|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-01-2021, 10:32 | #31 | |
ford::advanced
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-10-2004
Skąd: Koluszki
Model: KUGA ST-LINE AWD
Silnik: 2.0 TDCI DW10F 180 KM
Rocznik: 2017
Postów: 221
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Cytat:
|
|
15-01-2021, 10:33 | #32 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: Szczecin
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 140KM -> 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 1,097
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Tego nie neguje, chodzi o to że test przelewowy spr przelewy, a nie czy wtrysk leje
|
15-01-2021, 16:55 | #33 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-12-2020
Model: Mondeo mkV/Yaris Verso
Silnik: 2.0TDCI 150KM/1.3 2NZ-FE
Rocznik: 2016/2002
Postów: 31
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Cytat:
- 0,0 silnik wyłączony - 0,7 - 1,0 @ 800 rpm - 6,1 - 6,4 @ 2480 rpm - 11,4 - 11,9 @ 2950 rpm Zmiany otwarcia EGR (EGR_A_ACT) są odzwierciedlane na przepływomierzu (MAF_A), EGR_ERR generalnie niski, poza jedną szpilą, której nie rozumiem. Przy zmianach położenia nie rośnie mocno - wnioskuję, że nadąża za wysterowaniem. Ciekawi mnie ta szpila... Link do logu z FORScana: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
|
15-01-2021, 17:59 | #34 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Nie chcę robić tego na zimnym silniku (w garażu). Jeśli będę jeździł w weekend to zmierzę, jeśli nie , to w poniedziałek.
|
17-01-2021, 14:55 | #35 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-12-2020
Model: Mondeo mkV/Yaris Verso
Silnik: 2.0TDCI 150KM/1.3 2NZ-FE
Rocznik: 2016/2002
Postów: 31
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Jasne, dzięki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy na emisję sadzy może mieć wpływ uszkodzony termostat (niedomknięty)? Oczywiście pośrednio - EGR żeby pomóc rozgrzać szybciej silnik jest otwarty przez dłuższą chwilę czasu. Dzisiaj przy -7°C mi temperatura płynu na odcinku 15 km nie wzrosła do pionu, a po wjechaniu do miasta i wolnym turlaniu się spadła do prawie niebieskiego pola. |
17-01-2021, 15:51 | #36 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Zimniejszy silnik i wyższy EGR to warunki promujące tworzenie sadzy. Ale z temperaturami to u mnie jest podobnie. Trudno "wyprostować" wskazówkę jak np. jadę 10 km przez miasto nawet przy -3, -5 C (pomimo że auto jest garażowane). Dopiero wjazd na obwodnicę 120-130 km/h przez parę kilometrów i silnik się dogrzeje. W mieście to prawie nieosiągalne jeśli się jeździ na krókich dystansach. Wg moich obserwacji to spalanie średnie musi być na poziomie ponad 6.5-6.8 l/100 km żeby silnik zaczął się dogrzewać a wskazówka "prostować"
|
18-01-2021, 18:40 | #37 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
No więc zrobiłem pomiary - na zewnątrz -10 C. Po rannym uruchomieniu auta (garaż, 0C) zrobiłem pierwszy pomiar i wyszło że DPF jest tuż przed regeneracją Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. DPF LOAD 91%, DPF_DP 2.4 kPa (zimny wydech!), Następny pomiar zrobiłem po przejechaniu paru km. DPF_LOAD wzrósł do 99% ale ciśnienie spadło do 1.4 kPa Podczas dojazdu temperatura ledwo doszła do końca niebieskiego. Pomiary na biegu jałowym pokazują jak szybko rosło załadowanie DPFa na zimnym silniku. Następnie dojechałem do pracy 10 km i zrobiłem pomiary dla różnych wartości obrotów. Na koniec bieg jałowy, DPF_DP 1.1 kPa, DPF_Load 106%. EGR_ERR cały czas "lata" - dla mnie to normalne, szpilka pokazuje że parametry się zmieniły, wystąpiła różnica nastwy vs. rzeczywistego ustawienia (np. zmiana biegu). Zawór jest mechaniczny więc ma bezwładność.
W następnym poście opiszę co działo się przy powrocie z pracy, kiedy postanowiłem wypalić dziada na obwodnicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 18-01-2021 o 19:01 |
18-01-2021, 19:50 | #38 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-12-2020
Model: Mondeo mkV/Yaris Verso
Silnik: 2.0TDCI 150KM/1.3 2NZ-FE
Rocznik: 2016/2002
Postów: 31
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Takiego DPF_SOOT_LD u siebie jeszcze nie widziałem. Do 30% dochodzi maks. Z 91% do 99% na jakim odcinku urosło?
Z EGR racja, przejrzałem cały wykres i przy dużej zmianie jest szpilka a przy mniejszych zafalowanie. Zgadzam się, że to normalne, zawór bardzo szybki raczej nie jest. Z temperaturą to był chyba jakiś jednorazowy wyskok. Wczoraj wieczorem i dzisiaj się wyprostowała i nie drgnęła. Wspomniane było, że przy wtryskach Delphi nie można sprawdzić korekcji. PID INJ_CORR_OFFS jest liczony przez komputer na podstawie czujnika spalania stukowego i innych czujników? Na pierwszym cylindrze mam -130 us, na pozostałych 13 - 40 us. Po nagrzaniu silnika -80 do -60us@1 i 5 - 35 us na reszcie... Ostatnio edytowane przez Luk35 ; 18-01-2021 o 19:53 |
19-01-2021, 05:47 | #39 |
ford::expert
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 12-11-2015
Skąd: KRA
Model: MK5
Silnik: 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 2,054
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
Z 91% na 99% urosło na odcinku około 5-6 km. Kolejne 3% przybyła po następnych 4-5 km (silnik juz się dogrzewał tj. 70C Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Porównaj sobie MAF_A na zimno i po rozgrzaniu - to będzie indykatorem spalania chwilowego
Po pracy wyruszyłem na obwodnicę. Na dojeździe (ok. 5 km) silnik nagrzał się do końca niebieskiego (70C) ale wypalanie oczywiście nie rozpoczęło się. Na obwodnicy 130 km/h (obroty ok. 2500) temperatura natychmiast wskoczyła do pionu i rozpoczeło się wypalanie, więc zjechałem po 3km (pierwszy zjazd) i odczytałem wartości DPF_LOAD 86%. Powrót na obwodnicę i jazda aż wypalanie zostało zakończone (w sumie ok. 15 min). DPF_LOAD spadło do 4% i wtedy odczytałem kolejne wartości dla różnych prędkości obrotowych. Wróciłem na obwodnicę i kontynuowałem jazdę przez kolejne 5-6 km - DPF LOAD dalej spadał do 2% czyli było wypalanie naturalne (ok. 10 min). Na koniec DPF+_DP na jałowym 0.5 kPa. Ciśnienia przy pozostałych prędkościach obrotowych możesz sobie porównać (ale dla ok. 2800 obr spadła z 17 kPa do mniej więcej 11 kPa). Jak widać na pomiar ciśnienia ma wpływ temperatura silnika i wydeczu. Na jałowym na zimnym było 2.4 kPa z załadowanym filtrem. Po rozgrzaniu wydechu DP spadło do 1.1 kPa i po wypaleniu filtra do 0.5 kPa. Za chwilę pojadę do biura i zobaczę jak będzie dzisiaj. Zmienię tez mierzone parametry (usunę EGR_ERR bo nic nie wnosi, natomiast dodam temp. silnika) Zobaczę czy nie ma innego parametru EGR który pokazuje nastawę i jak zmienia się w czasie - to może miec wpływ na dynamike wzrostu DPF_LOAD Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez kaan1 ; 19-01-2021 o 08:04 |
19-01-2021, 08:57 | #40 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 08-12-2020
Model: Mondeo mkV/Yaris Verso
Silnik: 2.0TDCI 150KM/1.3 2NZ-FE
Rocznik: 2016/2002
Postów: 31
|
Odp: wypalanie DPF co ~100 km
U mnie wypalanie trwa pojedyńcze minuty. Wychodzi na to, że wpływ na czas wypalania ma DPF_SOOT. Podczas samoregeneracji widzę SOOT nie spada. LOAD spadł a SOOT nawet wzrósł.
Dochodzę do wniosku że po prostu jeżdżę na zbyt krótkich odcinkach i/lub zbyt niskich obrotach i nie dochodzi do samoregeneracji. |
|
Tagi |
dpf , egr |
|
|