Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-02-2021, 14:31   #1
Ravaelo
ford::beginner
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 21-03-2014
Skąd: Pustynia Błędowska
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCI 125KM
Rocznik: 2010
Postów: 31
Domyślnie 1.8 TDCI Stuki, chrobotanie, trzęsie autem

Witam

Potrzebuję ekspertyzy czy u kogoś były podobne problemy, mianowicie mam Mondeo 1.8 TDCI 125 KM z 2010 roku, od jakiegoś miesiąca zauważyłem dziwne dźwięki dochodzące z silnika po odpaleniu, auto mam od 8 lat i ma przejechane 180 tys km, przebieg jest pewny bo kupiłem go jako po lizingowego w salonie forda, był jeszcze na gwarancji.

Dziwne odgłosy to stuki przy odpaleniu i wibracje na całym silniku, przy dodaniu gazu cisza, ale za to słychać piszczenie paska lub napinacza, oddałem go do mojego mechanika, obejrzał, zdiagnozował spalone świece żarowe i wyciek spod 2 wtryskiwacza, wymienił 4 świece żarowe i uszczelki pod wtryskami, zalecił przejechanie się do 100 km i obserwację.

Problem zamiast się polepszyć to się pogorszył, stuki są coraz głośniejsze, piszczy dalej przy większym obciążeniu i dodawaniu gazu zarównono przy jeździe jak i biegu jałowym.

Zaobserwowałem dodatkowo, stuki się nasilają po wciśnięciu sprzęgła, przy przyśpieszaniu słychać głośne chrobotanie ale tylko od 2 biegu, podobny dźwięk jak przy urwanym tłumiku, pedał sprzęgła drży, gdy auto ma około 1500 obrotów słychać jakby silnik miał się rozpaść, wciskam sprzęgło i ustaje, przy gaszeniu bardzo trzęsie silnikiem, próbowałem wsłuchać się skąd to słychać ale odgłosy słychać wszędzie, w poniedziałek mam znowu odstawić samochód ale nie chcę aby trzymał mi auto 2 tygodnie i powiedział że trzeba zdemontować silnik by coś zobaczyć, wolał bym mu odrazu zlecić wymianę jakiejś części.

Jak na razie przewiduje:

Uszkodzenie sprzęgła i dwumasy (stuki i wibracje)
Koło pasowe lub łożysko alternatora (piski i chrobotanie przy przyśpieszeniu)

Rozrząd wykluczam bo był wymieniany przy przebiegu 130 tys łącznie z paskiem wieloklinowym i uszczelniaczem pompy wtryskowej

Jakieś inne propozycje?

Ravaelo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.