![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Imię: Damian
Zarejestrowany: 28-11-2010
Skąd: Zduńska Wola
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Diesel
Rocznik: 2010
Postów: 1
|
![]()
Witam
pojawił się u mnie problem z "szarpaniem" kierownicą - ciężko się skręca. Nie zawsze i np nie podczas całego skrętu. I w czasie jazdy i w miejscu na luzie w pewnym momencie ciężko kręci i czuć tak jakby szarpnięcia- przeskoki kierownicy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Postów: n/a
|
![]()
To świadczy o uszkodzonym przegubie na półośce przy kole napędowym.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-01-2013
Model: Ford Mondeo MkII
Silnik: 1,8 Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 38
|
![]()
Podłączę się pod temat.
Otóż od jakiś 2 jazd Mondeo (jakieś 20 km wcześniej) zauważyłem że jak mam wyprostowaną kierownicę to auto ściąga w lewo. Do tego kierownicą jak kręcę w lewo wspomaganie jakby przeskakuje, nie chodzi płynnie. Dzisiaj się przyjrzałem kołom i wydać że gdy prawe jest proste to lewe (od strony kierowcy) jest może o 2-3 milimetry skręcone w lewo. Co mogło się stać? I czy coś się nie uszkodzi bardziej tak, że w kogoś wjadę? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Postów: n/a
|
![]()
Pojedż na ustawienie zbieżności, a jak masz w aucie hamulce, to nie wjedziesz.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 17-01-2013
Model: Ford Mondeo MkII
Silnik: 1,8 Zetec
Rocznik: 1996
Postów: 38
|
![]()
Ale to jest możliwe że potrafi się ta zbieżność sama rozregulować tak nagle?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Imię: Jacek
Zarejestrowany: 20-07-2013
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 2005
Postów: 35
|
![]()
Jeśli wjedziesz z wysoką prędkością w dużą dziurę, to może się tak stać.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Postów: n/a
|
![]()
I jak masz luzy na końcówkach drążków kierowniczych.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
ford::beginner
![]() Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-07-2013
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDci
Rocznik: 2003
Postów: 21
|
![]() Cytat:
U mnie po wymianie wszystko jak ręką odjął. Ja po tych objawach przejeździłem jeszcze jakieś dwa miesiące i w końcu ani ruszyć do przodu czy do tyłu,wrzucasz bieg i słychać takie chrobotanie a auto nie jedzie.Mi przynajmniej pod samym domem to sie stało,i nie musiałem nigdzie auta holować. Tak więc wymień czym prędzej,bo jak to gdzieś dalej walnie to już większy problem,chociażby z przyciągnięciem samochodu do domu. Pozdrawiam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ford::average
![]() Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 03-01-2018
Skąd: Kielce
Model: Focus MK3.5 ST-line kombi
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2017/2018
Postów: 186
|
![]()
odkopię trochę temat...
... przy maksymalnym skręcie w lewo strasznie coś szura, szarpie i trzeszczy jakieś pomysły???? z góry dzięki |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::beginner
![]() Imię: Adam
Zarejestrowany: 29-04-2017
Skąd: Czechowice Dziedzice
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci 140➡️163 KM
Rocznik: 2014
Postów: 14
|
![]()
Sprawdź czy nie masz pękniętej sprężyny, może być też górne łożysko amortyzatora.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tagi |
kierownica , mondeo mk2 , układ kierowniczy |
|
|