![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#361 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-11-2020
Skąd: Warszawa
Model: MK5 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 150 -> 180 > 209
Rocznik: 2016
Postów: 70
|
![]()
Cieszę się że mogłem pomóc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jest kilka sposobów na ten reset mi zadziałał chyba ten Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale nie pamiętam bo próbowałem po kolei co znalazłem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
ford::specialist
![]() Zarejestrowany: 06-01-2013
Skąd: Lubartów
Model: escort cabrio
Silnik: 2.0 n7a @ 2.3 y7b
Rocznik: 1991
Postów: 765
|
![]()
Jakby nie mogli w zegarach zrobic menu serwisowego, a tam reset bms, cofanie tylnych tloczkow itp. Az dziw ze w mondeo można po ludzku wyklikać zmianę oleju, w przeciwieństwie do kugi...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
ford::average
![]() Imię: Patryk
Zarejestrowany: 03-11-2019
Skąd: Niemcy
Model: Mondeo 2.0 turnier
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2016
Postów: 52
|
![]()
Udało się normalnie przeprowadzić reset bms, kontrolka aku zaczęła mrugać. Niestety dałeś SS nie działa dopuki nie wyłączę a/c. Już zgłupiałem. Kolega podpowiada że być może trzeba przypisać nowy aku np. Forscanem którego nie mam. Kurde trochę bzdura
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
ford::average
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-11-2020
Skąd: Warszawa
Model: MK5 Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 150 -> 180 > 209
Rocznik: 2016
Postów: 70
|
![]()
Jaki masz aku? Możliwe ze masz inny typ włożony a inny ustawiony. Wtedy tak forscan i zmiana na taki jak masz
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-01-2020
Skąd: Krk
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 18
|
![]()
Witam Panowie.
Podzielę się moimi spostrzeżeniami - może ktoś ma podobne. Byłem w serwisie - dołożony bezpiecznik zasilania BMS i aktualizacja PCM. Po odebraniu samochodu podłączyłem forscan - sprawność aku 80%. Po przejechaniu ok 30 km - prąd ładowania na początku chwilowo ok. 50A długo utrzymywał się na poziomie ok. 12A na końcu trasy ok. 5A - sprawność 100%. Po wyłączeniu i zamknięciu wszystkiego, długo otrzymywał się prąd ok 9A, a przez pół godziny był prąd rozładowywujący 5A - sprawność 79% (nie wiem jak długo by to jeszcze trwało, ale musiałem jechać dalej). Po uruchomieniu silnika znowu prąd ładowania 12A a po ok 30 km. 5A - sprawność 100%. Po wyłączeniu silnika i zamknięcia samochodu też jak poprzednio: długo otrzymywał się prąd ok 9A, a później prąd 5A. Podłączyłem miernik cęgowy żeby upewnić się czy wskazania forscana są takie same - są bardzo podobne. Odłączyłem słynny kabelek zasilający BMS, ale na cęgach dalej był prąd ok. 4A - czyli odpięcie kabelka nie zaprzestaje świadomemu rozładowaniu akumulatora. Teraz sprawdzam jak będzie wyglądać ładowanie akumulatora gdy wyłączy się system forscanem (726-04-01 xxx0 xxxx xxxx). Napięcie ładowania rano przy zimnym aku (forscan pokazał 1*C) było na poziomie 15V, a gdy osiągnął temperaturę 15*C zmalało do 14.7V. Po wyłączeniu silnika i zamknięcia samochodu, po ok 10 min. prąd na cęgach 0.05-0.02A - to wskazania wiadomo orientacyjne. Ale może ten maraton rozładowywania akumulatora, później szybkiego ładowania zostanie przerwany. Kiedyś w samochodach nie było inteligentnego ładowania a akumulatory wytrzymywały po 10 lat. Co Panowie myślicie? Ostatnio edytowane przez Marcin M75 ; 03-01-2021 o 19:39 |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
ford::expert
![]() Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 24-06-2015
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Model: KUGA
Silnik: 1.5 eb
Rocznik: 2020
Postów: 2,466
|
![]()
Ja myślę że zawracasz sobie głowę niepotrzebnymi sprawami. Akumulator i tak padnie po max 5 latach, akumulatory nie oryginalne padają po Max 3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-01-2020
Skąd: Krk
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 18
|
![]()
Kolego, samochód ma cztery lata i jest trzeci akumulator (dwa oryginalne) - jakby wytrzymał 5 lat to będę zadowolony..... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
ford::amateur
![]() Imię: Bartek
Zarejestrowany: 27-09-2012
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 TDDi 115ps
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
![]()
Myślę, że nie masz co panikować. Wyświetla ci się że pełna moc dostępna od czasu do czasu na desce?
SS system mierzy bardzo wiele rzeczy więc jak autu zadasz wiele do robienia typu clima max nawiewy a jest ciepło na zewnątrz itd itp System mierzy wiele czynników i dopiero jak wszystkie są oke to wyłącza silnik żeby niby oszczędzić paliwo... Ja dopiero po Ja sam system wylaczam jak tylko kupie łapka i kabel do auta. U mnie np. Lubi na zimnym silniku świrować. Po przejechaniu kilometra może. Stwierdza na światłach że już może zgasić, po czym natychmiast sam znów odpala. Czasem się parę razy zdarzy. Jak się już zagrzeje auto i mniej wymaga od accu to chodzi to oké. Tyle że w Holandii gdzie ja jeżdżę nie ma to sensu bo na światłach się stoi przeważnie po parnascie sekund a częściej pare... Auto po zapaleniu zaraz tez jakby słabiej się zbierało na poczatku. Może to wina padający świec żarowych. Wracając do Twojej sprawy to przejedź trasę taka z 50 km i jak się po takiej nie zgasi to jest coś nie tak. Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
ford::beginner
![]() Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-01-2020
Skąd: Krk
Model: s-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 18
|
![]()
Panowie, wróciłem do pełnego monitorowania stanu ładowania baterii.
Ale zmieniłem ustawienia "battery target state of charge" z 80% na 95%. Jednego dnia sprawność aku 99% a następnego 98%. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Po uruchomieniu silnika prąd ładowania po pary sekundach ok 5A, by po chwili spaść na 2A. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
ford::expert
![]() Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
![]()
Jak dobrze zrozumiałem teraz będziesz próbował prądem 2A ładowac go do pełna po kilku-klikunastu uruchomieniach rozrusznika dziennie. Niech policzę. 200 razy większy prąd * 10 uruchomień ASS * 2 sek (czas działąnia rozrusznika) > godzina jazdy. Każdy inny odbiornik elektryczny będzie Ci w międzyczasie ten akumulator rozładowywał. Np. 50W, 4A "zeżre" 4Ah pierwszego dnia, itd. Po tygodniu będziesz miał 70 % . Gdzieś się pomyliłem w obliczeniach?
Cudów nie ma, ładowanie przy >90% jest wolne ze względu na mała siłe elektromotoryczną (różnice potencjałów). To dlatego dla elektryków producencji "chwalą" się, że do 80% ładuja w niecałą godzinę :-) Potem elektrony mają coraz bardziej "pod górkę" Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 12-01-2021 o 17:03 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
|