![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#31 |
ford::amateur
![]() Imię: Igorro
Zarejestrowany: 23-11-2019
Skąd: GWE
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1,8 B
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
![]()
Dla przyszłych poszukiwaczy odpowiedzi na "piszczenie alternatora/alternator whine".
Jedynym słusznym i skutecznym rozwiązaniem, które sam zastosowałem, jest wykonanie wspólnego punktu masy dla radia i zasilania transmitera/modułu. Zrobiłem to tak, po wyjęciu radia (sony gen. 1) oraz ramki środkowej, dołożyłem zmodyfikowaną wiązkę (przedłużacz) quadlock 40pin, koszt ok. 35zł. Modyfikacje polegały na: 1. Dołożeniu dodatkowego gniazda zapalniczki, które podpięte jest pod +12v po zapłonie od radia. 2. Dołożeniu filtra przeciwzakłóceniowego na +12v po zapłonie od radia. 3. Pociągnięcie przewodów masy radia, dodatkowego gniazda zapalniczki oraz filtra w jedno miejsce - metalowa belka nad drążkiem zmiany biegów (focus c-max 2004). Piszczenie alternatora baardzo mocno zdredukowane. Praktycznie słyszalne dopiero powyżej 25 volume. Gniazdo zamocowałem w ramce środkowej tam gdzie włącznik podgrzewania fotela pasażera. Wpięty transmiter energy sistem bluetooth pro i po kablu minijack do wejścia aux radia. W ten sposob mam zestaw głośnomówiący, odtwarzacz mp3 i ładowarkę usb w jednym urządzeniu. Z transmisji fm nie korzystam bo dźwięk po kablu kest duuuużo lepszy. Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|