|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-03-2020, 19:38 | #1 |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 07-03-2020
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford Grand C Max
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Witajcie
Pacjent to świeżo sprowadzony ford grand c-max 2011r 2,0 tdci 140 KM, przebieg 250 tys. Rozgrzany na wyższych obrotach na biegu 4 i 5 potrafi dymić na jasno niebiesko. Jazda po mieście do 100 km/h do 2,5 tys obrotów dymienie nie występuje. Żadnych innych problemów z autem nie ma. Silnik równo pracuje, ma moc przyspiesza na każdym biegu, obroty nie falują wszystko gra. Proszę o informację od czego zacząć sprawdzanie co może być przyczyną. Gdzie w Trójmieście można się udać do fachowca od 2,0 tdci ze sprzetem diagnostycznym |
16-03-2020, 19:44 | #2 |
ford::expert
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 10-01-2011
Skąd: Niemcy - Paderborn
Model: Smax Titanium S
Silnik: 163KM
Rocznik: 2013
Postów: 4,946
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
po co kupowales? dobrze wiesz co to za oznaka.. mam nadzieje ze byl tani.
__________________
Sprawdz VIN - napisz maila! Auta z Niemiec, Ogledziny, pomoc w kupnie -> dzial uslugi-KLIK |
16-03-2020, 20:33 | #3 |
ford::beginner
Imię: Waldek
Zarejestrowany: 06-01-2020
Skąd: Stąd
Model: CMax
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Poszukaj silnika na olx
__________________
§23 |
17-03-2020, 18:47 | #4 |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-07-2018
Skąd: Nysa
Model: Cmax
Silnik: 2.0 diesel
Rocznik: 2013
Postów: 30
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Ile oleju wciąga sprawdzales
|
17-03-2020, 18:57 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 03-07-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2015
Postów: 317
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Głowica do zdjęcia i do wymiany uszczelniacze zaworów. Niby robota prosta, lecz tania nie jest. Bo to i rozrząd do wymiany , frezowanie głowicy , możliwe uszkodzenia zaworów no jest co robić. Zrobić trzeba próbę kompresji.
__________________
Przybywam ze Szczecina !!!!! |
23-03-2020, 19:25 | #6 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-07-2012
Skąd: EPGD
Model: Mondeo MK5 ST-Line
Silnik: 2,0 TDCi 150 KM (switch na 180)
Rocznik: 2016
Postów: 2
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - robiłem tu głowicę wraz z rozrządem w Grand C-Max 2013 1.6 TDCi. Auto jeździ już ponad rok. Póki co żadnych zastrzeżeń.
Na pewno tanio nie jest ale jest faktura, dwa lata gwarancji i - wydaje mi się - fachowa robota. Pan Leszek - właściciel - dość specyficzny, ale idzie dogadać się. |
24-03-2020, 09:55 | #7 |
ford::amateur
Imię: Robert
Zarejestrowany: 07-03-2020
Skąd: Trójmiasto
Model: Ford Grand C Max
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 3
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Dziękuje za wszystkie informacje a najbardziej za te rzeczowe i pomocne przy diagnozie.
Autko jest świeżo sprowadzone, ze względu na obecną sytuację na razie więcej stoi jak jeździ ale powoli spróbuję dojść do sedna problemu. Na razie wymienione wszystkie filtry i olej. (Ps: dojście i wymiana kabinowego filtra fatalna, dlatego naród niemiecki albo polski pośrednik wyczyścił wnękę ale filtra nie założył, tak było Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Auto podpięte pod komputer: układ paliwowy i wtryski bez zastrzeżeń, silnik równo i ładnie pracuje. DPF - zapełniony w 60 % czyli powoli mogą pojawić się problemy albo już dymienie oznacza wypalanie się filtra ale sądzę że wówczas było by na czarno... Jak sądzicie? |
24-03-2020, 10:11 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 12-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: s-max
Silnik: 2,0 duratec
Rocznik: 2007
Postów: 768
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Niebieski dym, na pewno nie oznacza wypalanie DPF. Jak dymi na niebiesko po rozgrzaniu, to raczej nic dobrego to nie wróży. Diagnozę widać gołym okiem i żaden interface diagostyczny tego nie wykryje. Sprawdzaj stan oleju lepiej
Ostatnio edytowane przez lotek ; 24-03-2020 o 10:14 |
24-03-2020, 14:09 | #9 |
ford::professional
Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
i płynu w zbiorniczku
|
24-03-2020, 16:03 | #10 | |
ford::specialist
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 08-02-2017
Skąd: Leszcz
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 ecobiust
Rocznik: 2011
Postów: 902
|
Odp: 2.0 tdci 140 KM rozgrzany dymi na niebiesko.
Cytat:
Pomiar kompresji z próbą olejową powinien coś powiedzieć. |
|