla mnie sprawa jest prosta jak cię nie stać i boisz się tego typu skrzyni nie kupuj. Z tego co wiem dopracowano jedynie materiał (tworzywo sztuczne) ,aby było bardziej odporne na moment, ale ile w tym prawdy tak na prawdę tego nie wiemy, a wszystko cała lawina zaczyna się właśnie w tym miejscu, ponieważ cały ten tłumik drgań przesuwa się na obudowie sprzęgła w raz ze sprężynami gdy pęknie sprężyny zaczynają ścierać obudowę powstają zadziorki bardzo niewielkie i obfite opiłkowanie. Po czym sprężyny opierają się o sprężyny i pękają bo nie ma separatora ,a wszytki te drobiny rozwalają okładziny cierne na tarczach sprzęgieł , Sama konstrukcja skrzyni pozostała taka sama, nie ma żadnej nowej serwisówki ani procedur.Firma Getrag nie podaje konkretnych zmian jakie prowadziła , ta skrzynia siedzi również w Volvo od 2008r i o dziwo nie sprawia tylu problemów co w fordach , aczkolwiek największe problemy sprawiają suche skrzynie w focusach i fiestach , w Australii był nawet zbiorowy proces przeciwko ford motor , właściciele mieli naprawiane auta ,a nawet mogli żądać zwrotu samochodów, ford zapłacił potężną karę w mln. dolarów.Getrag zaleca wymianę płynów w skrzyniach co 30tyś mil czyli jakieś 48tyś km, aktualnie wyszło najnowsze oprogramowanie w kwietniu, cała zabawa w dwu sprzęgłowe skrzynie każdemu producentowi znosi sen z powiek, awaryjność tych skrzyń stoi na akceptowalnym poziomie czy to DSG czy to DCT czy też PS w każdej z nich najważniejszy jest serwis i użytkownik, jak na razie faktycznie sprawa z MK5 wydaje się spokojniejsza jakby awaryjność faktycznie spadła cały czas obserwuję temat i szczerze jeszcze nie widziałęm MK5 z rozpierdzielonym PS. Bump: PS to w samochodzie używanym wraz z kolejnymi właścicielami i zwiększającym się przebiegiem, to coraz większa niewiadoma.Ryzyko rośnie bo nie wiemy jak ktoś go traktował.Co innego w aucie nowym.Jedno jest pewne- awaryjność tej skrzyni jest na podobnym poziomie co u innych producentów 2 sprzęgłowych. Jeden z Kolegów bardzo fajnie napisał o PS i pozwolę sobie go zacytować, nie pamiętam kto ale zapisałem sobie jego tekst. "W dieslach mk5 nadal jest 6DCT450 w benzynie zaś konstrukcja GM/Ford, PS z benzyn nie został wycofany ze względu na to że był zły ,tylko ze względu na koszta które poniósł ford współtworząc skrzynię wraz z GM właściwie udoskonalając ją , zwykły hydrokinetyk.Po 2013r część problemów z PS została usunięta , zmieniono interwały wymian płynów ,zalecając skrócenie ich o ile to możliwe do 40-50tyś to tylko zalecenie, zmieniono oprogramowanie skrzyni i ciągle się nad nim pracuje, w silnikach benzynowych wprowadzono blokadę programową obrotów itd. skrzynia jest dostosowana do 7tys. obr/min wytrzymuje maksymalnie 450Nm momentu, nie lubi ostrych startów z pod świateł jest w niej tłumik drgań z tworzywa sztucznego który potrafi pękać, potem pękają sprężyny i idzie lawina awaria sprzęgieł ich obudowy mocne opiłkowanie itd. Sama w sobie nie jest tragedią jej konstrukcja pochodzi z lat 80 ubiegłego została skonstruowana na potrzeby Porsche 959 po czym projekt rozwoju porzucono ze względu na koszta, i niepopularność gdyż w tamtym czasie dominowały skrzynie ze sprzęgłem hydrokinetycznym, żadna skrzynia automatyczna nie jest bezawaryjna i tania w naprawie a wynika to tylko z tego że jest to niski procent rynku, tylko w Polsce i krajach podobnych uważa się skrzynie automatyczne za jakiś wynalazek i niepotrzebne koszta, dla mnie sprawa jest prosta jak cię nie stać i boisz się tego typu skrzyni nie kupuj. Z tego co wiem dopracowano jedynie materiał (tworzywo sztuczne) ,aby było bardziej odporne na moment, ale ile w tym prawdy tak na prawdę tego nie wiemy, a wszystko cała lawina zaczyna się właśnie w tym miejscu, ponieważ cały ten tłumik drgań przesuwa się na obudowie sprzęgła w raz ze sprężynami gdy pęknie sprężyny zaczynają ścierać obudowę powstają zadziorki bardzo niewielkie i obfite opiłkowanie. Po czym sprężyny opierają się o sprężyny i pękają bo nie ma separatora ,a wszytki te drobiny rozwalają okładziny cierne na tarczach sprzęgieł , Sama konstrukcja skrzyni pozostała taka sama, nie ma żadnej nowej serwisówki ani procedur.Firma Getrag nie podaje konkretnych zmian jakie prowadziła , ta skrzynia siedzi również w Volvo od 2008r i o dziwo nie sprawia tylu problemów co w fordach , aczkolwiek największe problemy sprawiają suche skrzynie w focusach i fiestach , w Australii był nawet zbiorowy proces przeciwko ford motor , właściciele mieli naprawiane auta ,a nawet mogli żądać zwrotu samochodów, ford zapłacił potężną karę w mln. dolarów.Getrag zaleca wymianę płynów w skrzyniach co 30tyś mil czyli jakieś 48tyś km, aktualnie wyszło najnowsze oprogramowanie w kwietniu, cała zabawa w dwu sprzęgłowe skrzynie każdemu producentowi znosi sen z powiek, awaryjność tych skrzyń stoi na akceptowalnym poziomie czy to DSG czy to DCT czy też PS w każdej z nich najważniejszy jest serwis i użytkownik, jak na razie faktycznie sprawa z MK5 wydaje się spokojniejsza jakby awaryjność faktycznie spadła cały czas obserwuję temat i szczerze jeszcze nie widziałęm MK5 z rozpierdzielonym PS. |
25-08-2019, 08:48 | #366 |
ford::beginner
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2016
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0 tdci 150km, PS
Rocznik: 2016
Postów: 26
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Rozumiem, że wymiana oleju tylko dynamiczna?
|
25-08-2019, 20:21 | #367 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 20-08-2019
Model: Mk2 rip
Silnik: 1.7
Rocznik: 1998
Postów: 1
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Tylko statyczna z tego co czytalem na forum.
|
25-08-2019, 20:29 | #368 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Ja bym powiedział, że obie są równorzędne. Dynamiczna nie jest na pewno lepsza. Za to droższa. Taki pomysł na krojenie frajerów.
|
26-08-2019, 22:00 | #369 | |
ford::average
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 183
|
Odp: Zmiana oleju w automatycznej skrzyni
Cytat:
Ja podczas regeneracji swojej skrzyni widziałem filtr wewnętrzny po 150k km i niestety wg mechanika nie był on drożny w żadnym stopniu przez ilość zanieczyszczeń. Dlatego też wymian oleju należy wg warsztatów i użytkowników przy tej skrzyni dokonywać do ok 40-45k km, a nie 60k km jak deklaruje producent. |
|
27-08-2019, 07:47 | #370 |
ford::specialist
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-01-2017
Skąd: Opole
Model: S-Max Powershift
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 682
|
Odp: Wymiana oleju w automatycznej skrzyni powershift
Może jednak masz trochę racji.
Tylko musiałaby być zrobiona płukanka. I teraz tak. Co do płukanek silnika to wiadomo jak to wygląda. Według mnie prawdziwe zanieczyszczenia nie są usuwane. Płukanka usuwa niewiele osadów. Jak dla mnie to jest jak z Calgonem w pralkach. Wielkie G to daje. To samo robi proszek do prania. |
|
Tagi |
automat skrzynia , s-max , skrzynia biegów , wymiana oleju |
|
|