Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Kuga
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-10-2019, 13:12   #21
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
... nie masz racji.
....
"Tykanie" dopuszczam jedynie u kompetentnych.
Co do reszty - zdaje się komuś pomyliły się samochody benzynowe z tymi na olej napędowy????
Pompę paliwa w zbiorniku owszem słychać - ale w "benzynie".
Co do reszty - bardzo proszę o wypowiadanie się po "odrobieniu lekcji co i jak jest w Fordzie".

tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 13:31   #22
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
"Tykanie" dopuszczam jedynie u kompetentnych.
Co do reszty - zdaje się komuś pomyliły się samochody benzynowe z tymi na olej napędowy????
Pompę paliwa w zbiorniku owszem słychać - ale w "benzynie".
Co do reszty - bardzo proszę o wypowiadanie się po "odrobieniu lekcji co i jak jest w Fordzie".
Z jakiego auta to jest wyjęte? kuga-ii-ppaliwa.jpg

Nawet taki laik jak ja orientuje się w kwestiach technicznych, wiec proszę nie wprowadzaj innych forumowiczów w błąd.
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 13:54   #23
yaris1
ford::professional
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 03-04-2013
Skąd: Irlandia
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci 161KM
Rocznik: 2008
Postów: 1,261
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z jakiego auta to jest wyjęte? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Nawet taki laik jak ja orientuje się w kwestiach technicznych, wiec proszę nie wprowadzaj innych forumowiczów w błąd.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] ma rację i nie kłuć się.
W kudze (omawianym samochodzie) pompa w baku jest tylko przelewowa i nie zasila układu paliwowego, wystarczy tylko poczytać zanim się zacznie polemizować i oskarżać kogoś ze wprowadza w błąd.
yaris1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 13:58   #24
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z jakiego auta to jest wyjęte? ...
Nawet taki laik jak ja orientuje się w kwestiach technicznych...
Będzie widać numer części to podam co to jest i z jakiego auta jest to wyjęte.
Ad rem - no to teraz ja mam uprzejmą prośbę: bardzo proszę o zademonstrowanie na filmie owego "tryskającego paliwa" z wężyka dolotowego do filtra paliwa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ponieważ jest pompa elektryczna w zbiorniku, więc nie ma żadnego niebezpieczeństwa zapowietrzenia układu paliwowego!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Prosimy więc o zademonstrowanie, że po przekręceniu zapłonu (podobno już wtedy owa pompka startuje...), z wężyka będzie leciało paliwo. Nie musi być dużo/długo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy tak ze 2-3 sek. do jakiegoś słoika... Ustawionego tak by było widać rodzaj silnika...

Zero problemu w wykonaniu pokazu: 3 śruby i ktoś do włączenia zapłonu w aucie na owe 2-3 sek.

Czekamy z niecierpliwością na filmik...
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 14:59   #25
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Będzie widać numer części to podam co to jest i z jakiego auta jest to wyjęte.
Ad rem - no to teraz ja mam uprzejmą prośbę: bardzo proszę o zademonstrowanie na filmie owego "tryskającego paliwa" z wężyka dolotowego do filtra paliwa.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ponieważ jest pompa elektryczna w zbiorniku, więc nie ma żadnego niebezpieczeństwa zapowietrzenia układu paliwowego!Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Prosimy więc o zademonstrowanie, że po przekręceniu zapłonu (podobno już wtedy owa pompka startuje...), z wężyka będzie leciało paliwo. Nie musi być dużo/długo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wystarczy tak ze 2-3 sek. do jakiegoś słoika... Ustawionego tak by było widać rodzaj silnika...

Zero problemu w wykonaniu pokazu: 3 śruby i ktoś do włączenia zapłonu w aucie na owe 2-3 sek.

Czekamy z niecierpliwością na filmik...
Nie będę się upierał ale w necie sprzedają pompy paliwa do diesla np. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jeśli to tylko przelewowa, to w kudze jest elektryczna pompa przy silniku? Bo mechaniczna będzie działać tylko razem z pracującym silnikiem.
Filtr wymieniałem ok. miesiąc temu, więc dobrze pamiętam. Filtr nowy i pusty. Pompa CR też pusta (pisałem już wcześniej). Zalałem paliwo strzykawką przez górny otwór w filtrze. Kilka razy naciskałem POWER (bez uruchamiania silnika). Pompa tłoczyła bardzo mocno paliwo, przewody aż drżały i widać było pęcherzyki powietrza, które po kilku przepompowaniach zniknęły. Silnik uruchomił się dopiero po kilkunastu sekundach kręcenia rozrusznikiem.

Instrukcja do Kugi strona 131:

WYCZERPANIE SIĘ PALIWA
Unikaj całkowitego wyczerpania paliwa,
ponieważ może to mieć niekorzystny
wpływ na elementy zespołu napędowego.
W razie wyczerpania paliwa:
• Po zatankowaniu może być konieczne
kilkukrotne wyłączenie i włączenie
zapłonu, aby układ paliwowy mógł
przetłoczyć paliwo ze zbiornika do
silnika. Czas ponownego uruchamiania
będzie o kilka sekund dłuższy niż
normalnie. W samochodach bez
kluczyka zapłonu po prostu uruchom
silnik. Rozruch potrwa dłużej niż
zazwyczaj.
• Normalnie wystarczy dodać 1 galon
(4,6 l) paliwa, by uruchomić silnik. Jeśli
pojazd znajduje się na stromej
pochyłości, konieczne może być wlanie
więcej niż 1 galonu (4,6 l).
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-10-2019, 17:03   #26
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,683
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał Rafik75 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....Instrukcja do Kugi strona 131:
...
Ciekawe ile razy jeszcze trzeba by było napisać, że dyskutujemy tu (patrz prefix!!!) o Kudze MK1 po zmianie silników 2.0TDCi na DW10C (czyli z lat 2010 - 2012).
Mieszanie jej z Kugą MK2 (wskazana instrukcja...) oznacza tylko, że coś słabo z orientacją...

W silniku DW10F (taka "drobna" różnica w oznaczeniu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) wtyczka grzałki w filtrze ma TRZY piny zamiast DWÓCH jak w DW10C i grzałka zintegrowana jest z elementem mierzącym jej sprawność - w tym przypadku sterownik silnika "wie" o odpięciu albo przepaleniu się grzałki. Czy gasi czy nie w takiej sytuacji silnik - to oddzielna sprawa.
Odpowiedni schemat w załączeniu.

Trzeba było sobie założyć wątek o silniku 2.0TDCi DW10F w Kudze MK2 - i wtedy dyskutować do upadłego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zamiast wprowadzać zamieszanie w dyskusji o zupełnie innym przypadku!!!
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DW10F.jpg (83.6 KB, 39 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-10-2019 o 17:28
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2019, 21:47   #27
emerzet74
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-09-2017
Model: Kuga
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 97
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

U mnie wtyczka podgrzewacza wygląda ok. Wymieniłem dzisiaj oringi w przewodzie (wlot i wylot z filtra) oraz w odpowietrzniku ale bez zmian. Nadal powietrze jest w wężyku a silnik chodzi puki co normalnie. Zastanawiam się czy gaśnięcie nie jest spowodowane inną przyczyną niż trochę powietrza w paliwie ponieważ na pracującym silniku odkręciłem odpowietrznik i wpuściłem sporo powietrza, a silnik nawet się nie zająknął. Kumpel miał podobny problem w CRV i okazało się, że padł mu czujnik ciśnienia w szynie CR. Czy jest w Kudze taki czujnik? Może w tym kierunku poszukać.
Zauważyłem jeszcze, że przy otwarciu wlewu paliwa jest taki odgłos zasysania powietrza jakby w baku było podciśnienie albo nadciśnienie - dokładnie nie wiem w którą stronę.

Czy któryś z kolegów mógłby sprawdzić u siebie czy paliwo idzie z powietrzem?

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

Ostatnio edytowane przez emerzet74 ; 29-10-2019 o 21:55
emerzet74 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-10-2019, 10:19   #28
Rafik75
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 02-08-2019
Skąd: nd
Model: Kuga II
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 36
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Cytat:
Napisał tedi_k Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

W silniku DW10F (taka "drobna" różnica w oznaczeniu...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) wtyczka grzałki w filtrze ma TRZY piny zamiast DWÓCH jak w DW10C i grzałka zintegrowana jest z elementem mierzącym jej sprawność - w tym przypadku sterownik silnika "wie" o odpięciu albo przepaleniu się grzałki. Czy gasi czy nie w takiej sytuacji silnik - to oddzielna sprawa.
Odpowiedni schemat w załączeniu.

Trzeba było sobie założyć wątek o silniku 2.0TDCi DW10F w Kudze MK2 - i wtedy dyskutować do upadłego. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zamiast wprowadzać zamieszanie w dyskusji o zupełnie innym przypadku!!!
No tak, pisałem od początku na bazie mojego auta mk2 2013, gdyż wtyczka ma bankowo dwa piny, jak w mk1.
20190928_115903_resized.jpg
Na fotce widać jak bardzo to g... jest spalone.
Później zarobiłem nowy przewód i przylutowałem na stałe do pindoli w gnieździe. Nie ma prawa się tam iskrzyć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Fajnie, że masz dokumentację techniczną.

Bump: emerzet74 czy na komputerze widać jakieś błędy? Zapewne to jakaś pierdoła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kiedyś miałem podobny problem w tucsonie. Silnik nie gasł ale trudniej zapalał oraz wchodził w tryb awaryjny. Przyczyna prozaiczna: zapchany filtr powietrza. Dodatkowo zrobiłem czyszczenie czujnika przepływu powietrza oraz zaworu egr. Jak ręką odjął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Inna, podobną historie miał kolega z mondkiem. Powietrze dostawało się do przewodu paliwowego przez mikropękniecie. Auto diagnozowało kilku mechaników. Żaden nie mógł trafić co jest. Kolega sam uporał się z problemem.
Rafik75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-06-2024, 12:41   #29
Danix
ford::amateur
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 16-03-2024
Model: Ford Kuga
Silnik: 2.0
Rocznik: 2010
Postów: 5
Domyślnie Powietrze w układzie paliwowym

Witam
Wymieniłem obudowę filtra paliwa wraz z nowym filtrem i uszczelką, przewód zasilający filtra paliwa, przewód od filtra do pompy oraz cały przewód powrotny. Problem z pęcherzykami cały czas jest taki sam jak w podlinkowanym filmiku.
Ktoś wie, co jeszcze może to powodować?

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Danix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-07-2024, 22:32   #30
N7h4k4lr
ford::average
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-05-2017
Skąd: Łódź
Model: FF II FL , Mdo mk4 FL
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2010, 2012
Postów: 184
Domyślnie Odp: Powietrze w paliwie.

Fordy wymagają odpowietrzenia filtra paliwa. W przezroczystym wężu nie może być żadnych bąbelków.
Samo się nie przepcha.
Zapowietrzony przewód skutkuje niemożnością rozwinięcia pełnej mocy czyli np ograniczonej prędkości autostradowej do 160, możliwe będzie również gaśnięcie silnika przy kilkukrotnym daniu w palnik przy przysłowiowym ściganiu z pod świateł. Potem silnik odpala bezproblemowo bo przy rozruchu zapotrzebowanie na paliwo jest niewielkie.
N7h4k4lr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
paliwo



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.