|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-09-2020, 14:09 | #1 |
ford::beginner
Imię: Janek
Zarejestrowany: 03-10-2019
Skąd: Raszyn
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Cześć.
Od niedawna mam chip na ca 200 KM zamiast seryjnej mapy 182 KM. Chip wykonany u sprawdzonego forumowego tunera. Pojawił się problem, którego wcześniej (rok już jeżdżę tym autem, 108 tys. przebiegu) nie było. Mianowicie przy dużym obciążeniu ( 3 bieg, gaz w podłogę i jazda do odcięcia), zanim nastąpi odcięcie (odcina gdzieś chyba przy 7 z hakiem tyś. obrotów), przy ok. 6200 obr. coś się przełącza i moc zostaje ograniczona do poziomu auta wolnossącego. Po prostu do następnego uruchomienia, auto jeździ jak zwykłe 1.6 100 KM. Hamulce działają normalnie, nie ma ograniczeń na prędkość czy obroty, po prostu jeździ jak "wolnossak" i tyle. Nie zapalają się żadne kontrolki (np. check engine), nie ma też żadnych ostrzeżeń na konsoli, prosty czytnik OBD2 również nie pokazuje żadnych kodów. Ponowne uruchomienie samochodu likwiduje to ograniczenie. Jeżeli autem jeździ się normalnie, również dynamicznie, ale bez katowania, to nic się nie dzieje, autko jeździ super i nie chciałbym wracać do seryjnego softu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Różnica w dynamice jest spora na korzyść chip-a. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? mi przychodzi do głowy tylko to, że coś niedomaga, co przy seryjnej mapie się nie ujawnia, a po chip-ie, czyli większym obciążeniu już daje o sobie znać, tylko co to może być? Przeglądnąłem "internety" i to forum, jak ludzie piszą o podobnych problemach, to z reguły towarzyszy temu zapalony "check engine", u mnie nic się takiego nie zapala. Zrobiłem eksperyment jeszcze taki, że na 2 biegu pojechałem do odcięcia, ale nie z gazem w podłodze tylko tak na 50% i doszedł do odcięcia, odciął paliwo, moc dalej była, czyli to nie jest związane z odcięciem paliwa, następuje trochę wcześniej. |
24-09-2020, 14:17 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,586
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Albo limiter, albo przeładowuje i zawór się zacina
|
24-09-2020, 14:25 | #3 | |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,985
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
24-09-2020, 14:57 | #4 |
ford::beginner
Imię: Janek
Zarejestrowany: 03-10-2019
Skąd: Raszyn
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Dzwoniłem do Forda, ta akcja nie jest jeszcze zrobiona w tym samochodzie.
Tyle, że jak tam pojadę, to wyjadę z mocą 150 KM. |
24-09-2020, 15:02 | #5 | |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,985
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
24-09-2020, 15:16 | #6 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
softy robię tylko i wyłącznie na bieżącym odczycie z auta, ale nie mam pojęcia czy to po, czy przed jakąś aktualizacją
na pewno po akcji na chłodzenie niestety na hamowni jechał prawidłowo do odcinki, bez objawów owerboosta albo czegokolwiek innego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
24-09-2020, 15:23 | #7 |
ford::beginner
Imię: Janek
Zarejestrowany: 03-10-2019
Skąd: Raszyn
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Mam na działce hamak i pewnie z tym chipem jest podobnie.
Fajnie jest mieć hamak, fajnie się na nim bujać, ale jak się przesadzi z tym bujaniem, to się człowiek wykopyrtnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
24-09-2020, 15:27 | #8 |
FCP TUNER
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
ale to zaledwie 196KM 320Nm, czyli absolutny stg. 1, albo nawet stg. 0.9 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl https://www.facebook.com/GCSTuning FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM Edge 2.0tdci 235KM 500Nm Stinger 3.3 500KM 750N https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW |
24-09-2020, 15:29 | #9 | |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,985
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Cytat:
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
24-09-2020, 15:45 | #10 |
ford::beginner
Imię: Janek
Zarejestrowany: 03-10-2019
Skąd: Raszyn
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 28
|
Odp: 1.6 EB Odcinanie mocy po chip-ie
Czytałem wątek o tej akcji sprzęgło i z tego co zrozumiałem, głównie chodzi o poślizg na niskich obrotach i że ma wyskakiwać błąd wtedy - WIDOCZNY dla użytkownika, nie tylko dla fachmana z komputerem diagnostycznym.
Tutaj jest trochę na odwrót - problem jest na wysokich obrotach i żadnego błędu. |
|
|
|