![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#11 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-02-2013
Model: Transit
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 15
|
![]()
Zaślepiłem i jest ale tylko delikatna różnica... wydaje mi sie ze ten samochod jes po prostu zajeżdżony ...
a wracajac do tych swiec... nie grzeja w tym momencie kiedy powinny ponieważ przy odpaleniu leci dym z wydechu...;/ moze to byc wina przekaznika ze tak opoznia to grzanie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]() Cytat:
Pojechałbym na pomiar ciśnienia w cylindrach.
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 02-02-2013
Model: Transit
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 15
|
![]()
a jak powinno sie szacowac to cisnienie ? w jakich granicach ?? bo moge sobie zalatwic taki przyrząd od reki.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]()
Ford nie podaje ciśnienia dla silników Durarorq, ale jeżeli jest ok. 30 barów, to jest bardzo dobrze.
28 barów nie jest źle, poniżej 26 to padaka się zaczyna. Ważne też jest, by różnice pomiędzy cylindrami nie były za duże - do 2 barów jest dobrze, do 3 może być.
__________________
Zgredzik |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
![]() Cytat:
Cytat:
__________________
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
|
![]()
Czołem. Wiem że temat stary jak świat ale ciekawi mnie moja sytuacja. Zostałem zmuszony wysłać sterownik do naprawy bo padł i teraz po wymienianie przy -5c nie odpali od razu po zgaśnięciu sprężynki ale zauważyłem że odliczając 10sekund od przekręcenia stacyjki odpala na strzała i nawet nie zadymi za bardzo. Obroty podnoszą się do 1200 po sekundzie 900 i później do 650 chyba i pracuje równo. Świece mają jakieś 3 lata NGK, grzeją od początku czubka bo je wykręciłem i wszystkie mają dokładnie 1ohm więc myślę że są ok. Przed naprawą sterownika z tego co pamiętam to ciężej odpalał i pracował na 3 gary więc porównując do dziś to jest mega sukces aha wymieniony był czujnik położenia wałka chyba w pompie ten na taśmie przy sterowniku a dwa lata temu był wymieniony zawór kąta wtrysku na "nowy". Głównie zastanawiam się czy sama kontrolka nie powinna się dłużej świecić przy takich temperaturach i co by tu jeszcze wymienić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]()
Świecami w Mk6 steruje PCM, nie ma oddzielnego sterownika.
Kontrolka świec informuje, kiedy trzeba startować rozrusznikiem, ale świece grzeją dalej. O czasie działania kontrolki decyduje temperatura (prawdopodobnie czujnika temperatury paliwa). Natomiast o czasie działania świec po odpaleniu silnika decyduje kilka czynników: czas, obroty silnika i jego temperatura. O tym jak odpala zimny silnik po nocnym długim postoju na mrozie (przy sprawnym układzie paliwowym), decyduje przede wszystkim spręż silnika, a dopiero potem świece. W twoim przypadku fakt, że dłuższe grzanie świec ułatwia rozruch, świadczy o tym, że silnik już nie ma najlepszego sprężu. Ale to normalne w przypadku 19-to letniego auta, zapewne po sporym już przebiegu. No i mrozy przyszły niezłe. Spore znaczenie ma akumulator - zimnym dieslem trzeba zakręcić nie długo, ale szybko. Cytat:
Mnie kiedyś stary doświadczony pompiarz powiedział: Panie klient! Po stu tysiącach nie ma wtryskiwaczy które nie leją. Pytanie tylko jak bardzo...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 14-02-2021 o 20:32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
|
![]() Cytat:
Ostatnio edytowane przez Whiskacz86 ; 15-02-2021 o 07:40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
FORD|AUTHORIZED
![]() Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 14,003
|
![]() Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ford::average
![]() Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 30-01-2016
Model: 350EL
Silnik: 2.4 Duratorq
Rocznik: 2003
Postów: 79
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |