Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-02-2020, 14:53   #891
Michał22
ford::beginner
 
Avatar Michał22
 
Zarejestrowany: 16-11-2007
Skąd: Szczecin
Model: Ford Kuga
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2014
Postów: 37
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Witam, opowiem o swoich spostrzeżeniach po zmianie 140 na 164KM.
*
Miałem przyjemność wykonać taką usługę w swojej Kudze przy okazji mojej listopadowej wizyty w Stolicy.
*
Usługa, szybka, pewna i w miłej atmosferze.
*
Bezpośrednio po wykonaniu usługi miałem mieszane uczucie. Samochód jechał może lepiej ale szału nie było, różnicę było czuć ale bez przesady. No ale to w końcu tylko 23KM

Specjalnie sprawdziłem w tedy również kwestię spalania. I na szybko porównałem dwie trasy:

Trasa Szczecin – Warszawa (90% trasy na tempomacie 130 km/h) średnia prędkość z trasy 102 km/h. Spalanie z komputera pokładowego 8,1 l/100 km. Spalanie z tankowania 8,03 l/100 km.

Trasa Warszawa – Szczecin (90% trasy na tempomacie 130 km/h) średnia prędkość z trasy 103 km/h. Spalanie z komputera pokładowego ( i tu zaskoczenie) 6,8 l/100 km. Spalanie z tankowania ( i tu gorzej) 7,53 l/100 km.

Mimo różnic we wskazaniach to i tak z tankowania wyszło równo 0,5 l/100 km mniej.
*
Kontynuowałem obserwację dalej. Teraz jestem już ponad 6000 km po modyfikacji i normalnej eksploatacji i mogę wszystkim polecić taką zmianę. Z samochodem nic złego się nie dzieje a jeździ się lepiej. Zauważyłem już w normalnej eksploatacji że silnik dużo lepiej współpracuje z automatyczną skrzynią biegów i tu duży plus. Dodatkowo co najważniejsze jest dużo bardziej elastyczniejszy. W sprincie do setki różnicy nie ma żadnej za to przyspieszenie 50-100 jest bez porównania lepsze. Miejskie i poza miejskie wyprzedzanie jest dużo przyjemniejsze. To samo się dotyczy średniego spalania. Z wyliczeń z tankowania mogę powiedzie że spadło o średnio o ok. 0,3 l/100 km. Komputer nadal zaniża spalanie średnio o 0,3 l/100km ale to zawsze była norma. Dziwne że mocniejszy silnik pali mniej ale to może właśnie kwestia tej elastyczności. Silnik ciągnie lepiej o dołu i nie redukuje bez potrzeby.
*
Pozdrawiam i polecam.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Michał22 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2020, 20:00   #892
steffy007
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 17-02-2019
Skąd: okolice Puław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Metodą prób i błędów zmieniłem u siebie forscanem mapę ze 140 KM na 163 KM. Dostałem też potwierdzenie, że jeden z klubowiczów na podstawie mojego przepisu również zmienił moc. Na początek kilka uwag:
1. Nie potrafisz – nie bierz się za to.
2. Trzeba zrobić kopię zapasową w BCMii i zapisać ją na komputerze (będzie można wrócić do starych ustawień.
3. Akumulator musi być naładowany inaczej forscan odmówi współpracy. Podobnie laptop nie może w czasie zapisu modułów się wyłączyć bo autko może zapaść w wielki sen.
4. Trzy razy sprawdź zanim coś zrobisz.
Ja używałem kabla z aledrogo z przełącznikiem. Forscan najnowsza, pełna wersja. Dodatkowo w BCMii jest wiele innych możliwości (aktywacja modułu haka, tempomatu i wiele innych) ale trzeba te rzeczy mieć na pokładzie. Jedna zasada to zapis do pamięci głównej i zapasowej.
A teraz do rzeczy:
Wchodzimy w ikonkę procesora (BCMii). W BCMii zmiana w trybie inżynierskim (okienko u góry) opisu silnika na i4 2.0L diesel dw10 150/350 (są dwa takie jak nie jedno to drugie jest dobre – łatwo poznać bo będzie błąd sumy kontrolnej, którego nie można wykasować i ostrzeżenie serwis, ale spoko trzeba zmienić na drugi lub powrót do 140KM). W moim „esmaksie” nie pasował ten z pozycji 8E. Potem zapis do BCM i IPC (pamięć główna i zapasowa). Następnie PCM czyli nauka nowego zapisu. Na koniec kasowanie błędów. Dodatkowo zrobiłem jeszcze reset modułów (tam gdzie ikonka klucza).
To jest opis procedury, którą wykonałem i zadziałała. Proszę potraktować ją jako ciekawostkę. Wszelkie działania robisz na swoją odpowiedzialność.
steffy007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2020, 13:40   #893
kobrys
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2013
Skąd: Krosno
Model: Galaxy A8
Silnik: 2.0 EcoBlue 150km
Rocznik: 11.2018
Postów: 182
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a co z programowaniem esp?
kobrys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-02-2020, 16:21   #894
steffy007
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 17-02-2019
Skąd: okolice Puław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

W ESP ani w ABS nic nie zmieniałem ale jak ktoś może zrobić w forscanie zrzut bloków (z oryginalnego 163 KM) to poproszę.


Jeśli ktoś z sukcesem albo bez powtórzył procedurę to czekam na info na PW.

Nikt nawet nie spróbował? Nie wierzę.

Ostatnio edytowane przez steffy007 ; 02-03-2020 o 11:15
steffy007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-03-2020, 23:23   #895
steffy007
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 17-02-2019
Skąd: okolice Puław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Trochę rozbudowałem opis zmiany mapy 140KM na 163KM za pomocą forscana, żeby było łatwiej. Nie mam kiedy zrobić fotek bo trochę mi się zmienił grafik z wiadomych powodów.
Oprócz mojego smaxa mam na koncie dwa mondeo.
Nie opisuję jak skonfigurować forscana ponieważ na forum to jest i ja z tego korzystałem.
Po połączeniu, ikona procesora a jak pokażą się moduły to BCMii i play. Lewa góra w okienku tryb inżynierski (może być zaawansowany). Znajdź pole z oznaczeniem silnika i zmień typ silnika "I4 2,0l Diesel DW10c 136/140 ” na "I4 2,0l Diesel DW10 150/350 ”. Potem po prawej na dole przedostatni i ostatni pisz (moduł główny i zapas). U mnie były dwie wersje 150/350. Po jednej nie mogłem skasować błędów, po drugiej sukces.
Wychodzimy stopem z BCMii i wchodzimy w PCM inicjalizacja i nauka(jakiś taki opis). I znowu play. Będzie procedura. Jak się skończy to kasowanie błędów. Jak się nie skasują to drugie 150/350 i powtórka.
Potem ikona klucz i reset modułów ABS, BCMii oraz ESP.
Na efekt 163 koni trzeba trochę poczekać aż się komputer nauczy.
Jak trafię na dyżurze kolegę z Kugą 2012 to napiszę czy poszło.
steffy007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2020, 00:20   #896
tedi_k
FCP member
 
Avatar tedi_k
 
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 04-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 16,987
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Cytat:
Napisał steffy007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
....
Wychodzimy stopem z BCMii i wchodzimy w PCM inicjalizacja i nauka(jakiś taki opis). I znowu play. Będzie procedura. Jak się skończy to kasowanie błędów. Jak się nie skasują to drugie 150/350 i powtórka.
Potem ikona klucz i reset modułów ABS, BCMii oraz ESP.
Na efekt 163 koni trzeba trochę poczekać aż się komputer nauczy.
....
Przykro mi Kolego, ale to efekt "placebo".Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie ma zmiany mocy w DW10C bez zmiany nastaw pracy turbiny (wykonanej po "zaczytaniu" nowych ustawień do PCM). W przypadku DW10C nie jest potrzebne żadne "kodowanie ABS" (to jest zalecane w Mondeo MK5 dla DW10F), ale zmiana nastaw turbiny jest niezbędna.

Tak więc "trzeba dalej ćwiczyć"...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
tedi_k jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-03-2020, 00:38   #897
steffy007
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 17-02-2019
Skąd: okolice Puław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

To placebo działa. Czuć zmianę mocy. Może nie potrzeba u mnie ruszać turbiny? A o kodowaniu ABS nic nie pisałem. Dodatkowo to forum jest chyba dla użytkowników forda i powinno służyć wymianie informacji więc jeśli Kolego wiesz więcej to albo się podziel wiedzą albo nic nie pisz. Widzę, że większość odpowiedzi i porad ogranicza się do zaproszenia do siebie na płatną wizytę. A ja chcę zrobić to sam i nie zamierzam ukrywać jak to zrobiłem. Też kręcicie bo jeden mówi, że trzeba coś czarować z ABS, drugi, że ESP, teraz doszła turbina a jutro będzie programowanie wtryskiwaczy.
Dlatego proszę o sensowne odpowiedzi albo o przemilczenie. Ironiczne "trzeba dalej ćwiczyć" zostawię bez komentarza.

Ostatnio edytowane przez steffy007 ; 20-03-2020 o 10:57
steffy007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2020, 19:17   #898
amari
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-03-2008
Model: brak
Silnik: brak
Rocznik: 00
Postów: 5
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Cytat:
Napisał steffy007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dodatkowo to forum jest chyba dla użytkowników forda i powinno służyć wymianie informacji więc jeśli Kolego wiesz więcej to albo się podziel wiedzą albo nic nie pisz. Widzę, że większość odpowiedzi i porad ogranicza się do zaproszenia do siebie na płatną wizytę.
U mnie mondeo 2011, najnowszy forscan (2.3.31), zmiana trochę dłużej potrwała bo wolałem zrobić wszystkie możliwe kopie i przebrnąć przez "secondary bootloader" ale wszystko się udało tak jak opisałeś. Przejechałem się trochę, po tych resetach i inicjalizacjach pewnie trzeba trochę poczekać - różnicę na razie czuję tylko na wyższych prędkościach, ale możliwe że auto jeszcze trochę potrzebuje do adaptacji, bo podczas tej pierwszej przejażdżki to nawet wypalał mi dpf, co nieczęsto mi się zdarza zauważyć. A może tak jak pisze kolega Tedi-k zmiana to fake Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - tak czy siak warto sprawdzić.
Mam porównanie do 163konnego puga 508, który jest dużo dużo żwawszy, ale ciężko tak porównać dwa różne auta, szczególnie że mk4 w kombi to ciężka krowa.
Co do forum forda to musisz się przyzwyczaić, nic za darmo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Dzięki i pozdrawiam.
amari jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2020, 21:13   #899
steffy007
ford::beginner
 
Imię: Zbyszek
Zarejestrowany: 17-02-2019
Skąd: okolice Puław
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

Też miałem wrażenie, że na początku te dodatkowe kucyki nie przykładają się do pracy. Teraz po kilkuset kilometrach je czuć. Widocznie autko musi poprawić po swojemu nową mapę.
PZDR
steffy007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-03-2020, 22:28   #900
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: upgrade 2.0 tdci 140 do wersji 163 KM - DW10C

ale dajecie popalić, albo jest, albo nie ma, po zmianie mapy, efekt jest natychmiastowy... inna sprawa, że to tak znikoma różnica, aż trudno poczuć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Przeszukaj ten temat:

Zaawansowane wyszukiwanie

Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.