![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-03-2014
Skąd: Pustynia Błędowska
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
|
![]()
Witam
Potrzebuję ekspertyzy czy u kogoś były podobne problemy, mianowicie mam Mondeo 1.8 TDCI 125 KM z 2010 roku, od jakiegoś miesiąca zauważyłem dziwne dźwięki dochodzące z silnika po odpaleniu, auto mam od 8 lat i ma przejechane 180 tys km, przebieg jest pewny bo kupiłem go jako po lizingowego w salonie forda, był jeszcze na gwarancji. Dziwne odgłosy to stuki przy odpaleniu i wibracje na całym silniku, przy dodaniu gazu cisza, ale za to słychać piszczenie paska lub napinacza, oddałem go do mojego mechanika, obejrzał, zdiagnozował spalone świece żarowe i wyciek spod 2 wtryskiwacza, wymienił 4 świece żarowe i uszczelki pod wtryskami, zalecił przejechanie się do 100 km i obserwację. Problem zamiast się polepszyć to się pogorszył, stuki są coraz głośniejsze, piszczy dalej przy większym obciążeniu i dodawaniu gazu zarównono przy jeździe jak i biegu jałowym. Zaobserwowałem dodatkowo, stuki się nasilają po wciśnięciu sprzęgła, przy przyśpieszaniu słychać głośne chrobotanie ale tylko od 2 biegu, podobny dźwięk jak przy urwanym tłumiku, pedał sprzęgła drży, gdy auto ma około 1500 obrotów słychać jakby silnik miał się rozpaść, wciskam sprzęgło i ustaje, przy gaszeniu bardzo trzęsie silnikiem, próbowałem wsłuchać się skąd to słychać ale odgłosy słychać wszędzie, w poniedziałek mam znowu odstawić samochód ale nie chcę aby trzymał mi auto 2 tygodnie i powiedział że trzeba zdemontować silnik by coś zobaczyć, wolał bym mu odrazu zlecić wymianę jakiejś części. Jak na razie przewiduje: Uszkodzenie sprzęgła i dwumasy (stuki i wibracje) Koło pasowe lub łożysko alternatora (piski i chrobotanie przy przyśpieszeniu) Rozrząd wykluczam bo był wymieniany przy przebiegu 130 tys łącznie z paskiem wieloklinowym i uszczelniaczem pompy wtryskowej Jakieś inne propozycje? |
![]() |
![]() |