Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-10-2017, 08:43   #111
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

zobacz czy olej silnikowy to nie masło a w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie pływają oka rosołowe

Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2017, 14:57   #112
Lukasz2525
ford::expert
 
Zarejestrowany: 29-12-2011
Model: Focus mk2 fl
Silnik: 2.0 Tdci 136 km
Rocznik: 2008
Postów: 2,611
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Pisałaś o tym stronę temu w tym temacie i dostałaś tam odpowiedzi.
Lukasz2525 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-10-2017, 15:26   #113
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Cytat:
Napisał Lukasz2525 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Myślę że ktoś zauważyłby brudny płyn chłodniczy, masło w oleju lub dymienie.
To nie są jedyne, i jedynie słuszne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-11-2018, 18:48   #114
grzegi87
ford::beginner
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 02-08-2017
Skąd: Twardogóra
Model: Smax
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 11
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Dolacze sie do tego tematu posiadam focusa mk2 1.8 tdci od paru tygodni.
Problem ciezko pali na zimno i dymi czuc nie przepalona rope.
Udalo sie ustalic w menu zegarow dtc blad e199 problem z czujnikiem. Widzi z rana 40 c przy 0 c a po nagrzaniu 96c z zegarow. W smaxie 1.8tdci aprawdzalem przy tej samej temp widzi - 13 . wypielem z focusa i wpialem na krotko do smax i widzial-10. Odpalil smax na tym czujniku bez problemu. Pytanie dlaczego widzi blad.

Bump: Przy zalaniu liqiu moly do baku gdzie bylo ropy okolo 15l ropy. Auto pali na strzala i zero dymu. Jak sie mix skonczyl wrocil problem.

Bump: Swiece byly wykrecone i sprawdzone na krotko sprawne ale dzis wymienione na nowe.
grzegi87 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-01-2019, 14:36   #115
kkkicaj
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-05-2018
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2010
Postów: 1
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Cześć,
Czy wymiana świec żarowych Tobie pomogła?
Mam podobny problem w silniku 1.8 TDCI 115km z odpaleniem w temperaturach poniżej 0*C. Napięcie na aku 12,5, świece żarowe sprawne (sprawdzona oporność), ciśnienie wtrysku ok (sprawdzone przez OBD), jedyne co zastanawia to temperatura silnika wg wskazań TESTu jest niższa o 15*C od otoczenia. Przy 0*C otoczenia na wyświetlaczu, na teście pokazuje -15*C, co raczej nie jest normalne, żeby silnik zachował taką temperaturę.
W takich warunkach silnik kręci i kręci i przy -3*C odpala po 10sek kręcenia.
Jak już odpali, gasze go i za drugim razem pali od strzału.
Myślicie, że wymiana czujnika temperatury silnika pomoże?
kkkicaj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-09-2019, 09:53   #116
exoryna
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 13-12-2009
Model: c-max
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1410
Postów: 325
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Witajcie. Wątek stary, ale chciałem zapytać czy nadal podtrzymywane jest, że czyszczenie z zewnątrz lub wymiana chłodnicy "wody" to recepta na skaczącą temp. silnika?
Pacjent to c-max 2007, 1.8 tdci.
__________________
pozdro!
exoryna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-09-2019, 20:34   #117
Irsob
ford::amateur
 
Imię: Ireneusz
Zarejestrowany: 01-01-2017
Skąd: Toruń
Model: Focus
Silnik: 1700
Rocznik: 2007
Postów: 1
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Witam, miałem bardzo podobne objawy opisane wcześniej w watku, skacząca temperatura, brak ogrzewania, długo nie wyłączający się wentylator. Wymiana pompy wody całkowicie rozwiązała problem
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez Irsob ; 17-09-2019 o 20:36
Irsob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-01-2020, 08:16   #118
kotekbury
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-04-2012
Model: Focus MK1
Silnik: 1,6 Zetec SE
Rocznik: 1998
Postów: 6
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

U mnie Zetec 1.6 faktycznie się gotował po dojściu do tych 124 - 126 stopni na wyświetlaczu (czyli koniec czerwonego pola na wskaźniku) i went się włączał więc pominę obszerną tematykę czujnika w głowicy itp. Silnik nigdy nie widział gazu.

Także walczyłem z tym różnymi metodami czyli : napełnianie i odpowietrzanie wg serwisówki (tzn przez napełnianie przez zasilanie nagrzewnicy i potem manewry z obrotami), odpowietrzenie przez zagotowanie i potem dłuższe przytrzymanie na 100-104 stopniach a następnie manewry z korkiem zbiorniczka (faktycznie silnik dociągał prawie litr płynu ze zbiorniczka), wyjęcie z termostatu zaworka, wstawienie termostatu 74 stopnie itp. Wszystko w najlepszym razie działało połowicznie - silnik do 130 km/h zachowywał się prawie poprawnie, po zdjęciu nogi z gazu gotuje się minutkę, potem OK, powyżej 140 km/h przegrzewanie permanentne. Najbardziej stabilne było użycie termostatu bez zaworka lub użycie termostatu 74 stopnie w połączeniu z odpowietrzaniem przez zagotowanie ale to obejście problemu.

Każdy mechanik którego pytałem oczywiście biegiem ściągałby głowicę (nie patrząc na brak klasycznych objawów padniętej uszczelki - nie ma masła na korkach, miękkie przewody, przedmuch nie pojawiałby się przy dużych obrotach tyko byłby permanentny ...). Grzebanie przy pompie wody także bez sensu bo ogrzewanie działa bez zarzutu czyli obieg jest OK.

I znalazłem FORD TECHNICAL SERVICE BULLETIN No.005/2001 (pdf w poście poniżej), w którym stoi jak byk że usterka MOŻE występować w silnikach Zetec SE 1,4 i 1,6 a poniżej jest sposób jej eliminacji tzn:
- wstawienie bypassu między przewodem wylotowym nagrzewnicy a wlotem chłodnicy, wymianę w razie potrzeby USZKODZONYCH (!) elementów układu chłodzenia (czyli zbiorniczka, korka, przewodu wentylacji głowicy), obowiązkowe wstawienie termostatu 74 stopnie i na koniec przeprowadzenie serwisowej operacji napełniania i odpowietrzania silnika.

Dam znać za kilka dni czy ta solucja coś dała i czy jest stabilna.

Ostatnio edytowane przez kotekbury ; 01-05-2021 o 03:31
kotekbury jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2020, 10:02   #119
kotekbury
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 07-04-2012
Model: Focus MK1
Silnik: 1,6 Zetec SE
Rocznik: 1998
Postów: 6
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Solucja udana (trochę czasu zeszło ale jest). Gdy wcześniej przy prędkości powyżej 140 km/h osiągał 126 stopni (czerwone pole wskaźnika) a potem się gotował, przy zdjęciu nogi z gazu także - teraz osiąga 96 stopni max (przy zdjęciu nogi z gazu przy tej prędkości - temperatura skacze do max 108 stopni).

Materiały - trójnik 16x16x16 - od gaziarza, trójnik 32x20x32 - od Skody Octavii (jedyny łatwo dostepny na A..o, właściwie powinien być 30x16x30 ale ciężko dostać - mój miał nieco za duże średnice i ciężko było wsunąć na wąż do chłodnicy, z wylot 20mm musiałem przejściówką zredukować do 16 mm). Trójniki muszą być do układu chłodzenia odporne na temperaturę - na włóknie szklanym, nie nadają się od węży do podlewania ogródka...
Do tego obowiązkowo termostat 74 stopnie. Do tego kawałek wężyka fi 20 i 30 cm wężyka fi 16. Przejściówka z fi 20 na fi 16 mm. No i odpowiednie opaski zaciskowe.

Biuletyn Forda w załączniku.
Po pobraniu zmien nazwy numerowanych części archiwów:
FOCUS TSB 2001-05_1.ZIP na FOCUS TSB 2001-05.Z01
FOCUS TSB 2001-05_2.ZIP na FOCUS TSB 2001-05.Z02
FOCUS TSB 2001-05_3.ZIP na FOCUS TSB 2001-05.Z03
I wtedy rozpakuje się poprawnie (na forum są straszne ograniczenia wielkości i nazw plików w załącznikach)
Załączone Pliki
Typ Pliku: zip FOCUS TSB 2001-05.zip (83.4 KB, 10 wyświetleń)
Typ Pliku: zip FOCUS TSB 2001-05_1.zip (90.0 KB, 5 wyświetleń)
Typ Pliku: zip FOCUS TSB 2001-05_2.zip (90.0 KB, 3 wyświetleń)
Typ Pliku: zip FOCUS TSB 2001-05_3.zip (90.0 KB, 3 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez kotekbury ; 01-05-2021 o 03:18 Powód: Dodanie zdjęcć
kotekbury jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-04-2023, 14:38   #120
mkbck
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 29-03-2022
Model: Grand C-Max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Postów: 2
Domyślnie Odp: przegrzewanie się silnika. czy to wina termostatu czy elektryki ?

Cześć,

trochę czasu minęło od ostatnich porad ale może jakimś cudem jeszcze ktoś odpisze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ford Grand C-Max 2013 rok. 1.6 TDCI , 115 km.

Mam wymienione dosłownie wszystko - tak mi się wydaje. Chłodnica, termostat, pompa wody, rozrząd, czujnik temp, korek od zbiorniczka. Był test uszczelki pod głowicą, był również użyty kontrast i nie stwierdzono wycieków w tym płynu do oleju itp.

Byłem u 4 mechaników i żaden nie ma pomysłu co to może być.

Temperatura zwykle w trasie trzyma 90 stopni. W mieście różnie to bywa... z 90 na 70 stopni. Jak zwalniam czy skręcam to spada potem znowu rośnie i tak ciągle. Dziwnym objawem jeszcze jest to, że kiedy temperatura jest przekroczona około 110 stopni, samochód traci moc, z klimatyzacji leci lodowate powietrze. Po pewnym czasie lub często po redukcji biegu i przegazowaniu go następuje magiczne obniżenie temperatury a z klimatyzacji leci ciepłe powietrze.

Ostatnio układ został po raz kolejny odpowietrzony. Zostało wlane 3,5l płynu chłodzącego. Wentylator działa jak szalony bez względu na to czy dopiero ruszam czy już jestem w trasie.
Z temperaturą do tej pory nie mam pojęcia co się dzieje i co może być przyczyną. Jeśli ktoś ma pomysł to będę wdzięczny za sugestie
mkbck jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.