|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-09-2019, 13:33 | #1511 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,725
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Dokładnie o to mi chodziło, salon to wizytówka marki. Dla mnie ma znaczenie, czy mogę spokojnie obejrzeć auto otwierając szeroko drzwi, czy muszę uważać na innego klienta siedzącego przy biurku przed handlowcem, bo uderzę go drzwiami. Ważna jest dla mnie możliwość otworzenia bagażnika, a nie tak, że się nie da bo 10cm dalej stoi kolejne auto.
Odnosząc się jeszcze do obiektywności (subiektywności) w kwestii jakości materiałów, to ja wolę wstawki nawet udające aluminium, czy karbon, które muszą być twarde, niż wielkie połacie czarnego, miękkiego plastiku. Pomijam, że w Ceedzie też jest sporo twardego plastiku i wizualnie nawet więcej tego udającego aluminium. Tak wiem jakie są fotele w GT, bo znajomy ma - alcantara plus sztuczna skóra. Kia wprowadzając wersję GT chciała wejść do klasy kompaktowych hot-hatch-y, więc skoro tak, to trzeba ją porównywać z Focusem ST, a nie z wersją cywilną. Oczywiście parametry silnika wskazują co innego, to tylko 20KM więcej i w momencie wprowadzenia kilka lat temu nawet mniej Nm niż cywilny Focus lub nawet C-max... Aktualna generacja GT jest dokładnie identyczna. Obie marki maja inną politykę, bo w Kii najwyższa wersja to GT-line, której odpowiada Fordowskie ST-line. Z tą różnicą, że ST-line jest pozycjonowane co najwyżej podobnie jak Titanium, a realnie ma gorsze wyposażenie, za to lepszy wygląd. Najwyższą wersją w Fordzie jest Vignale, które wychodzi nawet taniej niż kolega powyżej opisał Ceeda. Pisał tu chyba ktoś o Active Vignale. Przewagi w jakości nie ma co omawiać. Co do cyfrowych zegarów, to dostała je nowa Puma, dostanie też nowa Kuga, więc w Focusie pojawią się pewnie chwilę po nowym roku. Poza tym ile osób realnie je chce? To jest coś w stylu fajnie mieć jako bajer. Brat w Audi nawet chowa ekran centralny, żeby nie przeszkadzał podczas jazdy. Niektórzy widać lubią jak im świeci 10 ekranów. A co do palety silnikowej i cen, to zobaczymy po nowym roku jak będzie, bo limity mają wszyscy takie same. Cytat:
Ostatnio edytowane przez boncio ; 11-09-2019 o 13:51 |
|
11-09-2019, 13:37 | #1512 | |||||
ford::advanced
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: a
Silnik: a
Rocznik: a
Postów: 230
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
Cytat:
Poza tym czy to przypadkiem nie na tym forum użytkownicy Focusa (po długiej eksploatacji) narzekali na dziwne stuki manualu (chyba przy przełączaniu między 1 na 2) i odsyłanie ich z kwitkiem przez ASO? Cytat:
Cytat:
Bump: Cytat:
W Kii po rabatach za niewiele ponad 100 tysięcy mam 200-konnego Ceeda GT w manualu w niemal full opcji (nawet z panoramą, chyba jedynie bez pakietu bezpieczeństwa). W Fordzie mam zaledwie Focusa ST-Lina z lichym (w porównaniu do Ceeda) 1.5 150KM na który trzeba czekać ponad pół roku (i który niebawem będzie zastąpiony przez jeszcze słabsze hybrydowe 1.0) z ledwie kilkoma dodatkami (o panoramie można zapomnieć - może to i dobrze bo w Focusie podobno przeraźliwie skrzypi). Pomijając już różnicę w mocy, jakość kabiny między GT a ST-Line dzieli przepaść. Dużo droższe Vignale różni się tylko niewielkim skórzanym dodatkiem na tunelu środkowym. Poza tym to dalej taki sam, twardy i plastikowy Focus. Jeśli ktoś dalej twierdzi, że wnętrze Focusa nie jest jednym ze słabszych w klasie, to dalsza rozmowa chyba nie ma najmniejszego sensu. Paskudnie twardy panel od klimy, ogromne plastikowe nawiewy, niski tunel środkowy, niewielki podłokietniczek, doklejony ekran multimedialny o wątpliwej stylistyce (obły kształt, grube ramki, itd.) - tego naprawdę nie da się obronić. Powtórzę... Wejdę do Golfa, 308 czy Ceeda i widzę kilkuletnie BMW. Wejdę do Focusa i widzę Up'a, Polo, Ibizę, Scalę. A multimedia kojarzą mi się z czymś takim: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie twierdzę, że wielkość parkingu nie ma absolutnie znaczenia, tylko że branie pod uwagę tego aspektu przy wyborze marki jest po prostu śmieszne. Serio ktoś kupiłby gorszy, droższy i bardziej awaryjny samochód, "bo pod salonem łatwiej zaparkować"? Ostatnio edytowane przez vegeciak ; 11-09-2019 o 13:39 |
|||||
11-09-2019, 14:25 | #1513 | ||||
ford::specialist
Zarejestrowany: 16-01-2019
Skąd: Brzostek/Tarnów
Model: Focus Active M6 MK4 2019.75
Silnik: 1.5 EcoBlue 120KM
Rocznik: 2019
Postów: 871
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ja pisałem w kontekście obydwu aut (były relacje na forum - bodaj użytkownicy MK3). Sam zresztą widziałem jak instruktor jazdy, przywalił swoimi drzwiami bardzo mocno w sąsiednie auto i nie było wgniotek tylko z pół metra mocnych rys... Ostatnio edytowane przez tryhp3 ; 12-09-2019 o 07:22 |
||||
11-09-2019, 17:36 | #1514 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 15-04-2019
Skąd: Lublin
Model: Focus Active HB
Silnik: 1.5 EB 150KM M6
Rocznik: 2019
Postów: 377
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
"The 1.4-litre turbo is also available with a dual clutch auto: a transmission we’d steer clear of. The extra £1,100 buys you a laggy ‘box which slurs lazily away from the line and flares up the revs with excessive clutch slip. The manual alternative is better, but a clunky, occasionally obstructive shift means even this doesn’t trouble the best in the class." [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] "1.4 TGDI. We’d recommend the DCT automatic with this engine as it makes for a smoother driving experience. It’s easy to make some jerky gearchanges in the manual and feels a more refined fit as an automatic. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] O trybach jazdy odpisał już tryhp3. Na zegarach wirtualnych mi nie zależy, ale na elektrycznym bagażniku tak i wracam do punktu wyjścia, że wymaga zakupu najwyższej wersji XL. Door protector ma zastosowanie nie tylko jak parkujesz koło innego samochodu ale też np. koło ściany w podziemnym garażu marketu. Co do silnika 1.4 140KM użyłem skrótu myślowego. Biorąc pod uwagę Focusa chciałem 182KM w manualu ale w Active go nie ma, więc zamówiłem 1.5 150KM. Szukam lepszej alternatywy dlatego napisałem, że 140KM mnie nie przekonuje. Nie napisałem, że to zły silnik. 1.6 204KM w manualu ma właśnie koło 3200 obrotów przy 120KM/h [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (trzeba kliknąć w Full performance i na dole strony jest wykres) Z automatem przy tych obrotach jest prawie 150km/h. |
|
11-09-2019, 17:39 | #1515 | |
ford::advanced
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 08-07-2007
Skąd: Gorzów Wlkp
Model: Focus Active
Silnik: 1,5 PB 150 PS
Rocznik: 2019
Postów: 289
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
|
|
11-09-2019, 22:36 | #1516 | |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 16-02-2015
Skąd: Mazowsze
Model: Focus
Silnik: 1,0 125 KM
Rocznik: 2018
Postów: 35
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Cytat:
|
|
12-09-2019, 06:54 | #1517 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 20-07-2018
Skąd: Opole
Model: Focus MK3 Panther Black Metalik
Silnik: 1.0 EcoBoost 125 KM
Rocznik: 2012
Postów: 149
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Mam tak samo, żadnych śladów. I nigdy też nic się nie ułamało, a wcale nie jestem ostrożny.
|
12-09-2019, 07:54 | #1518 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,517
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Też mam od 5 lat w MK3 i nic się nie dzieje, nie raz mi te ranty uratowały pupę szczególnie w galeriach handlowych.. Teraz w MK4 również to dokupiłem. Vegeciak jak zwykle bajeczki powtarza nie sprawdzone, a sprawa prosta - jego ukochana kijanka w twardych faktach:
- gorsze prowadzenie od Foki - gorsze zabezpieczenie w wypadkach dla ludzi - brak możliwości wyłączenia bezkluczykowego dostępu - gorsze wyciszenie auta No ale najważniejsze że imitacje skóry ma wewnątrz lepsze i tablet ma więcej bajerów i szybciej chodzi niż w Foce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
12-09-2019, 10:28 | #1519 |
ford::advanced
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 01-04-2014
Skąd: Sosnowiec
Model: Focus cztery z kartonem mleka a był mondeusz cztery
Silnik: EB
Rocznik: 2018
Postów: 445
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Eee wy (i ja też) się nie znamy. Pamiętajcie, że tylko jeden user na tym forum ma rację. I wszyscy na świecie według jego koncepcji kupują auta. Więc jak tylko masz czelność myśleć i szukać auta według swoich, a nie jego kryteriów, to się nie znasz.
Przecież rozmowa z nim nie ma sensu. Ja szanuję, jego spojrzenie na auta, a on w ogóle nie dopuszcza myśli do siebie, że ktoś może szukać czegoś innego. |
12-09-2019, 11:02 | #1520 |
ford::professional
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,517
|
Odp: Oczekiwanie na odbiór, zmiany w specyfikacji zamówienia.
Najśmieszniejsze, że potrafi wmawiać ludziom, że kupili bubla, a sam promuje auto, którego też nie ma, a które jest bardziej niebezpieczne od Foki, gorzej się prowadzi i jest gorzej wyciszone. Trzy podstawowe elementy, a dwa pierwsze z nich na starcie powinny skreślić od razu ten wybór (bezpieczeństwo podróżnych + prowadzenie). No ale może to pracownik kijanki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
|
|