![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 07-06-2020
Model: C-Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 2
|
![]()
Dzień dobry,
Od kilku tygodniu zmagam się z usterką mojego C-Maxa 2010 1.6 TDCI Manual, trudno mi ją dokładnie opisać ale polega ona na szarpaniu/bujaniu (żabkowaniu?) w trakcie naciskania na pedał gazu (zazwyczaj 4 i 5 bieg) przy prędkościach od 90km/h do 120km/h. Wrażenie jakby auto chciało przyspieszyć przez 1 sekundę, zgodnie z moim życzeniem ale tuż po tej sekundzie silnik mówi nie - odpuszczamy i traci moc następnie znów efekt przyspieszenia i odpuszczenia i tak przez ok 3-4 minuty lub ok 5-10 km. Ten stan rzeczy występuję głównie na trasie gdy auto się nagrzeje na trasie np. po przejechaniu 40 km na autostradzie. Np. na trasie 200km taki efekt występuje zazwyczaj 2 razy. Szukam jakiegokolwiek punktu zaczepienia co może być przyczyną. W trakcie tego "bujania" w trakcie przyspieszania czasami można usłyszeć dźwięk z okolic silnika, który mi przypomina ślizganie się (raczej takie wysokie tony, dość ciche). Szukam jakiegokolwiek punktu zaczepienia co może być przyczyną. Nie chce się nadziać na ten efekty gdy będę w trakcie mijania tira. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::advanced
![]() Zarejestrowany: 21-03-2010
Skąd: śląsk
Model: c-max GHIA
Silnik: 1,6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 332
|
![]()
Witam zacznij od sprawdzenia pracy sztancy zmiennej geometrii turbiny. miałem podobny efekt a winą był zawór sterowania pierburg. na yutube są filmy i poszukaj bo na forum też było.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: Artur
Zarejestrowany: 01-10-2017
Skąd: LBL
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 1,502
|
![]()
czyść lub wymiana czujnika ciśnienia na listwie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::amateur
![]() Imię: Arek
Zarejestrowany: 01-05-2017
Skąd: Wągry
Model: Focus mk2 1.6tdci hb
Silnik: 1.6
Rocznik: 2007
Postów: 5
|
![]()
Przemek1o9 udało Ci się problem rozwiązać?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 07-06-2020
Model: C-Max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 2
|
![]()
Winowajcą okazał się najpewniej zawór Pierburg. Jego wymiana pomogła. Tedii dzięki za trop. Sztanca turbiny też była "nastawiana" i auto odzyskało również dynamikę. EGR był czyściutki. Elementy wtrysków też były ok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
szarpanie silnika |
|
|