![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 | |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]() Cytat:
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK4 2013
Silnik: 2.0TDCI 163KM PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Wcześniej miałem ładowanie na poziomie 13.9V. Zmieniło się na 14.4V po wpięciu do obwodu powerbanka do zasilania rejestratora (tryb parkingowy, rejestracja 24/7). Już myślałem, że wypięcie wtyczki coś pomoże, i będę miał ładowanie 14.8-14.9, a tu d.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
FCP member
![]() Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
|
![]() Cytat:
- przy ładowaniu z BMS (wpięta wtyczka) komputer stara się zadać takie parametry ładowania, aby w jak najkrótszym przedziale czasu podładować akumulator i odłączyć ładowanie. Tak działa ten system. On nie ładuje akumulatora cały czas w trakcie pracy silnika, trochę to działa na zasadzie włącz/wyłącz, ale w dość dużych przedziałach czasu, zależnych od stylu jazdy i zapotrzebowania na prąd. - przy odłączonym systemie BMS (wypięta wtyczka) ładowanie odbywa się w sposób niemal ciągły i nie przy zadaniu maksymalnych parametrów ładowania - stąd niższe napięcie ładowania. Taki sposób ładowania jest zwyczajnie bezpieczniejszy dla akumulatora. W praktyce większość akumulatorów kwasowych powinno się ładować do napięcia 14,4 - 14,6V, wyższe napięcie powoduje gazowanie elektrolitu, dlatego jesteś w błędzie, że napięcie ładowania niemal 15V byłoby prawidłowe. Ze swojego doświadczenia mogę potwierdzić, że: - przy systemie BMS po 2 tygodniowym postoju auta wyraźnie trudniej jest mi go uruchomić. - po odłączeniu tego systemu kilka miesięcy temu pozostawienie auta nawet na ponad 3 tygodnie nie robi problemu z jego uruchomieniem. Zwyczajnie stopień naładowania akumulatora (wysycenia elektrolitu) jest znacznie lepsze niż przy ładowaniu z systemem BMS. Ot takie wnioski praktyczne.
__________________
Były: Ford Escort 1.3 1993 r., Mondeo MK3 kombi 1.8 duratec 2003 r. vel Czarnuch, Focus MK2 1.6 2009 r. najlepszy kompan na kręte drogi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
![]()
Czy Galaxy Mk3 (`09r) też to może mieć ?
bo wiecie jaki tam jest dostęp do aku żeby coś zobaczyć - zwłaszcza do minusowego zacisku który jest głęboko gdzieś przy grodzi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ford::average
![]() Imię: Tomek
Zarejestrowany: 26-05-2012
Skąd: Słupsk
Model: Mondeo MK4 2013
Silnik: 2.0TDCI 163KM PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 43
|
![]() Cytat:
Odnośnie ładowania bez BMSa to pamiętam, że w MK3 napięcie oscylowało koło 14.8V, dlatego myślałem, że do takiej wartości podskoczy w MK4 po wypięciu wtyczki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-04-2019
Model: Fusion
Silnik: 2.5
Rocznik: 2016
Postów: 10
|
![]()
Też walczę z tym inteligentnym systemem od pół roku. Na początku nie wiedziałem co się dzieje więc kupiłem nowy akumulator i ze dwa miesiące miałem spokój. Po około 2 miesiącach po przejechaniu kilometra wyskakiwał mi alarm "Charging System Service Now" i się zaczęły poszukiwania przyczyny i edukacja na forum Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zakupiłem złącze i forskana wyszło że aku naładowany w 48% więc naładowałem do pełna dałem mu odpocząć pomierzyłem napięcia 12.7v podpiełem klemy wyzerowałem system jako nowy aku i tak przez 3 tygodnie jeżdżąc do pracy 25 kil. w jedną stronę z wsadzonym w gniazdko zap. woltomierzem śledziłem co się dzieje z ładowaniem.Przez pierwsze 10-15 kil. ładowanie 14.5-14.8 gdzieś tak koło 20 kil ładowanie spada do 12.8-13.2. Co ciekawe aku z dnia nadzień ma coraz mniejsze napięcie gdy spada do 12.1-12.3 v dostaję komunikat "Charging System Service Now". Więc powtarzam procedurę ładuję aku do pełna co już mam dość bo adaptacja ustawienia skrzynia silnik i tak 3 tygodnie około spokój. Ciekawą rzecz ostatnio zauważyłem że gdy w dzień spada mi ładowanie na te 13.2 v i przełączę ze świateł dziennych (automat) na światła mijania ładowanie rośnie na 14,8 v i tak trzyma całą drogę, tylko ta pozycja bo włączanie klimy, grzanie szyby czy św. drogowe nic nie dają ładowanie podczas jaz. 13.2 v tylko mijania pobudzają ładowanie na 14.8v. Już tracę cierpliwość i szukam pomocy może ktoś coś może pomóc niech da znać co zrobić. Elektromechaników jest w moim mieście jak na lekarstwo i do tego to słabych. Jest serwis Forda ale to zostawię na później bo auto z USA mogą mnie nie przyjąć.
|
![]() |
![]() |