|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-12-2019, 22:50 | #1 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
|
Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Witam
Galaxy z 12r 290tys km. Olej zmieniany co 50tys. Od momentu zakupu auta czyli 50tys temu odczuwam szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N. Objaw taki jak w skrzyni manualnej gdy mamy uszkodzone koło dwumasowe. Czy to objaw uszkodzonego sprzęgła? Biegi zmienia płynnie i perfekcyjnie bez szarpniec. Jest jeszcze jeden objaw np przy zrzuceniu biegu podczas wyprzedzania obroty potrafią trochę zafalowac tak jak by się poślizgło sprzęgło i po sekundzie stabilizuje się. Spotkał ktoś się z takim problemem? |
21-12-2019, 05:12 | #2 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Cytat:
Cytat:
Sprawdzić na początek poziom oleju w skrzyni, z tego co piszesz 50 przejechałeś od ostatniej wymiany także najlepiej od razu serwis olejowy skrzyni. |
||
24-12-2019, 12:36 | #3 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 12-02-2012
Skąd: Strzelno
Model: Fusion-Mondeo
Silnik: 2.5 l
Rocznik: 2016 polift
Postów: 20
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Witaj Michal 11041! Robiłeś coś z tą skrzynią ( odczuwam szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P lub N.). Jak coś ustalisz napisz ,też u mnie poszarpuje jak przełączam pomiędzy przełożeniami .
|
26-12-2019, 07:44 | #4 | |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Cytat:
|
|
13-01-2020, 19:48 | #5 |
ford::amateur
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 03-11-2019
Skąd: Pleszew
Model: titanium
Silnik: 2,0
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Witam. Rozwiązałeś problem slizgania ? Mam podobny objaw.
|
13-01-2020, 20:06 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Powiem Wam że trochę podziwiam beztroskę posiadaczy fordów z automatami. Pomijam % ludzi którzy to przypadkiem kupili i przy pierwszej awarii/problemach o tym się dowiadują ale większość nabywców jest raczej świadoma że ford z automatem to bomba z opóźnionym zapłonem gdzie naprawia się to poprzez wyrzucenie
i albo leczymy się z automatu ... albo z forda. W każdej innej kompletacji to auta jak każde inne. No jest jeszcze promil tych których awaria automatu jeszcze nie spotkała i pewnie nie spotka bo albo kupili to bardzo młode i w dobrym stanie albo jeżdżą tak mało że nie zdążą do awarii dojeździć. Ostatnio edytowane przez Piasek80 ; 13-01-2020 o 20:09 |
13-01-2020, 20:28 | #7 |
ford::amateur
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 03-11-2019
Skąd: Pleszew
Model: titanium
Silnik: 2,0
Rocznik: 2009
Postów: 7
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
To prawda. Ja np . kupiłem przez przypadek powershifta dlatego , ze mialem udokumentowana naprawe na kwote ok 7500 zl rok do tylu i przebieg ok 20 tys km. (fantazja mnie poniosla) Pomyslalem, ze jak jest po remoncie za takie pieniadze to te 150 a juz napewno 100 tys przejedzie. (a wiadomo tyle nie zrobie) Nie wyobrazaem sobie remontu za takie pieniadze co 20 tys km ... mam nadzieje ze ford nie sprowadzi mnie brutalnie na ziemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a szarpania o ktorych pisalem ... nie zauwazylem przy kupnie bo nie mialem doczynienia z powershiftami, dopiero jak sie wjezdzilem to cos mi sie zaczelo nie podobac .
|
14-01-2020, 09:09 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-08-2009
Model: Galaxy Mk3
Silnik: 1.8TDCI 125KM
Rocznik: 2009
Postów: 698
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Ale to zawsze w praniu wychodzi. Słyszałem o paru przypadkach gdzie niemal agonalny stan automatu dało się zamaskować jakimś magicznym dodatkiem do oleju który (puki się skrzynia dobrze nie zagrzała) dość skutecznie maskował wszelkie jej niedomagania. A żeby się rozgrzała to przy obecnie panujących temperaturach ze 30-40km zrobić należy. Mało kto ma szansę choć połowę takiego przebiegu zrobić podczas jazdy próbnej, przeważnie ta ma miejsce dopiero w drodze powrotnej do domu kiedy i tak nie wychwycimy jakichś symptomów awarii bo ... nie mamy oglądu jak winna się prawidłowo zachowywać. Zęby zaczyna pokazywać 2-3 tyg po zakupie kiedy zaczynamy coraz więcej dziwnych jej zachowań wyłapywać i szukać odpowiedzi co to i czemu tak.
Cytat:
Poza tym te naprawy... nie wiem czy na palcach jednej ręki dałoby radę policzyć liczbę warsztatów w PL które uczciwie robią skrzynie automatyczne. Lwia część to niestety reanimacje polegające głównie na umyciu, wyczyszczeniu, wymianie kilku standardowych elementów (bardzo często na inne używane ale jeszcze sprawne), złożenie, zalanie, wykasowanie błędów (a potem klienta) za naprawę główną skrzyni. Półświatek "czarnej magii" w którym nadal za statyczną wymianę 3L oleju padają stawki między 700 a 1000zł !! a najpowszechniejszą opinią jest: działa to nie dotykaj - nie działa to też już nie dotykaj Ostatnio edytowane przez Piasek80 ; 14-01-2020 o 09:24 |
|
16-01-2020, 21:31 | #9 |
ford::advanced
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-12-2011
Skąd: Ełk
Model: GALAXY mk3 / SHARAN
Silnik: 2.0 163PS / 1,9 TDI 116PS
Rocznik: 2012 / 2002
Postów: 259
|
Odp: Szarpanie silnikiem przy zmianie z D lub R na P.
Skap olej już zmieniony. Zalałem MOTULa nie miałem jeszcze okazji jechać i przetestować w dłuższą drogę. Jutro wybieram się w trasę 600km i sprawdzę czy to była wina oleju.
|