![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-08-2018
Model: Focus MK 3 FL
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2015
Postów: 5
|
![]()
Cześć,
Pojawił się problem, a teraz z terminami u mechaników krucho. Fokus ma problem z osiągnięciem temperatury płynu chłodzącego przy chodzącym ogrzewaniu(manual). Przy wyłączonym nadmuchu ciepłego powietrza nagrzewa się od zimnego w miejskiej jeździe do 2,5k po około 10km. Jeżeli się zagrzeje na 90 stopni i włączę ogrzewanie na max to od razu leci wskazówka do 60 stopni w ciągu 2 minut(podczas postoju i podczas jazdy). Natomiast jeżeli jadę i włączę ogrzewanie na 2 bieg, to utrzymuje tą temperaturę, jak się zatrzymam to zaczyna spadać. Ale jak włączę na 2 bieg nadmuch od uruchomienia na zimnym i tak jadę to zagrzeje się do 90 dopiero po 17km (pierwsze 7km miasto potem już przelotówka 70km/h na niskich obrotach) Termostat wymienić, bo to pierwsze co przychodzi do głowy? Czy coś innego? Czy zacząć od termostatu i zobaczyć co dalej? Co to może jeszcze być? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::expert
![]() Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,572
|
![]()
Brzmi zupełnie jak zacięty termostat (w pozycji otwartej) więc masz ciągle duży obieg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-12-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus mk1, mk2 kombi, Consul
Silnik: 1.8 TDCI, 2.0 TDCI, 2.8V6
Rocznik: 2001, 2010, 1972
Postów: 14
|
![]()
Wymień termostat, te typy tak mają, niestety. Typowa usterka.
Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
__________________
...cóż ponad gaźnik... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-08-2018
Model: Focus MK 3 FL
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2015
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ford::average
![]() Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 27-07-2016
Skąd: Skierniewice
Model: X-Back
Silnik: 0.4 mV
Rocznik: 2087
Postów: 106
|
![]()
ale jaki typ silnika bo o tym nic niema
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-08-2018
Model: Focus MK 3 FL
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2015
Postów: 5
|
![]()
1.6 diesel 85kw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-12-2011
Skąd: Śląsk
Model: Focus mk1, mk2 kombi, Consul
Silnik: 1.8 TDCI, 2.0 TDCI, 2.8V6
Rocznik: 2001, 2010, 1972
Postów: 14
|
![]()
Ciekawa sprawa, długo posiadasz to auto?
Z tego co pisałeś to problem pojawił się w trakcie użytkowania, a wcześniej tak nie było? Nie wiem jaki termostat kupiłeś może słabej jakości i działa jak ten stary, albo pech i fabrycznie uszkodzony? Czas potrzebny do osiągnięcia temp. silnika w dużej mierze zależy od stylu jazdy im bardziej ekonomiczna tym dłuższy czas do osiągnięcia właściwej temperatury. Natomiast za utrzymanie zadanej temp. odpowiada termostat. Jak sprawdzic termostat: 1 opcja w garku + termometr zobaczyć przy jakiej temp. zaczyna się otwierać; powinna być powyżej 80 stopni. 2 opcja szybsza w czasie jazdy jak wskazówka wskaźnika zacznie się dźwigać to zatrzymać auto (w bezpiecznym miejscu) i ręka sprawdzić czy idzie ciepła woda na chłodnice. Wąż od termostatu do chłodnicy powinien być zimny przed osiągnięciem temp. 80 stopni, jeśli jest ciepły to termostat działa niewłaściwie. Taką kontrolę możesz zrobić kilka razy przy różnych wskazaniach temperatury, tak aby znaleźć moment kiedy termostat zaczyna puszczać obieg na chłodnicę. Wysłane z mojego LON-L29 przy użyciu Tapatalka
__________________
...cóż ponad gaźnik... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ford::specialist
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-06-2013
Skąd: Poznań
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCi 109KM
Rocznik: 2008
Postów: 840
|
![]()
Przypuszczam, że to Twoja pierwsza zima z tym samochodem.
Te silniki bardzo szybko tracą temperature. Na biegu jałowym gdy jest poniżej 0 nie rozgrzejesz go do 90 stopni. Ja tak mam u siebie. Zauważyłem prefix tematu czyli masz MK3 115KM Ostatnio edytowane przez Vultar ; 02-01-2021 o 13:08 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-08-2018
Model: Focus MK 3 FL
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2015
Postów: 5
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ford::amateur
![]() Zarejestrowany: 13-08-2018
Model: Focus MK 3 FL
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2015
Postów: 5
|
![]()
Mały update w temacie, termostat działa, auto po wymianie termostatu się dużo szybciej nagrzewa. Natomiast problem spadającej temperatury na zegarach dalej jest przy włączeniu dużego nadmuchu na małych obrotach. Powyżej 2k obrotów (podczas jazdy) temperatura nie spada.
|
![]() |
![]() |