|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-01-2020, 15:36 | #1 |
ford::average
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 31-01-2016
Skąd: Lędziny
Model: C-MAX, Grand C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec HE, 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2004. 2015
Postów: 62
|
Dołożenie parktronika przód
Witam
Obecnie mam: - fabryczną instalację parktronika tył (4 czujniki), - dołożony zderzak przód z 6 czujnikami, - dołożony przycisk parktronik z autoparkowaniem, - zmieniony moduł sterowania z F1ET-15K866-AG na F1ET-15K866-BG, - zaprogramowane (włączone programem) czujniki przód plus tył. Problem: wyrzuca awarię parktronika - na komputerze w ForScan błąd B13F3 razy dwa z tłumaczeniem uszkodzenia, zwarcia lub otwarcia czujników tył skrajnego lewego i tył skrajnego prawego. Patrzę jakie czujniki są montowane w tylnim zderzaku skrajne mają ten sam numer dla mojego kodu lakieru 5305190 przy różnych konfiguracjach. Na module F1ET-15K866-AG z parktronikiem tylko tył wszystko ok Jak to ugryźć? Ostatnio edytowane przez Codee13 ; 28-01-2020 o 20:36 |
29-01-2020, 13:52 | #2 |
ford::average
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 31-01-2016
Skąd: Lędziny
Model: C-MAX, Grand C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec HE, 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2004. 2015
Postów: 62
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
Problem rozwiązany "chwilowo" na ten czas.
W grand c-max po lifcie 2015- wsadzając moduł F1ET-15K866-BG auto oczekuje od nas 6 czujników z przodu oraz 6 czujników z tyłu (pełen SAPP - autoparkowanie równoległe i prostopadłe). Oczywiście do tego trzeba mieć czujniki ABS tył AV6T 2B372 EB te oryginalnie "żółte". Dzięki bliskiej lokalizacji fachowca włożony moduł został ustawiony na 6 czujników przód + 4 czujniki tył. Zaprogramowany i działa. Projekt full SAPP w toku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
29-01-2020, 22:35 | #3 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,151
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
Cytat:
Niestety "wiedzę i doświadczenie" w tym zakresie zdobywa się licznymi próbami i sporą ilością czasu nie poświęconego na TV na przykład...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
30-01-2020, 16:40 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,729
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
To póki co mamy rodzynka po lifcie z SAPPem przed fl Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
29-03-2020, 11:32 | #5 |
ford::average
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 31-01-2016
Skąd: Lędziny
Model: C-MAX, Grand C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec HE, 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2004. 2015
Postów: 62
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
Projekt zakończony full SAPP i kamerka cofania hulają.
Jednak napiszę co nie co, gdyż pojawiły się pewne dziwne zachowania układu. Po zaprogramowaniu układu, w którym było 12 czujników (oczywiście moduł też na 12 sztuk), ale nie działała kamerka cofania (brak połączenia, brak przetwornicy odpowiedniej) system nie pokazywał wcale skrajnych czujników przód tył (nie reagował jak się szło obok nich. Na wyświetlaczu były pokazane jako takie bardziej przeźroczyste(wyblakłe). Auto zaparkowało samo równolegle, ale nie prostopadle (czyli logicznie rzecz biorąc system czytał z nich , bo inaczej by nie zaparkował). Pojeździłem tak kilka dni zanim nie przyszła mi przetwornica ta znad schowka. Po jej zamontowaniu i zorientowaniu się przy tym, że wtyczki kamerki są z przodu w nogach pasażera tylko niepołączone, owinięta jedna taśmą do uwolnienia i wpięcia, zamontowałem przetwornicę usunąłem przerwę w okablowaniu kamery (sprawdziłem czy kamerka działa) i auto stało parę dni. Wczoraj doznałem szoku - jak się wcześniej działo jak pisałem wyżej tak wszystko zaczęło działać poprawnie i wykonałem pierwsze parkowanie prostopadłe. Na piktogramie parkowania pokazała się obramówka całego auta i boczne czujniki skrajne normalnie działają. Postanowiłem opisać sytuację dla innych Dziękuję tedi_k za pomoc i zaangażowanie, podziwiam za upór w dążeniu do celu (2 godziny walki, a czujniki swoje). |
07-04-2020, 22:50 | #6 |
FCP member
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Vectra B / S-Max II
Silnik: 2.2 DTI / 2.5 ale turbo nie ma
Rocznik: 2001
Postów: 290
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
miałeś instalację pod przód i pod przycisk? Wtyczka od przycisku była zaraz za zaslepka czy gdzieś dalej?
__________________
Zaawansowany fanatyk Opla, delegatura w Fordzie Vectra Zender Sport - sportowy lecz powolny sadzomiot |
17-04-2020, 15:41 | #7 | |
ford::average
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 31-01-2016
Skąd: Lędziny
Model: C-MAX, Grand C-MAX
Silnik: 1.8 Duratec HE, 2.0 TDCI 150KM
Rocznik: 2004. 2015
Postów: 62
|
Odp: Dołożenie parktronika przód
Cytat:
Najlepiej jak chcesz takie coś dołożyć to znajdź kogoś kto handluje częściami do Ford i dobrze Ci dobierze części które chcesz. |
|