Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Skrzynie automatyczne
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-12-2019, 22:50   #1
Michal11041
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
Domyślnie Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Witam
Galaxy z 12r 290tys km. Olej zmieniany co 50tys. Od momentu zakupu auta czyli 50tys temu odczuwam szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N. Objaw taki jak w skrzyni manualnej gdy mamy uszkodzone koło dwumasowe. Czy to objaw uszkodzonego sprzęgła? Biegi zmienia płynnie i perfekcyjnie bez szarpniec. Jest jeszcze jeden objaw np przy zrzuceniu biegu podczas wyprzedzania obroty potrafią trochę zafalowac tak jak by się poślizgło sprzęgło i po sekundzie stabilizuje się. Spotkał ktoś się z takim problemem?

Michal11041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2019, 05:12   #2
Piasek80
ford::specialist
 
Avatar Piasek80
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Cytat:
Napisał Michal11041 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N
tzw. kopanie skrzyni. Objaw niskiego stanu oleju lub już zużycia całego zespołu
Cytat:
Napisał Michal11041 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
przy zrzuceniu biegu podczas wyprzedzania obroty potrafią trochę zafalowac tak jak by się poślizgło sprzęgło i po sekundzie stabilizuje się
jak wyżej: zbyt niski stan oleju w skrzyni lub już zużycie

Sprawdzić na początek poziom oleju w skrzyni, z tego co piszesz 50 przejechałeś od ostatniej wymiany także najlepiej od razu serwis olejowy skrzyni.
Piasek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-12-2019, 12:36   #3
Mikesz6461
ford::beginner
 
Avatar Mikesz6461
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-02-2012
Skąd: Strzelno
Model: Fusion-Mondeo
Silnik: 2.5 l
Rocznik: 2016 polift
Postów: 20
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Witaj Michal 11041! Robiłeś coś z tą skrzynią ( odczuwam szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N.). Jak coś ustalisz napisz ,też u mnie poszarpuje jak przełączam pomiędzy przełożeniami .
Mikesz6461 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-12-2019, 07:44   #4
Michal11041
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Cytat:
Napisał Mikesz6461 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witaj Michal 11041! Robiłeś coś z tą skrzynią ( odczuwam szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N.). Jak coś ustalisz napisz ,też u mnie poszarpuje jak przełączam pomiędzy przełożeniami .
Nic jeszcze nie robiłem. po świętach zmienię olej i filtr tak jak napisał kolega pasek80. Napiszę jak poszło
Michal11041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2020, 19:48   #5
skrap
ford::amateur
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 03-11-2019
Skąd: Pleszew
Model: titanium
Silnik: 2,0
Rocznik: 2009
Postów: 7
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Witam. Rozwiązałeś problem slizgania ? Mam podobny objaw.
skrap jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2020, 20:06   #6
Piasek80
ford::specialist
 
Avatar Piasek80
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Powiem Wam że trochę podziwiam beztroskę posiadaczy fordów z automatami. Pomijam % ludzi którzy to przypadkiem kupili i przy pierwszej awarii/problemach o tym się dowiadują ale większość nabywców jest raczej świadoma że ford z automatem to bomba z opóźnionym zapłonem gdzie naprawia się to poprzez wyrzucenie
i albo leczymy się z automatu ... albo z forda.
W każdej innej kompletacji to auta jak każde inne.
No jest jeszcze promil tych których awaria automatu jeszcze nie spotkała i pewnie nie spotka bo albo kupili to bardzo młode i w dobrym stanie albo jeżdżą tak mało że nie zdążą do awarii dojeździć.

Ostatnio edytowane przez Piasek80 ; 13-01-2020 o 20:09
Piasek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2020, 20:28   #7
skrap
ford::amateur
 
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 03-11-2019
Skąd: Pleszew
Model: titanium
Silnik: 2,0
Rocznik: 2009
Postów: 7
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

To prawda. Ja np . kupiłem przez przypadek powershifta dlatego , ze mialem udokumentowana naprawe na kwote ok 7500 zl rok do tylu i przebieg ok 20 tys km. (fantazja mnie poniosla) Pomyslalem, ze jak jest po remoncie za takie pieniadze to te 150 a juz napewno 100 tys przejedzie. (a wiadomo tyle nie zrobie) Nie wyobrazaem sobie remontu za takie pieniadze co 20 tys km ... mam nadzieje ze ford nie sprowadzi mnie brutalnie na ziemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a szarpania o ktorych pisalem ... nie zauwazylem przy kupnie bo nie mialem doczynienia z powershiftami, dopiero jak sie wjezdzilem to cos mi sie zaczelo nie podobac .
skrap jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2020, 09:09   #8
Piasek80
ford::specialist
 
Avatar Piasek80
 
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Ale to zawsze w praniu wychodzi. Słyszałem o paru przypadkach gdzie niemal agonalny stan automatu dało się zamaskować jakimś magicznym dodatkiem do oleju który (puki się skrzynia dobrze nie zagrzała) dość skutecznie maskował wszelkie jej niedomagania. A żeby się rozgrzała to przy obecnie panujących temperaturach ze 30-40km zrobić należy. Mało kto ma szansę choć połowę takiego przebiegu zrobić podczas jazdy próbnej, przeważnie ta ma miejsce dopiero w drodze powrotnej do domu kiedy i tak nie wychwycimy jakichś symptomów awarii bo ... nie mamy oglądu jak winna się prawidłowo zachowywać. Zęby zaczyna pokazywać 2-3 tyg po zakupie kiedy zaczynamy coraz więcej dziwnych jej zachowań wyłapywać i szukać odpowiedzi co to i czemu tak.
Cytat:
Napisał skrap Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mialem udokumentowana naprawe na kwote ok 7500 zl rok do tylu i przebieg ok 20 tys km
i podejrzewam że własnie na to sprzedany został. Miało być dobrze a wyszło jak zawsze, niewiele co przejechała i znowu się zaczęło dlatego najbezpieczniej było to pognać innemu na podkładkę mając papier że naprawiana.
Poza tym te naprawy... nie wiem czy na palcach jednej ręki dałoby radę policzyć liczbę warsztatów w PL które uczciwie robią skrzynie automatyczne. Lwia część to niestety reanimacje polegające głównie na umyciu, wyczyszczeniu, wymianie kilku standardowych elementów (bardzo często na inne używane ale jeszcze sprawne), złożenie, zalanie, wykasowanie błędów (a potem klienta) za naprawę główną skrzyni. Półświatek "czarnej magii" w którym nadal za statyczną wymianę 3L oleju padają stawki między 700 a 1000zł !! a najpowszechniejszą opinią jest: działa to nie dotykaj - nie działa to też już nie dotykaj

Ostatnio edytowane przez Piasek80 ; 14-01-2020 o 09:24
Piasek80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2020, 21:31   #9
Michal11041
ford::advanced
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
Domyślnie Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.

Skap olej już zmieniony. Zalałem MOTULa nie miałem jeszcze okazji jechać i przetestować w dłuższą drogę. Jutro wybieram się w trasę 600km i sprawdzę czy to była wina oleju.
Michal11041 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.