![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#21 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
|
![]() Cytat:
Co do reszty - zdaje się komuś pomyliły się samochody benzynowe z tymi na olej napędowy???? Pompę paliwa w zbiorniku owszem słychać - ale w "benzynie". Co do reszty - bardzo proszę o wypowiadanie się po "odrobieniu lekcji co i jak jest w Fordzie". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
![]() Cytat:
Nawet taki laik jak ja orientuje się w kwestiach technicznych, wiec proszę nie wprowadzaj innych forumowiczów w błąd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ford::professional
![]() Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Irlandia
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci 161KM
Rocznik: 2008
Postów: 1,261
|
![]() Cytat:
W kudze (omawianym samochodzie) pompa w baku jest tylko przelewowa i nie zasila układu paliwowego, wystarczy tylko poczytać zanim się zacznie polemizować i oskarżać kogoś ze wprowadza w błąd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
|
![]() Cytat:
Ad rem - no to teraz ja mam uprzejmą prośbę: bardzo proszę o zademonstrowanie na filmie owego "tryskającego paliwa" z wężyka dolotowego do filtra paliwa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ponieważ jest pompa elektryczna w zbiorniku, więc nie ma żadnego niebezpieczeństwa zapowietrzenia układu paliwowego!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Prosimy więc o zademonstrowanie, że po przekręceniu zapłonu (podobno już wtedy owa pompka startuje...), z wężyka będzie leciało paliwo. Nie musi być dużo/długo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy tak ze 2-3 sek. do jakiegoś słoika... Ustawionego tak by było widać rodzaj silnika... Zero problemu w wykonaniu pokazu: 3 śruby i ktoś do włączenia zapłonu w aucie na owe 2-3 sek. Czekamy z niecierpliwością na filmik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
![]() Cytat:
Jeśli to tylko przelewowa, to w kudze jest elektryczna pompa przy silniku? Bo mechaniczna będzie działać tylko razem z pracującym silnikiem. Filtr wymieniałem ok. miesiąc temu, więc dobrze pamiętam. Filtr nowy i pusty. Pompa CR też pusta (pisałem już wcześniej). Zalałem paliwo strzykawką przez górny otwór w filtrze. Kilka razy naciskałem POWER (bez uruchamiania silnika). Pompa tłoczyła bardzo mocno paliwo, przewody aż drżały i widać było pęcherzyki powietrza, które po kilku przepompowaniach zniknęły. Silnik uruchomił się dopiero po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem. Instrukcja do Kugi strona 131: WYCZERPANIE SIĘ PALIWA Unikaj całkowitego wyczerpania paliwa, ponieważ może to mieć niekorzystny wpływ na elementy zespołu napędowego. W razie wyczerpania paliwa: • Po zatankowaniu może być konieczne kilkukrotne wyłączenie i włączenie zapłonu, aby układ paliwowy mógł przetłoczyć paliwo ze zbiornika do silnika. Czas ponownego uruchamiania będzie o kilka sekund dłuższy niż normalnie. W samochodach bez kluczyka zapłonu po prostu uruchom silnik. Rozruch potrwa dłużej niż zazwyczaj. • Normalnie wystarczy dodać 1 galon (4,6 l) paliwa, by uruchomić silnik. Jeśli pojazd znajduje się na stromej pochyłości, konieczne może być wlanie więcej niż 1 galonu (4,6 l). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
FCP member
![]() Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
|
![]() Cytat:
Mieszanie jej z Kugą MK2 (wskazana instrukcja...) oznacza tylko, że coś słabo z orientacją... W silniku DW10F (taka "drobna" różnica w oznaczeniu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) wtyczka grzałki w filtrze ma TRZY piny zamiast DWÓCH jak w DW10C i grzałka zintegrowana jest z elementem mierzącym jej sprawność - w tym przypadku sterownik silnika "wie" o odpięciu albo przepaleniu się grzałki. Czy gasi czy nie w takiej sytuacji silnik - to oddzielna sprawa. Odpowiedni schemat w załączeniu. Trzeba było sobie założyć wątek o silniku 2.0TDCi DW10F w Kudze MK2 - i wtedy dyskutować do upadłego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zamiast wprowadzać zamieszanie w dyskusji o zupełnie innym przypadku!!! Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-10-2019 o 17:28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 27-09-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 97
|
![]()
U mnie wtyczka podgrzewacza wygląda ok. Wymieniłem dzisiaj oringi w przewodzie (wlot i wylot z filtra) oraz w odpowietrzniku ale bez zmian. Nadal powietrze jest w wężyku a silnik chodzi puki co normalnie. Zastanawiam się czy gaśnięcie nie jest spowodowane inną przyczyną niż trochę powietrza w paliwie ponieważ na pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik i wpuściłem sporo powietrza, a silnik nawet się nie zająknął. Kumpel miał podobny problem w CRV i okazało się, że padł mu czujnik ciśnienia w szynie CR. Czy jest w Kudze taki czujnik? Może w tym kierunku poszukać.
Zauważyłem jeszcze, że przy otwarciu wlewu paliwa jest taki odgłos zasysania powietrza jakby w baku było podciśnienie albo nadciśnienie - dokładnie nie wiem w którą stronę. Czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić u siebie czy paliwo idzie z powietrzem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez emerzet74 ; 29-10-2019 o 21:55 |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
|
![]() Cytat:
20190928_115903_resized.jpg Na fotce widać jak bardzo to g... jest spalone. Później zarobiłem nowy przewód i przylutowałem na stałe do pindoli w gnieździe. Nie ma prawa się tam iskrzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Fajnie, że masz dokumentację techniczną. Bump: emerzet74 czy na komputerze widać jakieś błędy? Zapewne to jakaś pierdoła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kiedyś miałem podobny problem w tucsonie. Silnik nie gasł ale trudniej zapalał oraz wchodził w tryb awaryjny. Przyczyna prozaiczna: zapchany filtr powietrza. Dodatkowo zrobiłem czyszczenie czujnika przepływu powietrza oraz zaworu egr. Jak ręką odjął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Inna, podobną historie miał kolega z mondkiem. Powietrze dostawało się do przewodu paliwowego przez mikropękniecie. Auto diagnozowało kilku mechaników. Żaden nie mógł trafić co jest. Kolega sam uporał się z problemem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ford::amateur
![]() Imię: Daniel
Zarejestrowany: 16-03-2024
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 5
|
![]()
Witam
Wymieniłem obudowę filtra paliwa wraz z nowym filtrem i uszczelką, przewód zasilający filtra paliwa, przewód od filtra do pompy oraz cały przewód powrotny. Problem z pęcherzykami cały czas jest taki sam jak w podlinkowanym filmiku. Ktoś wie, co jeszcze może to powodować? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ford::average
![]() Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
|
![]()
Fordy wymagają odpowietrzenia filtra paliwa. W przezroczystym wężu nie może być żadnych bąbelków.
Samo się nie przepcha. Zapowietrzony przewód skutkuje niemożnością rozwinięcia pełnej mocy czyli np ograniczonej prędkości autostradowej do 160, możliwe będzie również gaśnięcie silnika przy kilkukrotnym daniu w palnik przy przysłowiowym ściganiu z pod świateł. Potem silnik odpala bezproblemowo bo przy rozruchu zapotrzebowanie na paliwo jest niewielkie. |
![]() |
![]() |